Skocz do zawartości
db8600

Wymiana silnika Vectra C OPC

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem na etapie wymiany silnika (silnik nowy) w Vectra C OPC. Czy trzeba robić aktualizację mojego ECU pod nowy silnik? Mój stary silnik jest produkcji 2006 a nowy 2008 słyszałem, że był zmiany łańcuchów rozrządu i czy ma to wpływ na współpracę nowego silnika z moim ECU????


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic nie trzeba robić moim zdaniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic nie trzeba robić moim zdaniem.

Na forum Vectry niektórzy twierdzą, że nie będzie dobrze chodziło. Sprzedawca (Niemcy eBay) nie miał żadnych informacji, że trzeba coś aktualizować. Pisało , że silnik pasuje do mojego modelu.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mechaniczne zmiany w silniku nie pociągają za sobą konieczności aktualizacji softu. Taka konieczność pojawia się w chwili, gdy np. są inne czujniki albo osprzęt. Jeśli kupujesz goły słupek i przekładasz swój osprzęt, to w mojej ocenie musi to pracować poprawnie. Skoro silniki mają to samo oznaczenie, to nie widzę tego inaczej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ze swojego silnika przekładam tylko turbo, alternator oraz rozrusznik. W tygodniu się okaże

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź zatem, czy są takie same czujniki, szczególnie czujnik wału. Jeśli inny jest tylko rozrząd w sensie łańcuch, ślizgi itp to nie będzie problemu.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź zatem, czy są takie same czujniki, szczególnie czujnik wału. Jeśli inny jest tylko rozrząd w sensie łańcuch, ślizgi itp to nie będzie problemu.

Pisali , że są niby inne czujniki położenia wałków rozrządu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zobaczysz i porównasz.

W razie czego posiłkuj się katalogiem https://opel.7zap.com/pl/car/z02/

Można spróbować je zamienić i wsadzić ze starego silnika - z wyglądu są takie same.

Patrzyłem i numery części łańcucha są jedne, czujników wałka 2.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zobaczysz i porównasz.

W razie czego posiłkuj się katalogiem https://opel.7zap.com/pl/car/z02/

Można spróbować je zamienić i wsadzić ze starego silnika - z wyglądu są takie same.

Patrzyłem i numery części łańcucha są jedne, czujników wałka 2.

Ok, dziękuję. Napiszę w tygodniu jak to wygląda. Też korzystam z tej strony co podałeś. Zamawiałem właśnie po numerach z tej strony czujnik w USA bo w starym silniku pokazał się błąd odnośnie położenia wałka rozrządu. U nas w ASO cena z kosmosu :)) Edytowane przez db8600

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ruszyły pracę z wymianą silnika. Są małe schody. Czujniki są inne. Nowy silnik jest na jednym zaworze EGR na kolektorze brak miejsca na zamontowanie drugiego zaworu. Został przełożony stary kolektor wraz zaworem EGR do nowego silnika ale okazało się , że jest pęknięta rura do tylniego kolektora (na tej harmonijce). Szukam jakiejś sprawnej, całej nigdzie nie można znaleźć a w ASO z ceną przeginają. I dodatkowo w nowym silniku jest trzecia kostka a w starym są tylko dwie na czujniki tak jak w nowym plus ta trzecia. Może ma ktoś dostęp do EPC i mógłby sprawdzić od czego ta kostka.post-47093-0-07716100-1523384853_thumb.jpg

Czujniki wyglądają tak pasują stare w obudowę nowego silnika ale kostka w nowym do starego nie pasuje. A szukam tej rury całej..post-47093-0-34270700-1523385233_thumb.jpgpost-47093-0-22066000-1523385113_thumb.jpgpost-47093-0-90086200-1523385095_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu masz katalog, poszukaj https://opel.7zap.com/pl/car/

Tu nie znajdę od czego jest ta trzecia wtyczka.Na pewno w mojej wersji silnika jest już jeden zawór EGR tak jak w Insigni ale mam jeszcze silnik do Vectry tylko wersja nowsza. Insignia ma już na każdym wałku zmienne fazy a ja mam na dwóch w tym nowym i tym starym.

Tu masz katalog, poszukaj https://opel.7zap.com/pl/car/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Apropos tych całych czujników od wałka rozrządu nie wiem który czy nowy czy stary to któryś jest Halla a któryś ultradźwiękowy. Ten i ten działa na innej zasadzie. I tu może być problem chyba z prawidłową pracą silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Autko odpalone. Na nowych czujnikach silnik kręci ale nie odpalał. Sprawdzając komputerem tak jakbym ECU niewidzi tych czujników. Założono stare czujniki i auto odpaliło ale są dwa stałe błędy od tych czujników. Auto pracuje normalnie, równo nie wchodzić w tryb awaryjny.

post-47093-0-56549100-1524180461_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że aby pozbyć się tych błędów trzeba by dać ze starego silnika koła rozrządu na wałkach lub ew. wałki - trzeba zobaczyć, skąd czujnik bierze impulsy. Z kół czy z wałków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koła raczej odpadają bo później łańcuchy na nie nie beda pasować są inne. Trzeba będzie spowrotem chyba wrzucić nowe czujniki i wgrać nowy soft pod ten silnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silnik na miejscu. Ale trzeba kombinować z softem aby to chodziło. Na nowych czujnikach po wgraniu softu z 2007 roku silnik pali ale są dwa błędy U0300 i U0301 niekompatybilności softu że sterownikiem. Autko przechodzi w trybie awaryjny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Soft opanowany:). Auto śmiga jak szalone:). Chyba padł mi czujnik od poziomu płynu chłodniczego. Stan jest a się zapala. Zauważyłem,że tak przy 85°.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam ogromną prośbę do db8600 powiedz finalnie jak się skończyło to u ciebie mam identyczną sytuację czekam na wgranie softu z 280 km wersji i muszę przelutowac wtyczki żeby pasowały do nowych czujników ale nie wiem czy to przejdzie . Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 23.05.2018 o 09:43, db8600 napisał:

Soft opanowany:). Auto śmiga jak szalone:). Chyba padł mi czujnik od poziomu płynu chłodniczego. Stan jest a się zapala. Zauważyłem,że tak przy 85°.

Padł czujnik. Został zakupiony nowy zbiornik wyrównawczy w USA i wymieniony. Problem rozwiązany. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.