Skocz do zawartości
Jacek-J129

Meriva A 1.6 Z16SE opinie

Rekomendowane odpowiedzi

Dobry wieczór. Jeżeli temat został dodany niezgodnie z regulaminem z góry przepraszam.

Stałem się posiadaczem (czy szczęśliwym) tego jeszcze nie wiem - Merivy A z roku 2004 z silnikiem 1.6 8v Z16SE.

Czytam już któryś dzień to tu to tam i powoli siwieje. Niech mi ktoś powie czy naprawdę jest taka tragedia jeżeli chodzi o pożeranie oleju ?.

Na jednym forum piszą że Oplowskie 16 -stki pobierają olej, na drugim że 8v ... sam już nie wiem.

Jak jest z trwałością tej jednostki ?. Mój obecnie ma przejechane 199 tys. zakupiłem go bo myślę że jak na ten rocznik to i tak dużo nie ma, poza tym pasowała mi cena i ogólny stan techniczny samochodu.

Jedyne co wyszło podczas przeglądu i serwisu olejowego to podjechany wałek rozrządu na 3 cylindrze. (jutro nastąpi wymiana wałka, popychaczy).

Proszę o życiowe odpowiedzi tych którzy mieli z tą jednostką styczność. Pozdrawiam WAS serdecznie.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest mnóstwo info u nas na forum.

Miałem w AG ten silnik, przy przebiegu około 190tys pobór na poziomie 0.4l na 12 tys.km

Poczytaj na temat sterowników.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na temat sterownika czytałem wiele, i więcej chyba nie będę czytał bo naprawdę osiwieje :). Wiem że mają go zamontowanego na kolektorze dolotowym co jest absurdem.

Jeżeli Twój brał na 12 tys. 0,4 uważam że to jest nic.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sterownik wystarczy przenieść na ścianę grodziową (na tyle wystarczą kable) i jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Adam napewno przeniesienie pomoże, ale czy uchroni? Moim zdaniem problemem jest tez, że ecu steruje przepustnicą, jej niedomagania tez go potrafią zepsuć.

Klasycznym uszkodzeniem sterownika, sa zazwyczaj błedy z sterowaniem przepustnicy. Przypadek, raczej nie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marek ja na przykładzie swoich aut.

Felicja MPi ,Favorit SPi ,Punto.

Kolektory ssące nie były z tworzywa.

Sterownik silnika w każdym obok silnika i zero problemów.

Przeniosłem w Mery u siebie i potem u kolegi w Z16SE na grodź.

W upalne dni temp. na sterowniku mierzona pirometrem ok 40 st.C po chwilowym postoju.

Zaraz po zakończonej jeździe (czyli zatrzymanie ,otwarcie maski i dotykowe sprawdzenie ręką) akurat nie miałem wtedy pirometru ,poniżej mojej 36 st.C.

Na silniku ma na pewno dużo więcej mimo przekładki plastykowej.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez a_k_dj
      Witam. Po przewertepowaniu masy stron i zakamarków silnika nie znalazłem odpowiedzi, nie zlokalizowałem czujnika temperatury cieczy. Po proszę o pomoc a najlepiej zdjęcie. 
    • Przez Bobicar
      Witam kupiłem jakies 2 lata temu Astre G z silnikiem Z16SE Z 2002R .Auto miało wtedy 195 tys km i brało olej przy przebiegu 207 tys zrobiłem remont dołu zestaw pierscieni i nowych panewek i regeneracja góry docieranie zaworów i nowe uszczelnienia w całym silniku.Problem który wystepuje od czasu zakupu to minimalne falowanie obrotów przez ktore podejrzewam,ze auto czasami wariuje zwłaszcza gdy dojezdzam do skrzyżowania i redukuje pieg na nizszy lubi szarpna zadławić się,podskoczyc.Po remoncie silnik chodzi jak nowy oprócz osprzetu,który nawala.Wymienie rzeczy,które w pewnym stopniu poprawiły się po moich naprawach i króre,też były zbędne.
       
