Skocz do zawartości
Janowarek

Opel Zafira B - instalacja gazowa

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć! Na co dzień jeżdżę Oplem Zafirą z 2005r. Silnik 2.0T. Zamierzam zamontować w nim instalację gazową. Stąd też mój post. Jak to rozwiązanie sprawdza się w aucie? Co założyć?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na naszym forum zarejestrował się chyba tylko jeden gazownik.

Ale tylko po to aby mieć reklamę.

Ale że coś mu nie wyszło to ślad po nim zginął.

Więc ja ci proponuję przeczytać nasze forum a jeżeli nic nie znajdziesz to poszukaj tutaj http://lpg-forum.pl

 

Spytaj kogo najbliżej ciebie polecają i tam jedź.

 

 

A dla ścisłości to są trzy silniki z takim oznaczeniem.

Więc może łaskawie podasz kod silnika przynajmniej w profilu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj, mam wersję 200 KM 2.0T. Profil uzupełniony. Jestem z okolic Torunia, może zna ktoś kogoś w okolicy godnego uwagi? Oczywiście poszperam tu i tu, dzięki.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może będę mało oryginalny ale co mi tam - jeżeli dużo jeździsz samochodem to warto zainwestować w instalacje LPG z tym że trzeba pamiętać o tym by była złożona z dobrych komponentów ale ważniejszym jest żeby była poprawnie i dobrze zestrojona - dlatego jakość montażu ma znaczenie.

Następna sprawa to serwis tej instalacji - wiadomo że co jakiś czas należy wymienić filtry a i z czasem niektóre części po prostu się zużyją - eksploatacja - czyli by do serwisu nie trzeba było zbyt daleko dojeżdżać lub był trudny dostęp komunikacyjny.

Moja rada - popytać po znajomych o polecanych gazowników, oglądnąć kilka już wykonanych instalacji jak wygląda i spytać jak się sprawuje.

Następnie odwiedzić kilku gazowników i konkretnie popytać o instalki w swoim modelu autka.

Czasem warto dojechać nawet 50km i zapłacić 200-500pln więcej na wstępie niż borykać się z problemami podczas jazdy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj, dzięki za radę. Na pewno też tak zrobię, ogólnie szukam informacji na wszelkie możliwe metody. Możecie mi doradzić ogólnie sprawdzone instalacje? Powiedz mi co ile kilometrów trzeba instalację serwisować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie temat uważam, ze został już zrealizowany. Finalnie wybraliśmy instalację od Brc (podobno żywotna). Przejechałem już ponad 5 tys km. Wszystko jest ok.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to zamykamy.

 

i jak zazwyczaj przyszłych pytających nie zachęcamy do montażu Landi i BRC.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

  • Podobna zawartość

    • Przez Crunchips
      Witam. Od około pół roku samochód strasznie zaczął szarpać na gazie, że nie dało się jechać. Byłem u jednego gazownika i kazał wymienić świece (beru) i cewke na magneti marelli. Tak też zrobiłem i nic to nie dalo. Wymieniłem filterki do gazu i też nic. Byłem u elektromechanika, który stwierdził, że sterownik silnika jest dobry więc wgrał mi nową mape na benzyne, wyczyscil egr i nic to nie dało. Pojechałem do gazownika, który specjalozuje się w instalacjach taka jak moja czyli Lovato. Powiedział, że świece wymienic bo te są złe (Dodam, że przed awarią działał na denso i beru). Wymieniłem na nowe GM, wymieniłem filtr powietrza, wyczyscilem przepustnice i przepływomierz. Nadal nic. Pojechalem podłączyć pod profesjonalny komputer to wykazało błąd sondy lambdy za katalizatorem. Wymienilem na Delphi. Nic nie dało. Teraz gdy samochód jest rozgrzany, zgasze i odpale jeszcze raz to świeci sie check z błędami P0136 i P0141 sprawdzane ELM-em. Ile jeszcze muszę zainwestować, żeby trafić cobgo boli i na gazie nie da się jechać? Pacjent to Opel Vectra C 2002r 1.8 122km z gazem Lovato.
    • Przez CrA
      Witam,
      Mam ostatnio problem z Corsa z fabrycznym LPG. Auto dotychczas jeździło bezproblemowo. Zauważyłem jednak, że podczas jazdy samochód zaczął się samoczynnie przełączać na benzynę. Po zatrzymaniu wyłączeniu zapłonu i ponownym starcie działał prawidłowo. Ostatnio jadąc 700km doszło do wyłączenia LPG, pojawieniu się ostrzegawczego checka wizyty w warsztacie. Znajomy podłączył komputer, jednak nie naprawia instalacji fabrycznych ;/. Komputer zapisał dwa błędy:
      P01A5-00
      P01B7-00
      W związku z tym mam kilka pytań:
      1.O czym mogą świadczyć te błędy? 
      2. Czy są jakieś rzetelne niezależne serwisy / ASO, które moglibyście polecić?
       
       
    • Przez asasa93
      Cześć.
      Mam ze swoją Astrą problem od dłuższego czasu. Od momentu założenia gazu tj. praktycznie od początku tego roku. Problemem jest ciągłe wyskakiwanie check engine przy prędkości 140km/h , bardzo rzadko wyskakuje on wyżej tej prędkości.
      Błąd który wykrywa to wypadanie zapłonu na 1 cylindrze, myki były takie,że winna jest listwa, po przełożeniu wtrysków wypadało na 2 cylindrze, mechanik wymienił, ale problem pozostał, wymieniona była też cewka problem nie ustąpił. Na PB ten problem nie występuje. Mogę cisnąć do odcięcia i nic. A na gazie przy tych 140km/h na godzinę auto dostaje nagle muła strasznego jakby coś mu nagle odcinało moc, trwa to 1-2 sek i wyskakuje check. W między czasie z powodu brania oleju była zrobiona głowica, pierścienie.  Męczę się z tym już 4 miesiąc, może ktoś miał podobny przypadek,albo ma jakieś doświadczenie w tej kwestii byłbym wdzięczny za pomoc.
       
       
      Poprawiłem tytuł aby był bardziej czytelny
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.