Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam skrzynia zdemontowana po raz trzeci diagnoza niewłascwa skrzynia tzn.po odsunieciu skrzyni w tył około 1 cm wszystko działa poprawnie zalecnia mechanika wymiana skrzyni na właśćiwą d tego silnika


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

PO 137tyś przebiegu siedzi już inna skrzynia niż powinna? Trochę dziwne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kolejna diagnoza do du..y, skrzynia w aucie jest właściwa sprawdzone w ASO po Vin i teraz pozostaje mega dylemat co dalej ? , gdzie szukacz przyczyny ?, olejny mechanik rozkłada ręce....


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No zaraz a sprawdzaliście co pisaliśmy z Arkiem?

Jaką masz tarczę od jakiego koła zamachowego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Adam, te sprzęgła różnią się dociskiem, konkretnie jego głębokością zależnie od zamachu. Tarcza z wyglądu jest taka sama.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do głębokiego zamachu przychodzi płytki a do płytkiego głęboki?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tego nie sprawdziłem,koło zamachowe z tego co mówił mechanik jest przekroju 21 mm


ktoś pisał wcześniej że są dwa typy 18 i 21 mm może faktycznie to sprzęgło jest do płytkiego zamachu jak to sprawdzić ?


a może spróbować założyć taki komplet używany ?

 

http://allegro.pl/opel-vectra-c-1-8-16v-z18xe-sprzeglo-tarcza-docisk-i7243777109.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzić możesz po numerach zamachu. Jak będziesz wiedział, jaki masz zamach, to dobierzesz sprzęgło.

 

 

 

Do głębokiego zamachu przychodzi płytki a do płytkiego głęboki?

Dokładnie tak.

Jeśli zatem jest głęboki zamach a docisk z płytkiego to musi się ślizgać. To tylko 3mm ale aż 3mm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki ArKos,jutro jade na warsztat szukac numerów na zamachu swoją drogą czy jest jeszcze jakaś inna mozliwość jeśli ta zostanie wykluczona ?


może założyć używany komplet z zamachem ?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Używka = loteria.

Inna możliwość to tylko pompka przy pedale.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompka była już sprawdzona, ok czyli mam zamach 21 mm czyli ten głęboki więc docisk muszę mieć głęboki żeby wszystko działało jak należy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jaka wtedy powinna być szerokość przekrój docisku ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Walnięta pompa sprzęga raczej nie będzie dawała efektu częściowego wysprzęglania, a raczej odwrotnie, czyli wciskamy sprzęgło i nic się nie dzieje. Tak samo jak mamy zapowietrzony układ, albo nieszczelny wysprzęglnik. W innym przypadku taka pompa musiałaby się blokować czy coś i wywierać stałe ciśnienie/nacisk na wysprzęglnik, co wydaje mi się raczej mało prawdopodobne. Tak samo jak zatarty wysprzęglnik. W Astrze mam go plastikowego, w Audi również miałem plastik, więc znacznie bardziej prawdopodobne jest to iż zacznie cieknąć niż na stałe zatnie się w pozycji wywierającej nacisk na docisk, który przecież sprężynuje.

 

Problem ewidentnie musi leżeć w zestawie który jest założony. Coś cały czas wywiera nacisk na docisk, powodując brak możliwości pełnego "zasprzęglenia". Sam zresztą pisałeś że jak odsunięto skrzynię o 1 cm to było ok.


A i kolejna sprawa: pytałeś o przyczynę ślizgania się sprzęgła przed kupnem auta? Zaczęło się ślizgać właścicielowi po jakimś czasie, czy też coś kombinował z wymianami i wtedy to się pojawiło?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Auto z exportu kupione z wada i takimi objawami jak opisywałem...


Kolejny problem w sklepie nie są w stanie ustalić czy zamach o sprzęgła jest właściwy było konsultowane z ASO po numerze z zamachu oni nie aju już takiego nie mają taiego numeru części u siebie w systemie...


czy ktoś potrafi coś pod powiedziec w temacie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A masz w ogóle jakieś numery części, cokolwiek co można byłoby sprawdzić odnośnie tego co masz zamontowane a co powinno być? Bo jest sporo internetowych katalogów części, nie trzeba do tego ASO.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak mam numer zamachu zamontowanego w aucie FGPR9040019s11 , made in germany 10087 to wszystko co jest na kole

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kamil czyli ustalmy - auto przywiezione ze ślizgającym sprzęgłem i przebiegiem ok 140tkm.

Wszystko oki ale sprzęgło dalej ślizga. Oczywiście o długiej walce z nim nie wspominając.

Tak się zastanawiam czy po prostu sprzedawca cię na minę nie wpuścił - nie ważne czy polak turek czy jakiś inny bo jakiś szacher tam musi być.

Podmieniony motor lub skrzynia i dlatego nie pasi.

Próbowałeś rozkodować VIN np tutaj - http://ecat24.com/opel/catalog/models/1/

Pewnie trzeba będzie trochę rzeźby zrobić - ale to już musi mechanik pomyśleć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na żaden numer GM to mi nie wygląda. Żadnego info o producencie? Bo "made in germany" to na każdym chińczyku można znaleźć :-P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez konrad24
      Ostatnio oddałem samochód do mechanika w związku z nie palenien na 4 cylindry i gaśnięcie po nagrzaniu się. Mechanik oczywiście nie sprostał zadaniu i otrzymałem diagnozę, że muszę wymienić zawór EGR, więc został wymieniony. Po tym zadzwonił, że samochód do odebrania. Po odebraniu silnik wydaje dziwny dźwięk przy dodawaniu gazu. Może ktoś z was orientuje się co i jak się z nim dzieje.
       
      Opel Vectra B sedan po lifcie na benzynę.
      https://youtu.be/_BFeuiiUMHw
       
      Dzięki wielkie za wszelką odpowiedz.
    • Przez Axanek
      Witam. Niedawno temu kupiłem Opla takiego jak w tytule.
      Mam z nim mały problem a mianowicie czasem podczas jazdy gaśnie i nie chce zapalić, pomaga tylko odłączenie i ponowne podłączenia akumulatora.
      Zauważyłem że wskaźnik temperatury silnika nie przekracza w ogóle 80 stopni.
      Nie wiem też czy to zbieg okoliczności ale gdy auto mi zgaśnie to uruchomione się wiatraki chłodnicy, tak po za tym nie widziałem jeszcze żeby się włączały (tylko w sytuacji zgaśnięcia).
      Byłem u mechanika bo przeczytałem że to może być wina czujnika położenia wału korbowego, ale mechanik twierdzi że jest w porządku.
      Miał ktoś z Was podobny problem?
      Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi!
    • Przez daxed44547
      Witam,co może być przyczyną że podczas hamowania silnikiem, puszczeniem gazu np. przy 50 na 3 biegu wydobywa sie dziwny dźwięk, hałas jakby ze skrzyni biegów, tak samo przy przyśpieszeniu. Jak wciskam sprzegło to "wycie" ustepuję . Co to może być ? Skrzynia F17 CR
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.