Skocz do zawartości
kuba9813

X18XE1 silnik się dławi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jakiś czas temu zauważyłem, że silnik na benzynie słabo chodzi. Przy pulsacyjnym dodawaniu gazu obroty rosną, ale gdy wcisnę mocniej pedał gazu to słychać jakby silnik się dławił i gaśnie. O ruszeniu samochodem na benzynie nawet nie ma mowy. Mam też instalacje LPG i na niej samochód działa bez problemu. Spotkał się ktoś z was z takim problemem?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozjechane mapy benzyny. LPG do regulacji ale najpierw reset sterownika benzynowego.

Było x razy na forum. Zacznij czytać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mógłbym poprosić o wyjaśnienie, albo chociaż o link do tego? Nie mam pojęcia gdzie tego szukać


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest czynna szukajka na forum (prawy górny róg na niebieskim grubym pasku) a twój temat nie dotyczy tylko twojego silnika ale ogólnie silników zasilanych pb + lpg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpiąłem klemy na noc i połączyłem je ze sobą. Nic z tego, nadal nawet nie chce odpalić na benzynie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Paliwo jest w baku? Pompa podaje paliwo? Co tam masz? Monowtrysk? Rozpyla paliwo?

Weź posprawdzaj co możesz - ja nie mam benzyny a wiem więcej z forum, bo czytam...

 

Sent with handy.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Panowie, podepnę się żeby nie zakładać nowego tematu.

Błąd P0130-04 więc sonda lambda:

 

Screenshot_20190822-172046.thumb.png.108fdd67d153c06d323815f575f942a8.png

 

Oczywiście pierwsze działanie to wymiana, ale ponieważ nie są tanie chciałbym być pewien, że to jej wina. 

Auto ma problem z odpaleniem na PB, szarpie, dławi się. Na LPG pracuje normalnie, nie wyrzuca żadnych błędów.

Przeszukałem/poczytałem forum, wiem, że diagnoza nie nie jest łatwa. Biorę pod uwagę, z tego co wyczytałem,  przerwę na przewodach, wtyczce sondy, pękniety kolektor wydechowy lub nieszczelną uszczelkę, parę osób pisało też, że niesprawny przepływomierz może powodować złą pracę sondy.

Chcę wypiąć sondę, sprawdzić, przeczyscić, sprawdzić kolektor, przepływomierz.

Mam prośbę tylko o ocenę screenów ze ScanMyOpel i Wasze sugestie czy to ewidentie sonda czy jednak nie na pewno.

Napięcie na zapłonie 4883mV, na odpalonym silniku oscyluje między ok. 1800mV do ok. 4880 mV.

Zapłon:

Screenshot_20190822-172348.thumb.png.47b0d9e59861cd2dffeb1b8f29594e0b.pngScreenshot_20190822-172300.thumb.png.c11d2af4b116d520c00230445dec4ec9.png

 

 

Na wolnych obrotach:

 

Screenshot_20190822-172637.thumb.png.1da31d4f188f366ece202ce4fa37d263.pngScreenshot_20190822-172645.thumb.png.c0f4474fe1c564aca4e55e01405a58af.pngScreenshot_20190822-172648.thumb.png.df3176e76c1cdb3b06ea3c01beb6028e.png

 

Filtr paliwa wymieniony, pompa paliwowa działa (niestety nie wiem czy podaje dobre ciśnienie), zalany dodatek do paliwa LM, przejechane kilkaset kilometrów, nie pomogło.

Edytowane przez kinky

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2019-08-27_193307.png

 

 

Wiązka  trzeba szukać w wiązce podłączenia zasilania do grzałki.

Na tym samym zasilaniu po stacyjce jest 

EGR , grzałka sondy , zawór filtra z węglem aktywnym , oraz zawór przełaczenia kolektora ssącego

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
2 godziny temu, adam1954 napisał:

trzeba szukać w wiązce podłączenia zasilania do grzałki.

Czyli sonda raczej sprawna?

Wiązka między sondą, a wtyczką czy dalej?

Sorry, ale słaby że mnie elektryk ^_^

Miałem już padniętą grzałkę i wymieniałem sondę 3-4 lata temu, generowała check, ale auto pracowało normalnie. 

Edytowane przez kinky

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślałem, że znajdę tu wtyczkę sondy jak w 1.6, ale muszę zajrzeć głębiej

IMG_20190828_200047080.thumb.jpg.1cbb1a86fd7621b24ace30057d9a6151.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 27.08.2019 o 22:22, kinky napisał:

Czyli sonda raczej sprawna?

 

Nie wiem czy raczej czy na pewno.

Musisz przemierzyć oporność grzałki.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

IMG_20190906_150120862.thumb.jpg.474face10310efa57c35bdd0093b8a56.jpg

 

Założyłem, że biały i żółty to podgrzewanie grzałki ,tutaj nie ma żadnej reakcji multimetru. Między białym i szarym 5,7 ohma.

Z tego co wyczytałem powinny być dwa białe -grzałka, szary i czarny - sygnał, masa, nie wiem jak jest w tym przypadku.

Jesteście w stanie to jakoś ocenić, bo nie znam się kompletnie na pomiarach i elektryce.

Przewody do sterownika:

IMG_20190906_152746747.thumb.jpg.9616caf455be98c2d1093c9c83417a8a.jpg

Edytowane przez kinky

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grzałka to we wtyczce kolor czarny i brązowo-zielony.

Czarny to plus po stacyjce a brązowo zielony o minus ze sterownika silnika.

Oporność grzałki to ok 4.5-5,5 Ohma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Adam, u mnie są trzy brązowe, w tym jeden z czarnym paskiem i jeden czarny jak na zdjęciu.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja podałem kolory przewodów na wtyczce od strony wiązki.według Autodaty.

Według Tisa  to czarny zasilanie grzałki (napięcie aku)

Brązowo -czerwony to masa od sterownika silnika

.Brązowo- biały i brązowo -czarny to sygnały od sondy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To się to w tym przypadku niestety chyba nie zgadza. Dziwne i nie wiem jak to interpretować.

Jakieś sugestie, będę wdzięczny...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 godzin temu, kinky napisał:

Jakieś sugestie, będę wdzięczny...

 

Odpiąc wtyczkę od sterownika silnika i sprawdzić który przewód jest który .

2019-09-07_194244.png

2019-09-07_194333.png

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Heh, zagadki dla laika w dziedzinie elektroniki ;)
Spróbuję ogarnąć, dzięki.
Ogólnie rzecz biorąc Astra jest na sprzedaż, może z tego powodu strzeliła focha ;)
Chcę to tanio ogarnąć, bo i tak warta już jest grosze, a nie sprzedam komuś niesprawnego auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Auto sprzedane, kupujący sam zdecydował się ogarnąć problem. Jeśli dowiem się w czym był problem to podsumuję temat.

Dziekuję za dotychczasową pomoc :beer:

Edytowane przez kinky

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.