Skocz do zawartości
tincer12

Pokrętło nawiewu powietrza nie reaguje.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od nie dawna jestem posiadaczem Antary i dzisiaj zauważyłem, że jak pokrętło dmuchawy przekręciłem z 2 na 3 to dmuchawa nie reaguje na regulację. Po przekręceniu pokrętła na 4 słychać że wiatrak ruszył z max szybkością. Gdy znowu pokrętło przestawiłem na 0 (wiatraczek) to dmuchawa tylko trochę zwolniła lecz nie wyłącza się. Czy ten typ tak ma? Czy coś poszło z potencjometrem. Chcę wyjaśnić, że miałem wyłączony przycisk "AUTO", chciałem ręcznie ustawić szybkość nadmuchu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podobną sytuację miałem w vw touran to miałem spalony silniczek od wiatraku, na początek bez kosztów polecam małą kroplę oleju wlać na silniczek ponieważ i tak za jakiś czas się przepali . Ale to moja teoria może byś zła. Tak zrobiłem w touranie działało 2 lata potem już zdechł silniczek :-)

A może pomożesz mi w pytaniu o klapie : nie otwiera mi się gdy auto jest na chodzie jak zgaszę to klapę mogę otworzyć .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie jest normalnie, regulacja nawiewu w Antarze działa jak we wszystkich autach. Moim zdaniem rezystor. Ale przepalający się rezystor może sugerować zatarty silnik w dmuchawie.


Podobną sytuację miałem w vw touran to miałem spalony silniczek od wiatraku, na początek bez kosztów polecam małą kroplę oleju wlać na silniczek ponieważ i tak za jakiś czas się przepali . Ale to moja teoria może byś zła. Tak zrobiłem w touranie działało 2 lata potem już zdechł silniczek :-)

A może pomożesz mi w pytaniu o klapie : nie otwiera mi się gdy auto jest na chodzie jak zgaszę to klapę mogę otworzyć .

Jeśli chodzi o klapę- to normalne. Przy włączonym silniku jej nie otworzysz, chyba że zaciągniesz ręczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zauważyłem, że jak przed uruchomieniem silnika ustawię przełącznik dmuchawy na 2 a następnie uruchomiłem silnik to dmuchawa wolniej "daje" a po przełączeniu na 3 lub 1 w ogóle nie reaguje. Aby zmniejszyć szybkość nadmuchu muszę ponownie wyłączyć silnik pojazdu, przestawić pokrętło dmuchawy np. na 1 i uruchomić silnik to dmuchawa "daje" wolniejszy nadmuch. Następnie pokrętło przestawiłem na 3 i nic "wolno daje", dopiero po przestawieniu na 4 dmuchawa daje na maxa. Chyba rezystor opornik dmuchawy do wymiany ale chciałbym się upewnić czy może coś innego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zauważyłem, że jak przed uruchomieniem silnika ustawię przełącznik dmuchawy na 2 a następnie uruchomiłem silnik to dmuchawa wolniej "daje" a po przełączeniu na 3 lub 1 w ogóle nie reaguje. Aby zmniejszyć szybkość nadmuchu muszę ponownie wyłączyć silnik pojazdu, przestawić pokrętło dmuchawy np. na 1 i uruchomić silnik to dmuchawa "daje" wolniejszy nadmuch. Następnie pokrętło przestawiłem na 3 i nic "wolno daje", dopiero po przestawieniu na 4 dmuchawa daje na maxa. Chyba rezystor opornik dmuchawy do wymiany ale chciałbym się upewnić czy może coś innego.

 

 

Winny całego zamieszania był regulator (rezystor) dmuchawy. Takie ustrojstwo. Wymieniłem na sprawną używkę i dmuchawa odzyskała swoje obroty i regulację.

Dziękuję za odpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.