      Nowa cewka zapłonowa Delphi-niepotrzebna wymiana na starej też chodzil,a teraz mam wrażęnie,że mnie prąd kopie,moze to wina tych dzisiejszych syntetycznych ubrań
      Nowe świece 4 el.takie jak na 1 montaż oryginalne GM
      Czyszczenie odmy,przepustnicy,Egr,wymiana uszczelek weży odmy,węży dolotowych,nowe opaski zaciskowe,lewego powietrza podczas plakowania brak
      Nowa sonda lambda na 1 banku Delphi praca i parametry się poprawiły 
      Nowe przewody zapłonowe Bosch 
      Naprawa sterownika silnika 
      Wymiana czujnika temp cieczy chłodzącej GM
      Te usterki zostały usunięte i auto trochę stabilniej zaczeło pracować,mocy dostał jak się dotarł po remoncie
      Aktualnie jezdze na świecach NGK,Które maja 1 el. i zostały zamontowane podczas remontu przy 207 tys.km i nowej cewce.
      Sprawdzałem stan świec wygladaja na zbyt bogata mieszankę są ciemne zakopcone silnik raczej się już dotarł,olej wymieniony na 5w30 dexos.Po wyczyszczeniu swiec lepiej sie zbiera.
       
      Dzisiaj zacząłem diagnostyke Chinskim clonem op-com załączam wam informacje i stwierdzam chyba padła druga sonda,albo katalizator jest zapchany.Osprzęt ogólnie wydaje się byc ok.Częśći,które używam przy naprawach są tylko najwyższej klasy zamienniki albo części oryginalne.Na jedenym ze zdjec widać,że spalanie występuje spalanie stukowe,wczoraj odpalił jakby mial wypadanie zaplonów,ale po minucie sie ustabilizował.Przed remontem czasami rano zapalał jakby miał przerwę na obwodzie czujnika wału korbowego.Kiedys na diagnostyce pokazało mi,że czujnik wałka rozrzadu ma sporadyczne przerwy na obwodzie.Wyczyscilismy wszystkie czujniki i wtyczniki,gniazda i sie poprawiło.Myślałem też o przestawionym rozrzadzie wa wale i kazałem przy remoncie silnika to sprawdzić niby jest ok,ale nie widziałem zeby cos tam ktos odkrecał.Nie wiem ile te auto ma nalatanych km,ale silnik przede mna był już robiony pierscienie i regeneracja głowicy juz tu miala miejsce sam mechanik mi to powiedział.Temat juz chyba wyczerpałem sprawdzcie załączniki i podpowiedzcie cos,ale musicie miec na uwadze,ze wiecej jak podstawowe rzeczy zostały juz zrobione. Z racji braku laptopa meczylem sie stacjonarnym w garazu.Kolejna sprawa to taka,ze nie wszystkie błędy pokazuje sterownik silnika jak bylo te wypadanie zaplonów przez chwile wczoraj to tego nie zapisal w pamieci i z ta sonda jest cos nie tak na 2 banku,bo na desce nie ma checka a na kompie juz jest. 
       
      Ogólnie z tego co tutaj widzimy to jest do ustawienia zapłon,wystepuje spalanie stukowe,falowanie obrotów,swiece maja za bogatą miesznke po 500 km z blyszczacych robia sie czarne a w komorze spalania czysto nie jest bo widzialem przez gniazdo swiec zapłonowych.Podczas rozruchu czuć benzyną,lekki dymek bialy  na zimnym silniku.Niech się wypowie jakiś spec od tych silników ,bo żaden mechanik mi jeszcze nie pomógł.Ktoś wie jak ustawić zapłon w tym silniku? W starych astrach były jakies stopnie na kole zamachowych cos slyszalem a tutaj to chyba elektryka ustawia kąt wyprzedzenia zapłonu .Proszę o pomoc
       
      Link jest poniżej 
       
      https://photos.app.goo.gl/gShLcrCwoqpbKw38A
       

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.