Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam, nigdzie nie znalazłem podobnej usterki dlatego zakładam nowy temat. Mam następujący problem. Podczas jazdy, czasem od razu po uruchomieniu silnika gaśnie ekran wyświetlacza - robi się całkiem czarny. Pozostałe instrumenty działają sprawnie tzn. radio - gra, nawiewy - działają, podświetlenie nawiewów - również świeci, tylko sam ekran monitora gaśnie. Po jakimś czasie znowu się zapala, potem gaśnie, kilka dni nie działa, kilka dni działa i tak w "koło macieju". Dodatkowo w bardzo słoneczne dni, pod odpowiednim kontem można, wysilając się troszkę, dojrzeć co obecnie jest wyświetlane na ekranie. Warunki atmosferyczne, temperatura nie maja większego wpływu na zachowywanie wyświetlacza. O co może chodzić? Czy tam są jakieś żarówki, które można wymienić? Czy ktoś miał podobny problem? I przy okajzi proszę o informacje jaki mam wyświetlacz.

 

Auto to Opel Astra H z 2007 r. silnik 1.4

post-58173-0-18202100-1518683511_thumb.jpg

Edytowane przez Prezes89

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może traci napięcie ,może nawala ściemniacz we włączniku świateł.

Musisz go zdemontować i sprawdzić co się dzieje z wtyczką od niego i czy nie znika w niej napiecie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może traci napięcie ,może nawala ściemniacz we włączniku świateł.

Musisz go zdemontować i sprawdzić co się dzieje z wtyczką od niego i czy nie znika w niej napiecie .

Gdyby to była wina ściemniacza to i inne podświetlenia by padały chyba?

Akumulator stosunkowo nowy (3 letni). Napięcie utrzymuje się na książkowym poziomie. Inne instrumenty działają bez zarzutu, podświetlenia również funkcjonują.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No t o zostaje sam wyświetlacz.

Bez zdemontowania go niczego się nie dowiesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No t o zostaje sam wyświetlacz.

Bez zdemontowania go niczego się nie dowiesz.

Czy po demontażu jestem w stanie sam cokolwiek zweryfikować czy muszę jechać do specjalisty? Tak przy okazji to jaki to jest wyświetlacz? Zawsze się mylę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

BID

Zmierz miernikiem czy masz we wtyczce zasilanie.

Moze być tak że wystarczy poprawić styki na połączeniu wyświetlacz-wtyczka


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

BID

Zmierz miernikiem czy masz we wtyczce zasilanie.

Moze być tak że wystarczy poprawić styki na połączeniu wyświetlacz-wtyczka

Najdziwniejsze jest to, że raz gaśnie raz się zapala. Potem kilka dni jest czarny a później kilka kolejnych świeci.

 

Czy na tym ekranie można odblokować dodatkowe funkcje takie jak spalanie?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czy na tym ekranie można odblokować dodatkowe funkcje takie jak spalanie?

 

 

Masz to przecież wyjaśnione w drugim linku jaki ci podałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Masz to przecież wyjaśnione w drugim linku jaki ci podałem.

Faktycznie, dzięki, Zakręcony jestem.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Twój wyświetlacz to GID, aktywujesz kompa bez problemu opcomem lub techem. A co do usterki wyświetlacza - jeśli pod kątem widać, że działa i rzeczywiście działa to może da się naprawić, napięcie i can powinno być OK. Ale GIDy już bardzo potaniały, można wymienić, zaprogramować i spokój.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fakt moja pomyłka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, nigdzie nie znalazłem podobnej usterki dlatego zakładam nowy temat. Mam następujący problem. Podczas jazdy, czasem od razu po uruchomieniu silnika gaśnie ekran wyświetlacza - robi się całkiem czarny. Pozostałe instrumenty działają sprawnie tzn. radio - gra, nawiewy - działają, podświetlenie nawiewów - również świeci, tylko sam ekran monitora gaśnie. Po jakimś czasie znowu się zapala, potem gaśnie, kilka dni nie działa, kilka dni działa i tak w "koło macieju". Dodatkowo w bardzo słoneczne dni, pod odpowiednim kontem można, wysilając się troszkę, dojrzeć co obecnie jest wyświetlane na ekranie. Warunki atmosferyczne, temperatura nie maja większego wpływu na zachowywanie wyświetlacza. O co może chodzić? Czy tam są jakieś żarówki, które można wymienić? Czy ktoś miał podobny problem? I przy okajzi proszę o informacje jaki mam wyświetlacz.

 

Auto to Opel Astra H z 2007 r. silnik 1.4

 

 

Witam.Możesz go podesłać do mnie.Naprawię i przy okazji aktywuję komputer pokładowy BC.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez Getroyer
      Witam wszystkich. Zabrałem się za wymianę regulatora napięcia. Odkręciłem wszystkie śruby dostałem się do alternatora tyle że szpilka trzymająca alternator od dołu jest za długa i nie mogę jej wyciągnąć ponieważ dosięga ramy. Macie jakiś sposób na to czy będę musiał ją uciąć?

