Gość Anonymous Opublikowano 20 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2008 Dziękuję wszystkim za odpowiedzi przed zakupem. Jestem mądrzejszy dzięki Waszym podpowiedziom. Właśnie wróciliśmy z podróży ze świeżo zakupionym Oplem. Jest to pierwszy model opla w naszej rodzinie liczę na to ,że będzie się spisywał pozytywnie. Jest to model : Corsa 1,0 12V 2000r. na drzwiach emblemat : 2000 Edition Teraz chciałbym się o nim czegokolwiek dowiedzieć więc zaczynam buszować po necie. Prośba jest teraz następująca: -dane techniczne -dane eksploatacyjne -co kryje nr VIN -wszystko o nim ...bo nawet powietrza nie wiadomo ile w kołach (naklejka po ichniemu) ale myśle ,że założe inny temat w związku z tym i tam proszę o pomoc za co z góry dziękuję i pozdrawiam Swojego VW Passata mam rozgryzionego na śrubki i wszystko wiem z FORUM PASSATA, tutaj jest trochę mniej danych. 2000r -1,0 12V VIN- WOLOSBF08Y4191245 silnik- X10XE   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 20 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2008 Powinno coś Ci się przydać Opel Corsa B 1,0i 12V SILNIK / o zapłonie iskrowym, czterosuwowy, trzycylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, wielozaworowy (po cztery zawory na jeden cylinder), z dwoma wałkami rozrządu w głowicy, umieszczony poprzecznie z przodu, napędzający koła przednie Typ silnika X10XE Średnica cylindra 72,5 mm Skok tłoka 78,6 mm Pojemność skokowa 973 cm3 Stopień sprężania 10,1 Ciśnienie sprężania - nominalne 1,4...1,6 MPa - dopuszczalna różnica między cylindrami 0,1 MPa Moc maksymalna 40 kW (55 KM) Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 5600 obr/min Moment maksymalny 82 N×m Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 2800 obr/min Układ rozrządu / dwa wałki rozrządu w głowicy, podparte na czterech łożyskach każdy, napędzane łańcuchem jednorzędowym, napinacz łańcucha hydrauliczny, dwanaście zaworów w głowicy (6 ssących i 6 wydechowych) Luz roboczy zaworów / zerowy, zastosowano popychacze hydrauliczne Łańcuch napędu rozrządu / jednorzędowy - liczba ogniw 130 - naciąg / regulowany automatycznie napinaczem hydraulicznym wspomaganym sprężyną Układ chłodzenia / zamknięty, o obiegu wymuszonym przez pompę odśrodkową, termostat, chłodnica, zbiornik wyrównawczy, wentylator elektryczny sterowany termowyłącznikiem umieszczonym na chłodnicy Termostat / o oznaczeniu 92 - temperatura początku otwarcia 92°C Układ smarowania / pod ciśnieniem Pompa oleju / zębata, o zazębieniu wewnętrznym, umieszczona na zewnątrz kadłuba od strony napędu rozrządu, napędzana bezpośrednio od wału korbowego Ciśnienie oleju (w temperaturze oleju 80°C) / na biegu jałowym wynosi co najmniej 0,15 MPa Filtr oleju / z wymiennym wkładem kartonowym Układ zasilania / wtryskowy, pośredni wielopunktowy sekwencyjny wtrysk benzyny sterowany elektronicznie, zintegrowany z układem zapłonowym w ramach systemu sterowania pracą silnika Bosch Motronic M1.5.5, z pochłanianiem par paliwa i recyrkulacją spalin, z katalizatorem regulowanym potrójnego działania i sondą lambda w układzie wydechowym, zawierający: - zbiornik paliwa, - pochłaniacz par paliwa z elektrozaworem sterowania, - zespół pompy paliwa z czujnikiem poziomu paliwa, - filtr paliwa, - przewód rozdzielczy paliwa z regulatorem ciśnienia paliwa, - trzy wtryskiwacze paliwa, - zespół przepustnicy, - filtr powietrza, - zawór recyrkulacji spalin, - przekaźnik sterowania pompy paliwa. Pompa paliwa / elektryczna, umieszczona w zbiorniku paliwa, sterowana przez elektroniczne urządzenie sterujące wtryskiem benzyny poprzez przekaźnik - ciśnienie tłoczenia 300 ą 20 kPa Filtr paliwa / umieszczony pod podłogą samochodu przy zbiorniku paliwa, wymiana co 60 000 km lub co 4 lata Pochłaniacz par paliwa / z węglem aktywnym, umieszczony w przedziale silnika na prawym nadkolu Elektrozawór pochłaniacza par paliwa / sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące silnika, umieszczony przy kolektorze ssącym - napięcie minimalne zasilania 11 V Wtryskiwacze / elektromagnetyczne, sterowane przez elektroniczne urządzenie sterujące, umieszczone w kolektorze ssącym (po jednym na każdy cylinder) Regulator ciśnienia paliwa / mechaniczny, przeponowy, zamocowany do przewodu rozdzielczego paliwa Filtr powietrza / suchy, z wymiennym wkładem papierowym, umieszczony po prawej stronie przedziału silnika, wymiana co 30 000 km lub co 2 lata Układ zapłonowy / akumulatorowy, elektroniczny bezrozdzielaczowy, tzw. bezpośredni DIS, mikroprocesorowy, zintegrowany z układem wtrysku benzyny w ramach systemu sterowania silnika Bosch Motronic M1.5.5, zawierający: - zespół trzech cewek zapłonowych umieszczonych bezpośrednio na świecach, - świece zapłonowe. Kolejność zapłonu 1-2-3 (cylinder nr 1 od strony napędu rozrządu) Świece zapłonowe / Bosch FLR 8 LDC lub Bosch FLR 8 LDCU Odstęp elektrod 0,9...1,1 mm System sterowania pracą silnika / elektroniczny, mikroprocesorowy, Bosch Motronic M1.5.5, zawierający: - elektroniczne urządzenie sterujące wtryskiem, zapłonem i funkcjami pomocniczymi, - regulator prędkości obrotowej biegu jałowego, - czujnik położenia przepustnicy, - przepływomierz powietrza, - czujnik temperatury zasysanego powietrza, - czujnik temperatury cieczy chłodzącej silnik, - czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego, - czujnik położenia wałka rozrządu zaworów ssących, - czujnik spalania stukowego, - elektrozawór recyrkulacji spalin, - sondę lambda w układzie wydechowym, - przekaźnik główny zasilania, - przekaźnik pompy paliwa - złącze diagnostyczne. Elektroniczne urządzenie sterujące / mikroprocesorowe, zawierające układ samodiagnozowania, z możliwością przejścia do trybu pracy awaryjnej w razie nieprawidłowej pracy systemu, o dwóch złączach 38-stykowych, umieszczone z tyłu przedziału silnika i zamocowane do kolektora ssącego Regulator prędkości obrotowej biegu jałowego / nastawnik przepustnicy sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące Czujnik położenia przepustnicy / potencjometryczny, umieszczony przy zespole przepustnicy Przepływomierz powietrza / masowy z termoanemometrem warstwowym, zamontowany na przewodzie ssącym za filtrem powietrza, umieszczony po prawej stronie przedziału silnika Czujnik temperatury powietrza zasilającego / umieszczony w przepływomierzu powietrza, o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji Czujnik temperatury cieczy chłodzącej / o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji, wkręcony w pokrywę pompy cieczy chłodzącej Czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego / indukcyjny, współpracujący z tarczą na wale korbowym umieszczoną przy kole zamachowym Czujnik położenia wałka rozrządu zaworów ssących / umieszczony na obudowie napędu rozrządu przy głowicy (od strony koła zębatego wałka rozrządu zaworów ssących) Czujnik spalania stukowego / piezoelektryczny, zamocowany w przedniej części kadłuba pod kolektorem ssącym Sonda lambda / umieszczona w układzie wydechowym przed katalizatorem, podgrzewana elektrycznie Elektrozawór recyrkulacji spalin / umieszczony z tyłu głowicy, sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące silnika Parametry kontrolne Prędkość obrotowa biegu jałowego (regulowana za pomocą testera Opel Tech 2) 900 ą 20 obr/min Zawartość CO (regulowana za pomocą testera Opel Tech 2) - na biegu jałowym do 0,5% - przy 2800...3200 obr/min do 0,3% Zawartość minimalna CO2 14% Początkowy kąt wyprzedzenia zapłonu (nie regulowany) 1...11° przed ZZ PODWOZIE Sprzęgło / cierne, jednotarczowe, suche, ze sprężyną centralną, z samoczynną regulacją skoku jałowego Typ Luk lub Fichtel & Sachs Średnica zewnętrzna tarczy dociskowej 190 mm Średnica okładzin - zewnętrzna 190 mm - wewnętrzna 145 mm Grubość okładziny (nominalna) 3,5 mm Skok całkowity pedału - modele 1998 126...132 mm - modele 1999 135...145 mm Skrzynka przekładniowa / mechaniczna, pięciobiegowa plus bieg wsteczny, biegi do przodu synchronizowane Typ F13/5 CR Przełożenia - I bieg 3,73 - II bieg 2,14 - III bieg 1,32 - IV bieg 1,12 - V bieg 0,89 - bieg wsteczny 3,31 - przekładnia główna 3,74 (71/19) lub 3,94 (71/18) Przeniesienie napędu / półosie połączone z obu stron za pomocą przegubów równobieżnych Układ kierowniczy / mechaniczny lub mechaniczny ze wspomaganiem elektrycznym Układ kierowniczy mechaniczny Przekładnia kierownicza / zębatkowa Przełożenie 22,6 Liczba obrotów koła kierownicy 4,1 Promień skrętu 5,05 m Układ kierowniczy ze wspomaganiem elektrycznym / sterowany elektronicznie, zawierający: - górną kolumnę kierownicy z silnikiem