Skocz do zawartości

Astra H podgrzewane fotele - nie działający fotel


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, dziś zauważyłem że fotel kierowcy przestal grzać. Po wyświetleniu Test Mode i obserwowaniu ladowania akumulatora zauważyłem że podczas załączenia grzania fotela pasażera (dzialajacego) na moment spada napięcie, zaś po załączeniu fotela kierowcy nic się nie dzieje, zero reakcji.

 

Od czego zacząć? Gdzie zajrzeć ?

 

Pozdrawiam :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co, jeszcze nie miałem kiedy tego oddać. Ale wątpię żeby to miało wpływ na to że jedno grzanie działa a drugie nie. Chciałem tylko przez to pokazać że to jedno siedzenie pobiera jakieś napięcie a to drugie (niedziałające) nie pobiera nic .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz pamiętać że w nowych samochodach prąd jest kontrolowany przez sterownik.

Jeżeli będzie go brakowało do utrzymania pracy silnika to będą odłączane inne urządzenia.

Więc na początek moja propozycja o altek.

Potem można myśleć o reszcie.

Ale ja bym zmierzył oporność maty , sprawdzić czy dochodzi prąd do niej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebujesz schemat do jednej wtyczki z 4 grubymi przewodami? :blink:

Sprawdzasz na odpiętej wtyczce względem masy auta czy masz napięcie na nich a potem względem plusa aku czy masz masę.

Cała filozofia. Do tego nie trzeba schematu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ciebie kolego bziQ naprawdę bardzo proszę napraw sobie ładowanie (alternator) byś potem nie musiał mieć problemów z pozostałymi rzeczami elektrycznymi.

Masz moim zdaniem za duże spadki napięć.

Więcej nie będę pomagał komuś kto próbuje zawiązywać buta dżdżownicą.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam,  usterka usunięta już jakiś czas temu. Powodem braku grzania mat był przerwany przewód. Jak widać na zdjęciu znajduje się on po prawej stronie fotela ( w przypadku fotela kierowcy) od strony tunelu, za plastikową zaślepką. Aby komfortowo dostać się do przewodów należy wykręcić fotel z prowadnic i położyć go w samochodzie na lewym boku ( jeżeli ktoś nie chce wypinać wtyczki z fotela) , fotel spokojnie mieści się w środku samochodu. Przy pomocy TORXa odkręcić zaślepkę . Po ściągnięciu zaślepki będziemy widzieć dwa przewody odpowiadające za grzanie mat. W moim przypadku jeden z przewodów był przetarty, zaś drugi całkowicie przerwany. Po ich zlutowaniu i zabezpieczeniu mata wróciła do "żywych" . Pozdrawiam. 

20190107_094001.jpg

20190107_094006.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności