Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, po 3 latach odkąd kupiłem corsę zerwało mi część paska klinowego, ale udało się doczłapać i wymienić pasek bez lawety.

Tak wyglądał stary:

post-48545-0-98639900-1520082419_thumb.jpg

https://i.imgur.com/6DVMjcG.jpg

Po rozebraniu wszystkie rolki nie miały jakichś sporych luzów, przynajmniej takich, które mogłyby zaniepokoić.

 

I teraz pojawia się problem, bo przyjrzałem się paskowi po ok 2k od zmiany i widać przetarcie od 'wewnętrznej' strony silnika tak samo jak wyglądało to na starym (lewa strona jest ok, po prostu miałem brudną rękawicę):

post-48545-0-25527400-1520082435_thumb.jpg

https://i.imgur.com/Qhpct3s.jpg

 

 

I teraz pytanie, co powoduje taki stan rzeczy, napinacz? W jaki sposób go sprawdzić(po zdjęciu paska na przykład)? Przypuszczam, że będę miał powtórkę z rozrywki.

Edytowane przez Defix

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Paski się wymienia, wymieniałeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież napisałem, że wymieniłem :huh:


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeb się przyglądnąć wszystkim ciasnym miejscom gdzie jest pasek przechodzi.

A rolka napinająca w pierwszej kolejności.

Czy jest w pozycji liniowej do pozostałych kół pasowych.

Czy czasem nie jest wysunięta trochę na zewnątrz silnika i wtedy jej brzeg też może ciąć bo pasek może wystawać poza nią.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam, że winę ponosi napinacz, niekoniecznie jego rolka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie ma sensu go wyciągać i oglądać, bo w jaki sposób sprawdzić czy pracuje poprawnie? Chyba kupię napinacz i go wymienię, szkoda, że jest tak drogi <_< Zauważyłem, że w sklepach większość, o ile nie wszystkie napinacze posiadają metalowe koło. Czy to się czymś różni względem plastikowego? Myślałem, żeby testowo kupić używkę, np od corsy d czy e za grosze.

Edytowane przez Defix

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

szkoda, że jest tak drogi

I z tego względu rzadko się go wymienia nawet, gdy jest potrzeba.

Wyjmij go, to 2 śruby torx, dostęp z góry jest. Zobaczysz, czy na głównej śrubie (ta większa, górna) nie ma jakiegoś luzu. Może najzwyczajniej jest nieprzykręcony do końca.

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Wyjmij go, to 2 śruby torx, dostęp z góry jest. Zobaczysz, czy na głównej śrubie (ta większa, górna) nie ma jakiegoś luzu. Może najzwyczajniej jest nieprzykręcony do końca.

 

Spróbuję to zrobić za tydzień jak będę miał do tego warunki, bez odkręcania łapy się nie obejdzie jak przy wymianie. Edytowałem post zanim odpowiedziałeś, więc spytam jeszcze raz, bo widzę, że większość nowych posiada metalową rolkę. Chyba nie ma to wpływu na kompatybilność? Bo kusi mnie kupno jakiejś używki za grosze od corsy d czy e i zamontowanie na test...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proponuję nie ryzykować - może pasować ale nie musi. Najlepiej sprawdzić po numerach części.


  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proponuję nie ryzykować - może pasować ale nie musi. Najlepiej sprawdzić po numerach części.

 

Przeglądając katalogi typ napinacza jest w sumie jeden. Odpowiada mu 8 kodów oe opla (nie liczę już pozostałych). Przemyślę sprawę. Dzięki za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może najzwyczajniej jest nieprzykręcony do końca.

 

Znalazłem trochę czasu i wyjąłem łapę i resztę gratów, żeby mieć dobry dostęp do wszystkich kół. Faktycznie napinacz poluzował się na głównej śrubie. Dokręciłem go na maks, zastanawiałem się, czy nie dać odrobiny kleju, ale nie chciało mi się już zdejmować paska. Przechodziło mi to przez głowę, bo podczas pracy sprężyna napinacza miała bardzo duże wibracje, ale nigdy się nie przyglądałem, więc nie byłem pewien, czy to niepożądane działanie. Po dokręceniu, sprężyna stoi w miejscu. Bardzo dziękuję za naprowadzenie. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sprawy

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez justynaamelia
      Nie działa mi sprzęgło, luźny pedał. Poszło do mechanika została wymieniona pompka sprzęgła i wysprzęglik. Dalej nie działa. Co robić ? 
    • Przez kruchy321
      Witam, mój pierwszy post, proszę o wyrozumiałość . 
      Posiadam wyżej wymienioną Corse C 1.2 twimport, interesują mnie wasze doświadczenia i propozycje modyfikacji układu wydechowego. Mam przerdzewiałą i dziurawą totalnie środkową (dziura zaraz za złączem elastycznym) cześć wydechu, ryczy tak że nie da się wytrzymać. Wpadłem na pomysł że może zamiast naprawiać na oryginał można było by coś zmodyfikować. Interesują mnie raczej niewielkie LEGALNE modyfikacje, ale jestem otwarty na propozycje.
    • Przez mdz
      Czy próbował ktoś do radia CD30 MP3 (Corsa C) podłączać wejście AUX tego typu?
      www.car-tronic.pl/wejscie-aux-opel-jack-35-mm-p5692
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.