elektrycznym i czujnikiem momentu obrotowego, - elektroniczny moduł sterowania, - mechaniczną przekładnię zębatkową, - lampkę kontrolną w zestawie wskaźników. Elektroniczny moduł sterowania / mikroprocesorowy, programowalny, umieszczony wewnątrz nadwozia z prawej strony w przedniej części pod wykładziną (modele 1998) lub pod skrzynką bezpieczników (modele 1999), z możliwością samodiagnozowania i programowania za pomocą testera Opel Tech 2 Zawieszenie przednie / niezależne, typu Mac Pherson z dolnym wahaczem poprzecznym wygiętym, ze stabilizatorem poprzecznym prętowym o średnicy 18 mm Ustawienie kół przednich (samochód obciążony masą 70 kg na każdym siedzeniu przednim, zbiornik paliwa napełniony do połowy, wysokość kontrolna jest mierzoną pionowo odległością punktu styku opony z podłożem do dolnej krawędzi wnęki koła) - wysokość kontrolna 612 ą 15 mm (dopuszczalna różnica między stronami lewą i prawą wynosi 10 mm) - rozbieżność (regulowana) 1 ą 1 mm (0°10˘ ą 10˘) - pochylenie koła (regulowane) -0°25˘ ą 45˘ (dopuszczalna różnica między kołami1°) - wyprzedzenie sworznia zwrotnicy (nieregulowane) 1°50˘ ą 1° (dopuszczalna różnica między kołami 1°) Piasta koła przedniego / na łożysku dwurzędowym kulkowym skośnym zakrytym Zawieszenie tylne / półniezależne, na pojedynczych wahaczach wleczonych zespolonych belką poprzeczną, na sprężynach śrubowych beczułkowych (dwustożkowych) i niewspółosiowych z nimi amortyzatorach hydraulicznych teleskopowych dwustronnego działania, ze stabilizatorem poprzecznym prętowym o średnicy 14 mm Ustawienie kół tylnych (samochód obciążony masą 70 kg na każdym siedzeniu przednim, zbiornik paliwa napełniony do połowy, wysokość kontrolna jest mierzoną pionowo odległością punktu styku opony z podłożem do dolnej krawędzi wnęki koła) - wysokość kontrolna 581 ą 15 mm (dopuszczalna różnica między stronami lewą i prawą wynosi 10 mm) - zbieżność (nieregulowana) 1 mm (0°10˘) (dopuszczalne odchyłki - górna +3 mm lub +30˘ oraz dolna -1,5 mm lub -15˘, dopuszczalna różnica między kołami 15˘) - pochylenie koła (nieregulowane) -1° ą 30˘ (dopuszczalna różnica między kołami 30˘) Piasta koła tylnego / na dwóch łożyskach stożkowych Układ hamulcowy Hamulec roboczy / hydrauliczny, dwuobwodowy (podział po przekątnej), ze wspomaganiem podciśnieniowym Hamulce kół przednich / tarczowe, z zaciskiem pływającym i tarczą pełną, Teves Średnica zewnętrzna tarczy 236 mm Grubość tarczy - nominalna 12,7 mm - minimalna po naprawie 10,7 mm - minimalna dopuszczalna 10,7 mm Grubość nakładek ciernych - nominalna (z płytką) 15 mm - minimalna dopuszczalna (z płytką) 7 mm Średnica cylindra zacisku 48 mm Hamulce kół tylnych / bębnowe, z samoczynną regulacją luzu szczęk Średnica robocza bębna - nominalna 200 mm - maksymalna po naprawie 201 mm Okładziny cierne / Pagid PA 557 Grubość okładzin - nominalna 5 mm - minimalna dopuszczalna (do łbów nitów) 0,5 mm Średnica cylinderków 19,05 mm Pompa hamulcowa / w układzie tandem Średnica tłoków 20,64 mm Skok tłoków 17/15 mm Urządzenie wspomagające / podciśnieniowe, GMF Średnica tłoka 203,2 mm (8˛) Hamulec awaryjny / działający mechanicznie na hamulce kół tylnych Koła i ogumienie Obręcze / 5 J ´ 13 lub 5,5 J ´ 14 Ogumienie / bezdętkowe 165/70 R 13 79T lub 165/65 R 14 78T Ciśnienie w ogumieniu - obciążenie do 3 osób - przód 0,20 MPa - tył 0,16 MPa - obciążenie ponad 3 osoby - przód 0,23 MPa - tył 0,27 MPa WYPOSAŻENIE ELEKTRYCZNE Akumulator / 12 V 36 A×h lub 12 V 44 A×h, minus na masie Alternator / Bosch GC 14 V 55 A lub 70 A albo Delco Remy 14 V 100 A Pasek napędu alternatora / wieloklinowy Długość 1230 mm Naciąg / regulowany samoczynnie za pomocą napinacza sprężynowego Rozrusznik / Bosch 0001 106 011 lub 0986 018 010 albo Valeo D 6 RA 62 Bezpieczniki / 10 ´ (12 V, 10 A), 1 ´ (12 V, 15 A), 6 ´ (12 V, 20 A), 7 ´ (12 V, 30 A) Żarówki - reflektorów H4 55/60 W - świateł przeciwmgłowych przednich 55 W - świateł pozycyjnych przednich 5 W - kierunkowskazów 21 W - świateł hamowania/pozycyjnych tylnych 21/5W - dodatkowego światła hamowania 1,2 W - świateł cofania 21 W - świateł tylnych przeciwmgłowych 21 W - oświetlenia tablicy rejestracyjnej 10 W Momenty dokręcania - śrub głowicy (każdorazowo śruby nowe) - 1. etap 25 N×m - 2. etap dokręcić o 60° - 3. etap dokręcić o 