    • Przez Undertaker123
      Jestem tu zupełnie nowy dlatego Witam wszystkich

      Bardzo proszę o porady z Vectrą C
      Dane auta:
      Opel Vectra C 1.9 CDTI 150KM automat
      Przebieg 263 tysiąc
      Radio CD30 i BID (może to być ważne tu w temacie)

      Ogólnie mój problem polega na tym, że mój komputer a dokładnie jego wskazania w trybie TEST-MODE są co najmniej dziwne:
      1. Na mierniku wychodzi napięcie ładowania 14,4-14,5 natomiast w TEST-MODE autko wskazuje cały czas 13,4 - 13,5 (akumulator i alternator są nowe)
      2. TEST-MODE zachowuje się jakby nie odczytywał błędów (spalone żarówki itp.) mimo aktywnego komunikatu o niskim płynie spryskiwaczy i przepalonym świetle cofania TEST-MODE tego nie wyświetla (zawsze to robił w formie kodów numerycznych), jedyne na co reaguje to wciśnięcie pedału hamulca i pokazuje BUS: 4000. W reszcie przypadków zupełnie milczy i wyświetla się tylko
      BUS 0000
      8000000008 <- nie wiem za diabła za co znaczą te ósemki, bo zawsze były tu same zera z tego co pamiętam.
      3. I to jest najpoważniejszy problem: TEST-MODE nie odczytuje spalania chwilowego (na załączonym obrazku widać to okno) - pierwsza wartość czyli spalanie chwilowe rusza dopiero po około minucie - dwóch od pełnego zatrzymania (kiedy auto się toczy - nie stanie do zupełnego 0 wszystko jest ok). To samo tyczy się wskaźnika paliwa, który raz działa, a raz myśli sobie, że jednak fajnie będzie postać w miejscu.
      Dodatkowo po resecie kompa, odłączeniu akumulatora itp. wartość środkowa i prawa nie zeruje się tylko zostaje na poziomie 6,8 i nie ma jak jej ruszyć Jest to mega irytujące, albowiem zasięg jest przekłamany, że olaboga - ostatnio jechałem do pracy 30 kilometrów (korki itp.) a zasięg nawet się nie ruszył jak i wskazówka paliwa. 
       
      Wymieniłem już akumulator, bo był stary i pomyślałem, że może robić cyrki, ale nic to nie pomogło.
      Myślałem o kilku jeszcze rzeczach, ale chciałbym Was zapytać, która z nich może być najbardziej prawdopodobna:
      1. Magistra CAN - ale to chyba wiązałoby się z błędami wyrzucanymi tak po prostu, jak i moim zdaniem odrzuca ją jako winowajcę to, że jednak błędy spalonych żarówek i braku płynu spryskiwacza są wyświetlanie (ale nie w TEST MODE)
      2. Moduł komfortu - też dawałbym inne objawy i nie wiem czy jest powiązany.
      3. Indeksy w komputerze - może trzeba je ustawić?
      4. Przekaźnik/bezpiecznik tylko nawet nie wiem od którego zacząć, żeby go znaleźć
      5. Albo coś w baku tylko co? Pływak/potencjometr?
       
      Mógłby przy okazji ktoś po krótce powiedzieć mi co mierzy te wartości spalania chwilowego?
       
      Podrzucam link do opisu tego trybu test-mode
      http://astra-3.pl/porada-astra-h-test-mode-bid#up
       
      Proszę bardzo bardzo o pomoc, bo już mi się pomysły kończą. To nie jest tylko temat Vectry, ale chyba podobne układy są również w Astrze.....
       
      Z góry dziękuje!
      Pozdrawiam
    • Przez Szwed95
      Witam serdecznie
      Mam Opla corsa c 1.3 cdti 2005 r.
      Ostatnio jadąc nagle radio mi całkowicie zgasło i z głośników słychać było takie pykniecie krótkie jakby bezpiecznik poszedł. Radio w ogóle nie zaskakuje nawet wiec myslalem ze moze sie zepsulo ale podpialem je na krotko i dzialalo bez problemu. Bezpiecznik w radiu oraz wszystkie bezpieczniki pod maską są ok. Sprawdzilem miernikiem napiecie na kostce od samochodu do radia i wskazuje mi 12,7 lub 12,8 V jednak po podpieciu radia spada do 2,8 V. Nie działa do tego jeszcze podświetlenie panelu nawiewu pomimo wymiany żarówek.
      Prosiłbym o pomoc bo jednak nie chce wysyłac  jeszcze auta do elektryka
       
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.