Skocz do zawartości
bachus

Corsa B - wymiana żarówki kierunkowskazu prawej (przy filtrze powietrza)

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień Dobry,

Nie mam pojęcia jak w Corsie B wymienić żarówkę kierunkowskazu - reflektor przy filtrze powietrza. Żarówki drogowe wymieniałem bez większego problemu - tj. odkręcałem wlot powietrza i tyle. Pierwszy raz jednak spaliła mi się żarówka kierunkowskazu :-) Zdemontowałem wlot powietrza. Chciałem wykręcić cały reflektor, ale wygląda na to, że po odrkęceniu dwóch widocznych śrub trzyma się jeszcze pod zderzakiem.

Pytania

- jak to zrobić? Co zdemontować, żeby się do niej dostać?

- czy jest to "zwykła" żarówka P21, czy kolorowa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To się dzieje naprawdę?

To my mamy wiedzieć, jakie masz lampy i jakiego koloru żarówki potrzebujesz?

Demontowałeś filtr - ciężko było sie schylić i zajrzeć od tyłu lampy?

 

Jakbym był modem, to po tych moich wypocinach bym zamknął temat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla zachęty poszukałem instrukcję obsługi do twojego auta i zrobiłem ci zrzut.

Więc ściągnij sobie z internetu instrukcję obsługi abyś miał pod ręką podstawowe wiadomości.

post-37019-0-94070400-1520635173_thumb.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@ja37 @adam1954 panowie, na tyle to ja się postarałem, żeby nie ośmieszać, że facet nie potrafi wymienić żarówki w samochodzie. No ale widać, że mnie to przerosło.

- instrukcję widziałem,

- przeszukałem YT w trzech językach - wszystko jest o żarówkach, ale albo nie do tego modelu (prostszy dostęp), lub inne żarówki (łącznie z żarówką kierunkowskazów, ale pod deską rozdzielczą).

 

Jak wspomniałem, nie mam tam dostępu, jak tylko się zrobi jaśniej na dworze jeszcze raz podejdę. Po ściągnięciu plastikowego wlotu powietrza (cały filtr trzeba zdjąć, nie tylko filtr?) nie mam jak wsadzić tam ręki. Żarówkę H4 bym mymienił, ale nie tą od kierunkowskazów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz ciężki dostęp to wyjmij puszkę z filtrem.

To 10 min roboty.

I nie masz problemu z dostaniem się :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@adam1954 @ja37 na wstępie - udało się, o tym zaraz.

Ja rozumiem, że dla kogoś, kto to robił wcześniej, lub zajmuje się zawodowo to 10 minut roboty - teraz bym już powiedział, że pewnie 5. To tak samo jak z moimi umiejętnościami zawodowymi, z których często też szkolę - to, co dla mnie jest rzeczą oczywistą i zajmuje 5 minut wymaga lat doświadczenia i praktyki ;-)

Co do samego procesu wymiany - tak, niektóre rzeczy dla osoby nieobeznanej nie są proste. Rozumiem, że są od tego właśnie warszaty, ale chciałem spróbować zrobić sam... tak banalną rzeczą, jaką jest wymiana żarówki. W przypadku jednak, jak coś się nagle napsuje zbyt mocno (połamie oprawkę żarówki, klosz, urwie kable - konsekwencje mogą być poważniejsze, przez to pytałem.

 

To może instrukcja dla totalnego laika jak ja, może Panowie zrozumiecie różne problemy osoby która tego nie robiła.

 

WYMIANA ŻARÓWKI kierunkowskazu prawego OPEL CORSA B

 

Żarówka znajduje się w wyjątkowo upierdliwym i słabo dostępnym miejscu. Stojąc naprzeciwko otwartej maski znajduje się ona w skjranym lewym rogu refektora w beżowej wkręcanej oprawce. Dostęp jest utrudniony przez filtr paliwa i wlot powietrza. Wlot powietrza demontuje się przekręcając o 90 stopni plastikową srubę mocującą go do maski, powinien poluzować się i 'wyskoczyć'. Nie wyciąga się cały, jednak po poluzowaniu umożliwia wysunięcie go z dwóch wlotów powietrza do filtra - należy go delikatnie wysunąc i odsunąć na bok. Nie miałem przy sobie odpowiedniego śrubokrętu, ale przydała się do tego moneta 2zł.

Dostęp wymaga dość drobnych dłoni. Odkręca się "do środka pojazdu". Najwygodniej przećwiczyć jak działa mocowanie i gwint na lewym reflektorze, który ma wygodny dostęp do żarówki. W moim przypadku bardzo ciężko było odkręcić zapieczony plastik.uszczelkę, gdyż żarówka nie była zmieniana min. od 12 lat a prawdodpobnie od nowości (19 lat). Udało się trzymając klosz (żeby nie wyskoczył z dolnego zaczepu) naciskając na plastikową stopkę powoli odkręcać gwint. Musi się przekręcić o jakieś 45o i i wtedy go wysunąć. Żarówka to przezroczysta P21W (z jedym kontaktorem pod spodem), montujemy przez rękawiczki, lub chociaż chusteczkę higieniczną (żeby nie zatłuścić szkła, co skraca życie żarówek). Warto sprawdzić, czy działa, zanim wszystko poskręcamy - w moim przypadku zadziałały Prawa Murhpy'ego i oczywiście zamontowałem wadliwą żarówkę, kolejna już była sprawna. Montaż oprawki był o tyle trudniejszy, że ciężko trafić w gwint, aby cały plastik przyległ do oprawy - dopiero wtedy można przykręcić, teraz już dzieje się to łatwiej. Należy pamiętać o zamontowaniu wlotu powietrza do filtra i zakręceniu blokady plastikowej.

 

---------------------------------------

Jak widać, dla laika wymiana żarówki może być przygodą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, tylko dlaczego dolot masz przykręcony do maski? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.