60° - 4. etap dokręcić o 60° - pokrywy głowicy 8 N×m - pokryw łożysk wałków rozrządu 8 N×m - dolnej części kadłuba (każdorazowo śruby nowe) - śruby M6 1. etap 10 N×m 2. etap dokręcić o 60° - śruby M8 1. etap 25 N×m 2. etap dokręcić o 60° - prowadnicy łańcucha napinacza do głowicy 8 N×m - napinacza łańcucha do głowicy 8 N×m - obudowy napędu rozrządu - śruby M6 8 N×m - śruby M10 35 N×m - pokrywy filtru oleju do obudowy 15 N×m - obudowy filtru oleju do kadłuba 20 N×m - pokrywy pompy oleju do obudowy napędu rozrządu 8 N×m - odrzutnika oleju do dolnej części kadłuba 8 N×m - obudowy termostatu do pompy cieczy chłodzącej 8 N×m - pokrywy pompy cieczy chłodzącej 8 N×m - pompy cieczy chłodzącej do obudowy napędu rozrządu 8 N×m - koła pasowego pompy cieczy chłodzącej 20 N×m - tarczy nadajnika impulsów do wału korbowego 15 N×m - kół zębatych wałków rozrządu - 1. etap 50 N×m - 2. etap dokręcić o 60° - pokryw łożysk korbowych - 1. etap 10 N×m - 2. etap dokręcić o 60° - śrub koła zamachowego - 1. etap 35 N×m - 2. etap dokręcić o 30° - koła pasowego wału korbowego 8 N×m - piasty koła pasowego wału korbowego (każdorazowo śruba nowa) - 1. etap 150 N×m - 2. etap dokręcić o 45° - świec zapłonowych 25 N×m - zespołu cewek zapłonowych do głowicy 8 N×m - napinacza paska napędu osprzętu - śruba M8 20 N×m - śruba M10 55 N×m - obudowy przepustnicy do kolektora ssącego 8 N×m - przewodu rozdzielczego paliwa do kolektora ssącego 8 N×m - kolektora ssącego do głowicy 22 N×m - wspornika kolektora ssącego - do kolektora ssącego 10 N×m - do kadłuba 20 N×m - kolektora wydechowego do głowicy (każdorazowo nakrętki nowe) 22 N×m - katalizatora do kolektora wydechowego 35 N×m - rozrusznika do kadłuba 25 N×m - skrzynki przekładniowej do silnika 45 N×m - miski olejowej do skrzynki przekładniowej - śruby M8 20 N×m - śruby M10 40 N×m - alternatora do obudowy napędu rozrządu i kadłuba 35 N×m - czujnika położenia wałka rozrządu zaworów ssących 6 N×m - czujnika spalania stukowego 20 N×m - czujnika położenia i prędkości obrotowej wału korbowego 8 N×m - sondy lambda 30 N×m - czujnika temperatury cieczy chłodzącej 18 N×m - korka spustu oleju silnika 10 N×m - korka pierwszego napełnienia do obudowy napędu rozrządu 50 N×m - czujnika ciśnienia oleju 20 N×m - korka napinacza łańcucha do obudowy napędu rozrządu 50 N×m - korka otworu kontrolnego trzpienia do ustawiania położenia GMP wału korbowego 60 N×m - korka zaworu regulacji ciśnienia oleju 50 N×m - śrub kół 110 N×m Masy - własna - wersja 3-drzwiowa 847 kg - wersja 5-drzwiowa 877 kg - całkowita - wersja 3-drzwiowa 1350 kg - wersja 5-drzwiowa 1380 kg - maksymalna przyczepy niehamowanej 420 kg - maksymalna przyczepy hamowanej 700 kg Pojemności - zbiornik paliwa 46 dm3 - układ smarowania 3,0 dm3 (z filtrem) - układ chłodzenia 4,3 dm3 - skrzynka przekładniowa 1,6 dm3 - układ hamulcowy ok. 0,4 dm3 Materiały eksploatacyjne Paliwo / wyłącznie benzyna bezołowiowa LO min. 95 Olej silnikowy / wg API SG/SH/SJ, wg ACEA A2/A3-96/98, SAE 5W 40, 5W 50, 10W 40, 10W 50, 15W 40 lub 15W 50, wymiana co 15 000 km lub co 1 rok (z filtrem) Olej przekładniowy / Opel 1940 768, sprawdzanie poziomu co 30 000 km lub co 2 lata (bez konieczności wymiany okresowej) Płyn chłodzący / Opel, sprawdzanie poziomu co 15 000 km lub co 1 rok (bez konieczności wymiany okresowej) Płyn hamulcowy / wg SAE J 1703 DOT 4, wymiana co 2 lata Zużycie paliwa (według normy UE 93/116) - w mieście 7,7 dm3/100 km - poza miastem 4,9 dm3/100 km - średnie 5,9 dm3/100 km Prędkość maksymalna 150 km/h   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maniek02 Opublikowano 20 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2008 witam! czy mógłbym dostac informacje na temat corsy z 94 roku, 3 dzrwiowa z silnikiem 1.2i x12sz, tzn dan epodobne do powyższych? Z góry dziekuje   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 20 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2008 Proszę Opel Corsa B City/Viva 1,2i (1994-1997) SILNIK / o zapłonie iskrowym, czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, z wałkiem rozrządu w głowicy, umieszczony poprzecznie z przodu, napędzający koła przednie Typ silnika X12SZ Średnica cylindra 72 mm Skok tłoka 73,4 mm Pojemność skokowa 1195 cm3 Stopień sprężania 10,0 Ciśnienie