Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

skrzynia była sprawdzona po vinie jest F17 374 i taka właśnie jest w aucie głębokość zamachu to 21.7 mm,rzezba tzn ??? też już o tym myślałęm...


Le numéro du moteur 20GC2253

 

F68
HAYON 5 PORTES

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zamach został zdemontowany te numery są od strony silnika


Panowie mam pytanie czy można ogarnąć to w inny sposób mniej oryginalny ale za to skuteczny ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najdziwniejsze jest to że nie ma żadnej informacji o producencie na zamachu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kuźwa chciałem wyedytować poprzedni mój post i go usunąłem :/

 

Wracając do rzeczy: jak masz zdemontowany zamach to mając zestaw sprzęgła włóż sam docisk w zamach - bez tarczy. Pierścień cierny docisku musi oprzeć się na powierzchni ciernej zamachu i musi jeszcze trochę miejsca być między obudową docisku a zamachem - jednym słowem powierzchnia docisku która styka się po dokręceniu z zamachem nie dotyka do zamachu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najpierw to trzeba ustalić w czym leży problem, potem szukać fachowego bądź mniej fachowego rozwiązania.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten link adama dużo obrazuje należy szukać zamachu płytszego tak jato rozumiem pozostają tylko używki...


a może przetoczyć zamach i z 21.7 zrobić na 18 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Toczenie wyjdzie tyle samo co zakup używki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli można próbować w ten sposób ma to sens przetoczenie tego zamachu do 18 mm ?


?????


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale kombinujecie.

Skrzynia zdjęta, to jechać na zaprzyjaźniony szrot, zabrać z 5 zestawów i przymierzać.

 

Ja mam koło zamachowe z z20let, a zestaw sprzęgła mam z c20xe i jakoś działa.

 

Po jaką cholerę toczyć(myślicie, że tak łatwo?, sprężyny są, nóż może się złamać, zresztą, jak tarcza za duża, to i docisk za duży)), jak można dopasować gotowca.

 

Jeszcze za czasów c20ne w corsie zakładałem sprzęgło z c20xe, ale tu starczyło delikatnie sfazować tarczę z jednej strony i też działało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co rozumiem to docisk jest zbyt płytki i nie wysprzęgla do końca ponieważ zamach jest zbyt głęboki i właśnie dlatego jest pomysł żeby go przetoczyć z 21.8 na 18mm dobrze myślę ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ślizganie sprzęgła ma miejsce w chwili, gdy docisk nie ściska tarczy z zamachem, czyli gdy zamach jest za głęboki a docisk za płytki - ok.

Nie byłoby wysprzęglenia w momencie, gdy zamach byłby za płytki/docisk za głęboki, czyli skrzynia cały czas byłaby spięta z silnikiem - nie wrzucisz biegu na pracującym silniku.

Źle opisałeś a dobrze myślałeś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę żeby podjąć próbę przetoczenia zamachu na 18 mm proszę tylko o podpowiedz czy jest szansa na realną poprawę ?


Pytam czy ma to wogóle jakiś sens ?, szanse że może się uda ?


Czy w tym modelu występowało koło dwumasowe ?

 

http://allegro.pl/opel-vectra-c-1-8-16v-z18xe-kolo-dwumasowe-sprzegl-i6342996756.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie było tam dwumasy z tego co wiem. Co do toczenia - już się wypowiadano przecież.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok dziękuje za wszelkie podpowiedzi zdecydowałem że przetocze zamach na 18 mm co z tego wyjdzie to się okaże lepiej zrobić coś niż nie robić nic, swoją drogą naprawdę skopana historia szkoda tylko że obciążająca boleśnie kieszeń...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Auto jezdzi poprawnie bez zarzutu po wymianie na używany komplet wraz z kołem zamachowym 18 mm.Cała wina leży po stronie sklepu który nie potrafił dobrać właściwego docisku do auta, sprzedawca wykręca się od odpowiedzialnośći myślicie że można coś z tym dalej zrobić ???, DZiękuję wszystkim którzy pomogli w temacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rzecznikiem praw konsumenta postraszyć.

A na marginesie to też kiepski mechanik i częściowo jego wina.

Ktoś kto nie siedzi w danej marce powinien się upewnić czy części pasują

No chyba że sam kupowałeś i dawałeś mechanikowi.

Ale nawet to nie zwalnia go z odpowiedzialności za sprawdzenie czy numery się zgadzają.

Tym bardziej że kupione z takim felerem i wypadało by się dogłębniej przyglądnąć problemowi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mechanik dobierał osobiście sam w sklepie , gdybym chociaż usłyszał magiczne słowo przepraszam ale gdzie amdlatego sprawa oprze się o rzecznika praw konsumenta,jeszcze raz dzięki za pomoc .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez konrad24
      Ostatnio oddałem samochód do mechanika w związku z nie palenien na 4 cylindry i gaśnięcie po nagrzaniu się. Mechanik oczywiście nie sprostał zadaniu i otrzymałem diagnozę, że muszę wymienić zawór EGR, więc został wymieniony. Po tym zadzwonił, że samochód do odebrania. Po odebraniu silnik wydaje dziwny dźwięk przy dodawaniu gazu. Może ktoś z was orientuje się co i jak się z nim dzieje.
       
      Opel Vectra B sedan po lifcie na benzynę.
      https://youtu.be/_BFeuiiUMHw
       
      Dzięki wielkie za wszelką odpowiedz.
    • Przez Axanek
      Witam. Niedawno temu kupiłem Opla takiego jak w tytule.
      Mam z nim mały problem a mianowicie czasem podczas jazdy gaśnie i nie chce zapalić, pomaga tylko odłączenie i ponowne podłączenia akumulatora.
      Zauważyłem że wskaźnik temperatury silnika nie przekracza w ogóle 80 stopni.
      Nie wiem też czy to zbieg okoliczności ale gdy auto mi zgaśnie to uruchomione się wiatraki chłodnicy, tak po za tym nie widziałem jeszcze żeby się włączały (tylko w sytuacji zgaśnięcia).
      Byłem u mechanika bo przeczytałem że to może być wina czujnika położenia wału korbowego, ale mechanik twierdzi że jest w porządku.
      Miał ktoś z Was podobny problem?
      Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi!
    • Przez daxed44547
      Witam,co może być przyczyną że podczas hamowania silnikiem, puszczeniem gazu np. przy 50 na 3 biegu wydobywa sie dziwny dźwięk, hałas jakby ze skrzyni biegów, tak samo przy przyśpieszeniu. Jak wciskam sprzegło to "wycie" ustepuję . Co to może być ? Skrzynia F17 CR
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.