Skocz do zawartości
wicia23

EGR i błąd P1405

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Dziś w miarę ciepły dzień, więc włączyłem klimę aby się trochę rozruszała po zimie i ruszyłem w drogę. Po 20 km jazdy z w miarę stałą prędkością 90km/h po obwodnicy zjechałem do sklepu i zapaliło się autko z kluczykiem. Żadnych innych niepokojących objawów nie było.

Po powrocie podpiąłem OP-COM'a i zacząłem badać temat.

Błędy:

P1405 - Obwód recyrkulacji spalin - niskie napięcie
(02) - Nie występuje
P1405 - Wartość rzeczywista zaworu EGR napięcie nieprawidłowe
(0A) - Obecny
P1405 - Wartość rzeczywista zaworu EGR napięcie nieprawidłowe
(04) - Sporadyczny
Pokasowałem ale nadal wracały. Odpiąłem wtyczkę od EGR-a, przedmuchałem, popukałem w korpus i nadal nie dało się ich skasować.
Przejechałem się kawałek, wykasowałem błędy i znowu wróciły, postanowiłem zrobić rundkę z podłączonym kompem aby sprawdzić parametry.
Przegoniłem auto trochę mocniej pod 6krpm po czym zgasiłem, skasowałem błedy, odpaliłem i po kolejnych 7km nie pojawiły się ponownie.
Z nagranych parametrów:
Solenoid EGR (Recrkulacji Gazu Wydechowego) - zmienia się co jakiś czas z Aktywny na Nieaktywny
Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego) - pracuje w zakresie 0,21 - 3,61 V
Czy to początki padu EGR-a?
Czy włączenie klimy to tylko zbieg okoliczności ?
Edytowane przez wicia23

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

EGR powinien pracować przy małych i średnich obciążeniach.

Na wolnych i przy pełnym ma być zamkniety.

 

 

Masz miernik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

EGR powinien pracować przy małych i średnich obciążeniach.

Na wolnych i przy pełnym ma być zamkniety.

 

 

Masz miernik?

Na wolnych EGR jest w pozycji 0,78V - 0,85V

Przy pełnym bucie też w podobnych wartościach

 

Miernik mam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli w normie.

A miernikiem pomierz EGR jak w załączniku

post-37019-0-04653200-1522430410_thumb.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak ta numeracja pinów jest na EGR

3 piny są w górnym rzędzie i 2 w dolnym

 

jak ta numeracja pinów jest na EGR

3 piny są w górnym rzędzie i 2 w dolnym

 

post-6263-0-59152300-1522434066_thumb.jpg

Edytowane przez wicia23

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W załączniku

post-37019-0-87660600-1522435371_thumb.png

post-37019-0-14673000-1522435391_thumb.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję. Będę działał po świętach

 

Wysłane z mojego SM-T311 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przejechałem 20 km rano i 20 km po południu dzisiaj i błąd nie wyskoczył.

 

Pomierzyłem przed chwilą ale chyba coś nie czaje tego schematu.

Na wtyczce od wiązki po włączeniu zapłonu jest 5V na pinie 2 + masa

Według schematu, który wrzuciłeś Pin 2 i 4 jest podany 2 razy z różnymi wartościami: 1800Ωi 3500Ω

Na EGR:

- piny 2 i 4 jest 3 030 Ω

- piny 4 i 6 żeby cokolwiek odczytać musiałem miernik przestawić na 200M Ω wynik to 1,0-1,2

- piny 2 i 6 żeby cokolwiek odczytać musiałem miernik przestawić na 2M Ω wynik to 0,022-0,024

Edytowane przez wicia23

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

3500Ω

 

Fakt zapomniałem dopisać że tą wartość podano dla rocznika 2005>

 

 

Spróbuj użyć innego miernika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Fakt zapomniałem dopisać że tą wartość podano dla rocznika 2005>

 

 

Spróbuj użyć innego miernika

Pacjent jest rocznika 2005, to by się zgadzało: 3030Ωa 3500Ω jest się o co czepiać ?

Edytowane przez wicia23

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wartość z pinu 2-6 nie pasuje.

 

Tis podaje aby zmierzyć napięcia od strony wiązki(sterownika)

5-masa >11V

2-masa 4.8-5.2 V

2-4 4.8-5.2 V

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wartość z pinu 2-6 nie pasuje.

 

Tis podaje aby zmierzyć napięcia od strony wiązki(sterownika)

5-masa >11V

2-masa 4.8-5.2 V

2-4 4.8-5.2 V

 

Zmieniałem kable w mierniku.
Napięcia na kostce od strony wiązki (sterownika)
5 i masa = 12V
2 i masa = 5,05V
2 i 4 = 4,95V
Oporność na EGR:
2 i 4 = 3 030 Ω
2 i 6 = 9 980 Ω
4 i 6 = 7 780 Ω
dziś kolejne 2 x 20km i na razie spokój z błędem EGR-a.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Napięcia na kostce od strony wiązki (sterownika) 5 i masa = 12V 2 i masa = 5,05V 2 i 4 = 4,95V

 

 

Czyli sterownik podaje jak powinien.


 

 

2 i 6 = 9 980 Ω 4 i 6 = 7 780 Ω

 

Jak widzisz masz dużo przekroczone.

 

 

 

Ale jak na razie bez błędu to się tylko cieszyć :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez sebex89
      Witam.
      Proszę o poradę kogoś kto już miał z rozrządem do czynienia czy "uskok" pomiędzy blokiem cylindra a głowicą mieści się w granicy normy.
       
      Samochód rozgrzebany.... Silnik Z12XEP. Różnica powierzchni wynosi 0,7mm.
       
      Proszę o analizę załączonych zdjęć (czerwony prostokąt).

    • Przez Corsa_d2019
      Siemka , wiem ze takich tematów mogło byc wiele ale chciabym sie was poradzic otoż stałem sie posiadaczem corsy d z 2011 r . najechane ma 122 tys . Problem polega na tym że po odpaleniu silnika po ok 5-10 sekundach słychac rytmiczne cykanie "cyk"cyk" . owe cykanie wystepuje tylko przy dodawaniu gazu lub przyspieszaniu i utrzymuje sie w zakresie obrotów do 2 tys/min powyżej tych obrotów nie słychac cykanie tak samo podczas puszczenia gazu cykania nie słychac. Olej to 5w30 deoxos 2 . Dodam jeszcze ze ma wyciek oleju z simeringa (tj przy kole pasa które napedza alternator)  Wczesniej miałem astre GTC 1.6 twinport . Wiem ze te silniki maja takie przypadłosci stukania i cykania . ale z takim problemem sie nie spotakałem wszystko sprawdziłem nic nie lata luźno w silniku . Oddgłosy pochodzą bardziej z zza silnika w poliżu kolektora . Co to może być ? aaa no i rozrząd nie był robiony od nowości 
    • Przez majql
      Witam. Ciekawi mnie czy ktoś kojarzy, jaką funkcje pełni ta zaślepiona "tuba" przy rurze od dolotu.
       

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.