sprężania - nominalne 1,3 MPa - dopuszczalna różnica między cylindrami 0,1 MPa Moc maksymalna 33 kW (45 KM) Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 4600 obr/min Moment maksymalny 88 N×m Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 2800 obr/min Układ rozrządu / wałek rozrządu w głowicy, podparty na pięciu łożyskach, napędzany paskiem zębatym, napinacz paska mechaniczny Luz roboczy zaworów / zerowy, zastosowano popychacze hydrauliczne Wałek rozrządu / oznaczony literą identyfikacyjną H i kolorem zielonym Pasek zębaty / napędu wałka rozrządu i pompy cieczy chłodzącej Typ / Gates Powergrip 40433 x 17 mm Układ chłodzenia / zamknięty, o obiegu wymuszonym przez pompę odśrodkową, termostat, chłodnica, zbiornik wyrównawczy, wentylator elektryczny sterowany termowyłącznikiem umieszczonym na chłodnicy Termostat / o oznaczeniu 92 - temperatura początku otwarcia 92°C - temperatura pełnego otwarcia 107°C Wentylator / elektryczny pięciołopatkowy o średnicy 280 mm (wersje bez klimatyzacji) lub 305 mm (wersje z klimatyzacją) - temperatura włączenia 100°C - temperatura wyłączenia 95°C Zawór nadciśnienia / umieszczony w korku zbiornika wyrównawczego, o oznaczeniu 120 - nadciśnienie otwarcia zaworu 120...135 kPa Układ smarowania / pod ciśnieniem Pompa oleju / zębata, o zazębieniu wewnętrznym, umieszczona na zewnątrz kadłuba od strony napędu rozrządu, napędzana bezpośrednio od wału korbowego Ciśnienie oleju / w temperaturze oleju 80°C na biegu jałowym wynosi co najmniej 0,15 MPa Filtr oleju / z wymiennym wkładem kartonowym, Purflux LS 530 Układ zasilania / wtryskowy, jednopunktowy wtrysk benzyny sterowany elektronicznie GM Multec TBI 700, z pochłanianiem par paliwa, z katalizatorem regulowanym potrójnego działania i sondą lambda w układzie wydechowym, zawierający: - zbiornik paliwa, - pompę paliwa, - filtr paliwa, - regulator ciśnienia paliwa, - wtryskiwacz paliwa, - czujnik położenia przepustnicy, - regulator prędkości obrotowej biegu jałowego, - czujnik ciśnienia bezwzględnego, - czujnik temperatury cieczy chłodzącej silnik, - czujnik spalania stukowego i moduł regulacyjny, - czujnik prędkości pojazdu, - sondę lambda w układzie wydechowym, - elektroniczne urządzenie sterujące wtryskiem, zapłonem i funkcjami pomocniczymi, - filtr powietrza, - pochłaniacz par paliwa z elektrozaworem sterowania, - zawór recyrkulacji spalin z elektrozaworem sterowania, - przekaźnik sterowania pompy paliwa, - czujnik indukcyjny prędkości pojazdu. Pompa paliwa / elektryczna, umieszczona w zbiorniku paliwa, sterowana przez elektroniczne urządzenie sterujące wtryskiem benzyny poprzez przekaźnik - ciśnienie tłoczenia 76 kPa - napięcie zasilania 7...15 V - wydatek przy 12 V 85 l/h Filtr paliwa / Purflux EP 100 - wymiana / co 30 000 km Filtr powietrza / suchy, z wymiennym wkładem papierowym, Mann - wymiana / co 30 000 km Pochłaniacz par paliwa / z węglem aktywnym, umieszczony w przedziale silnika na prawym nadkolu Elektrozawór pochłaniacza par paliwa / o rezystancji 31,8...38,5 W Wtryskiwacz paliwa / elektromagnetyczny, sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące, umieszczony w korpusie zespołu wtryskowego nad przepustnicą - rezystancja uzwojenia wtryskiwacza 1,8 W Czujnik ciśnienia bezwzględnego / umieszczony w przedziale silnika i połączony z kolektorem ssącym - napięcie sygnału czujnika - przy podciśnieniu 30...60 kPa 0,94...2,67 V - przy podciśnieniu 90...104 kPa 4,17...5 V Regulator ciśnienia paliwa / umieszczony w korpusie zespołu wtryskowego - ciśnienie regulowane 76 kPa Czujnik położenia przepustnicy / umieszczony na osi przepustnicy Napięcie sygnału - przepustnica zamknięta 0,65 V - przepustnica otwarta całkowicie 4,8 V Czujnik temperatury cieczy chłodzącej / typu CTN Regulator prędkości obrotowej biegu jałowego / silnik krokowy utrzymujący wymaganą prędkość obrotową biegu jałowego, sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące - rezystancja silnika regulatora 45...60 W - wysokość kontrolna wystawania trzpienia silnika regulatora 28 mm Czujnik spalania stukowego / piezoelektryczny, zamocowany do silnika między 2. i 3. cylindrem, współpracujący z modułem regulacyjnym - napięcie maksymalne sygnału 2,5 V - wartość zmniejszenia kąta wyprzedzenia zapłonu 5° Czujnik prędkości pojazdu / indukcyjny Sonda lambda / umieszczona w układzie wydechowym przed katalizatorem, podgrzewana elektrycznie (od modeli 1996) Napięcie sygnału sondy - silnik wyłączony 350...550 mV - silnik pracujący - mieszanka uboga 50...450 mV - mieszanka bogata 800...950 mV Elektroniczne urządzenie sterujące / mikroprocesorowe, zawierające układ autodiagnostyki, Opel 16 175 425, Opel 16 209 257 lub Opel 16 175 359 Parametry kontrolne (nieregulowane) Prędkość obrotowa biegu jałowego 820...930 obr/min Zawartość CO do 0,5% Układ zapłonowy / akumulatorowy, elektroniczny bezrozdzielaczowy (tzw. bezpośredni) DIS, zintegrowany z układem wtrysku benzyny, zawierający: - czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego, - specjalną podwójną cewkę zapłonową (o czterech wyjściach wysokiego napięcia) z modułem wzmocnienia zapłonu, - przewody wysokiego napięcia, - świece zapłonowe oraz połączony z elektronicznym urządzeniem sterującym wtryskiem benzyny i zapłonem Czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego / indukcyjny, współpracujący z tarczą o 58 zębach na wale korbowym - odstęp czoła czujnika od tarczy (nieregulowany) 1 ą 0,7 mm - rezystancja czujnika ok. 600 W Cewka zapłonowa / Delco Remy Rezystancja uzwojenia wtórnego 6500 ą 50 W Kolejność zapłonu / zapłon równoczesny w cylindrach 1 i 4 oraz 2 i 3 (jedna iskra wykorzystywana, druga tracona - cylinder nr 1 od strony napędu rozrządu) Świece zapłonowe / Bosch WR 8 DC Odstęp elektrod 0,7...0,8 mm PODWOZIE Sprzęgło / cierne, jednotarczowe, suche, ze sprężyną centralną, z samoczynną regulacją skoku jałowego, sterowane mechanicznie Typ Luk lub Fichtel & Sachs Średnica zewnętrzna tarczy dociskowej 190 mm Średnica okładzin - zewnętrzna 190 mm - wewnętrzna 134 mm Grubość okładziny (nominalna) 3,5 mm Skok całkowity pedału 126...132 mm Skrzynka przekładniowa / mechaniczna, pięciobiegowa plus bieg wsteczny, biegi do przodu synchronizowane Przełożenia - I bieg 3,73 - II bieg 1,96 - III bieg 1,30 - IV bieg 0,95 - V bieg 0,76 - bieg wsteczny 3,31 - przekładnia główna 3,74 Przeniesienie napędu / półosie połączone z obu stron za pomocą przegubów równobieżnych Układ kierowniczy / mechaniczny lub mechaniczny ze wspomaganiem hydraulicznym (wyposażenie dodatkowe) Układ kierowniczy mechaniczny Przekładnia kierownicza / zębatkowa Przełożenie 22,7 Liczba obrotów koła kierownicy 4,1 Promień skrętu 5,05 m Układ kierowniczy ze wspomaganiem Przekładnia kierownicza / zębatkowa z zaworem rozdzielczym i siłownikiem integralnym Przełożenie 16,0 Liczba obrotów koła kierownicy 3,9 Promień skrętu 5,225 m Pompa wspomagania / hydrauliczna, Saginaw, napędzana paskiem klinowym Ciśnienie zasilania (przy kołach skręconych maksymalnie) 9,5...10 MPa Zawieszenie przednie / niezależne, typu Mac Pherson Ustawienie kół przednich (samochód obciążony masą 70 kg na każdym siedzeniu przednim, zbiornik paliwa napełniony do połowy; wysokość kontrolna jest mierzoną pionowo odległością punktu styku opony z podłożem do dolnej krawędzi wnęki koła) - wysokość kontrolna 612 ą 15 mm (dopuszczalna różnica między stronami lewą i prawą wynosi 10 mm) - rozbieżność (regulowana) 1 ą 1 mm (0°10˘ ą 10˘) - pochylenie koła (regulowane) -0°35˘ ą 45˘ (dopuszczalna różnica między kołami lewym i prawym wynosi 1°) - wyprzedzenie sworznia zwrotnicy (nieregulowane) 1°40˘ ą 1° (dopuszczalna różnica między kołami lewym i prawym wynosi 1°) Piasta koła przedniego / na łożysku dwurzędowym kulkowym skośnym zakrytym Zawieszenie tylne / półniezależne, na pojedynczych wahaczach wleczonych zespolonych belką poprzeczną, na sprężynach śrubowych beczułkowych (dwustożkowych) i niewspółosiowych z nimi amortyzatorach hydraulicznych teleskopowych dwustronnego działania Ustawienie kół tylnych (samochód obciążony masą 70 kg na każdym siedzeniu przednim, zbiornik paliwa napełniony do połowy; wysokość kontrolna jest mierzoną pionowo odległością punktu styku opony z podłożem do dolnej krawędzi wnęki koła) - wysokość kontrolna 581 ą 15 mm (dopuszczalna różnica między stronami lewą i prawą wynosi 10 mm) - zbieżność (nieregulowana) 1 mm (0°10˘) (dopuszczalne odchyłki - górna +3 mm lub +30˘ oraz dolna -1,5 mm lub -15˘; dopuszczalna różnica między kołami 15˘) - pochylenie koła (nieregulowane) -1° ą 30˘ (dopuszczalna różnica między kołami lewym i prawym wynosi 30˘) Piasta koła tylnego / na dwóch łożyskach stożkowych Układ hamulcowy Hamulec roboczy / hydrauliczny, dwuobwodowy (podział po przekątnej), ze wspomaganiem podciśnieniowym Hamulce kół przednich / tarczowe, z zaciskiem pływającym i tarczami pełnymi, Teves Średnica zewnętrzna tarczy 236 mm Grubość tarczy - nominalna 12,7 mm - minimalna dopuszczalna 9,7 mm Nakładki cierne / Textar 4037 Grubość nakładek ciernych - nominalna (z płytką podstawy) 15 mm - minimalna dopuszczalna (z płytką podstawy) 7 mm Średnica cylindra zacisku 48 mm Hamulce kół tylnych / bębnowe, z samoczynną regulacją luzu szczęk Średnica robocza bębna - nominalna 200 mm - maksymalna po naprawie 201 mm Okładziny cierne / Pagid PA 557 Grubość okładzin - nominalna 5 mm - minimalna dopuszczalna (do łbów nitów) 0,5 mm Średnica cylinderków 19,05 mm Pompa hamulcowa / w układzie tandem Średnica tłoków 20,54 mm Skok tłoków 17/15 mm Urządzenie wspomagające / podciśnieniowe, GMF Średnica tłoka 203,2 mm (8’’) Hamulec awaryjny / działający mechanicznie na hamulce kół tylnych Koła i ogumienie Obręcze / 5 J ´ 13 Ogumienie / bezdętkowe, 165/70 R 13 Ciśnienie w ogumieniu - obciążenie do 3 osób - przód 0,19 MPa - tył 0,17 MPa - obciążenie ponad 3 osoby - przód 0,21 MPa - tył 0,24 MPa WYPOSAŻENIE ELEKTRYCZNE Akumulator / 12 V 36 A×h, minus na masie Alternator / 55 A, Delco 03 453 604 lub Bosch K1 14 V 55 A 20 Alternator Delco 03 453 604 Napięcie znamionowe 14 V Prąd - przy 1500 obr/min 23 A - przy 2000 obr/min 40 A - przy 6000 obr/min 67 A Napięcie regulowane (przy 4000 obr/min) 14,7 ą 0,5 V Średnica minimalna pierścieni ślizgowych 22 mm Długość minimalna szczotek 12 mm Rezystancja twornika 2,8 W Rezystancja stojana 0,15 W Alternator Bosch K1 14 V 55 A 20 Napięcie znamionowe 14 V Prąd - przy 1200 obr/min 10 A - przy 2000 obr/min 36 A - przy 6000 obr/min 55 A Napięcie regulowane (przy 4000 obr/min i prądzie 5...7 A) 13,7...14,5 V Średnica minimalna pierścieni ślizgowych 31,5 mm Długość minimalna szczotek 5 mm Rezystancja twornika 3,4...3,74 W Rezystancja stojana 0,14...0,154 W Pasek klinowy / napędu alternatora - rozmiar / 9,5 ´ 875 mm Naciąg paska / za pomocą przyrządu Opel KM-128 - pasek nowy 450 N - pasek używany 250...300 N Rozrusznik / Valeo D6 RA Parametry na biegu luzem - prąd minimalny 70 A - prędkość minimalna 2500 obr/min - napięcie 11,5 V Długość minimalna szczotek 13 mm Bezpieczniki / 10 ´ (12 V, 10 A), 1 ´ (12 V, 15 A), 6 ´ (12 V, 20 A), 7 ´ (12 V, 30 A) Żarówki - reflektorów H4 55/60 W - świateł pozycyjnych przednich 5 W - świateł przeciwmgłowych przednich 55 W - kierunkowskazów przednich i tylnych 21 W - świateł hamowania/pozycyjnych tylnych 21/5W - świateł cofania 21 W - świateł tylnych przeciwmgłowych 21 W - oświetlenia tablicy rejestracyjnej 10 W Momenty dokręcania - śrub głowicy (każdorazowo śruby nowe) - 1. etap 25 N×m - 2. etap dokręcić o 60° - 3. etap dokręcić o 60° - 4. etap dokręcić o 60° - koła zębatego wałka rozrządu 45 N×m - pokryw łożysk głównych (każdorazowo śruby nowe) - 1. etap 50 N×m - 2. etap dokręcić o 45° - 3. etap dokręcić o 15° - pokryw łożysk korbowych - śruby o długości gwintu 15 mm 25 N×m - śruby o długości gwintu 40 mm (każdorazowo śruby nowe) 1. etap 25 N×m 2. etap dokręcić o 30° - koła zamachowego - 1. etap 35 N×m - 2. etap dokręcić o 30° - 3. etap dokręcić o 15° - koła pasowego wału korbowego - 1. etap 95 N×m - 2. etap dokręcić o 30° - 3. etap dokręcić o 15° - miski olejowej 8 N×m - pompy cieczy chłodzącej do kadłuba 8 N×m - kolektorów ssącego i wydechowego 22 N×m - pokrywy głowicy 8 N×m - pompy oleju do kadłuba 8 N×m - rozrusznika do kadłuba 25 N×m - rury wydechowej do kolektora 20 N×m - sondy lambda 30 N×m - filtru oleju 15 N×m - obudowy termostatu do kadłuba 10 N×m - świec zapłonowych 25 N×m - śrub kół 110 N×m Masy - własna - wersja 3-drzwiowa 865 kg - wersja 5-drzwiowa 880 kg - całkowita - wersja 3-drzwiowa 1330 kg - wersja 5-drzwiowa 1350 kg - maksymalna przyczepy niehamowanej 450 kg - maksymalna przyczepy hamowanej 550 kg Pojemności - zbiornik paliwa 46 dm3 - układ smarowania 3,5 dm3 (z filtrem) - układ chłodzenia 5,9 dm3 - skrzynka przekładniowa 1,6 dm3 - układ hamulcowy ok. 0,4 dm3 - układ kierowniczy ze wspomaganiem ok. 1 dm3 Materiały eksploatacyjne Paliwo / wyłącznie benzyna bezołowiowa LO min. 95 Olej silnikowy / API SG/CD, CCMC PD2, SAE 5W 50, SAE 10W 50, SAE 15W 50 lub SAE 20W 50, wymiana co 15 000 km lub co 1 rok (z filtrem) Olej przekładniowy / API GL4, MIL-L2105 B lub C, SAE 75W80 lub SAE 80W 90, sprawdzanie poziomu co 30 000 km lub co 2 lata (bez konieczności wymiany okresowej) Płyn chłodzący / Opel, sprawdzanie poziomu co 15 000 km lub co 1 rok (bez konieczności wymiany okresowej) Płyn hamulcowy / wg SAE J 1703 DOT4, wymiana co 2 lata Olej w układzie kierowniczym ze wspomaganiem / olej do przekładni automatycznych Dexron II, sprawdzanie poziomu co 30 000 km lub co 2 lata (bez konieczności wymiany okresowej) Zużycie paliwa - przy 90 km/h 4,8 dm3/100 km - przy 120 km/h 6,7 dm3/100 km - w cyklu miejskim 7,4 dm3/100 km Prędkość maksymalna 145 km/h   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 20 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2008 WALDEE - od dnia dzisiejszego jesteś moim IDOLEM http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/excl.gif!http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/excl.gif!http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/excl.gif!http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/excl.gif!http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/excl.gif!! Dziękuję Ci ślicznie i życzę zdrowia całej Twojej rodzinie. Pozdrawiam. Ps. Brakuje mi opisu kontrolek (żartowałem) Aczkolwiek dlaczego nie ? Jutro jadę do diagnosty, bo świeci się czasami taka z silnikiem- żółta. A propos, skąd te info ? bo chyba nie przepisywałeś ksiązki. No ja niestety nie dostałem żadnej książki przy zakupie, prócz serwisowej. Aaa...zapomniałem dodać ,że jest to model - B, ale Ty jesteś niesamowity, skąd wiedziałeś? No tak z VIN-u. Ponadto nie rozszyfrowałeś całego VIN-u. nonono !   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 20 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2008 Kiedyś tu na forum ktoś podawał linka do programiku w formacie *.iso z takimi danymi niestety nie potrafię teraz tego odnaleźć żeby wam podać plik się nazywa dane_regulacyjne_opli.iso ale i nie tylko opli więc jak poszukacie to może jeszcze znajdziecie. ps. z winu odczytać mogłem jedynie VIN:WOLOSBF08Y4191245 PRODUCENT: ADAM OPEL AG ROK PRODUKCJI: 2000 ZAKŁAD: SARAGOSSA/HISZPANIA NUMER SERJI: 191245 Wiedziałem że model B bo w C już były montowane silniki Z10XE i Z10XEP   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GmsMetallica Opublikowano 20 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2008 edyś tu na forum ktoś podawał linka do programiku w formacie *.iso z takimi danymi niestety nie potrafię teraz tego odnaleźć żeby wam podaćdo odczytania iso polecam demona tools albo alcochol 130% czy jakos tak   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 21 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 Jeżeli nie sprawił by to jakiejś trudności Corsa c12nz 1991 Z Góry WIELKIE dzięki .   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 21 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 WALDEE - dlaczego tu są inne parametry ? http://forum.opel24.com/opel-corsa-parametry-i-silnik-vt12747.htm w porównaniu z tym co podałeś: SILNIK / o zapłonie iskrowym, czterosuwowy, trzycylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, wielozaworowy (po cztery zawory na jeden cylinder), z dwoma wałkami rozrządu w głowicy, umieszczony poprzecznie z przodu, napędzający koła przednie Typ silnika X10XE Średnica cylindra 72,5 mm Skok tłoka 78,6 mm Pojemność skokowa 973 cm3 Stopień sprężania 10,1 Ciśnienie sprężania - nominalne 1,4...1,6 MPa - dopuszczalna różnica między cylindrami 0,1 MPa Moc maksymalna 40 kW (55 KM) Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 5600 obr/min Moment maksymalny 82 N×m Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 2800 obr/min   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 21 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 VALDEE, mogę prosić o taki spis parametrów do opla astry F z silnikiem C16NZ Bardzo proszę bo nie wiem skąd ty to bierzesz, dlugo takiego szukalem a znajduje jedynie szczątkowe informacje. Z góry dziękuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.