Skocz do zawartości
Lenovo

Błąd P0037 a brak katalizatora ?

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Lenovo napisał:

To chyba ok jest :)

 

 

U mnie jest tak samo na zapalonym silniku.

Więc wydaje się że nie jest ok


  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, adam1954 napisał:

 

 

U mnie jest tak samo na zapalonym silniku.

Więc wydaje się że nie jest ok

 

U mnie na biegu jalowym przy zapalonym silniku przepustnica pokazuje - obciążona. Na niezapalonym nie sprawdzałem.

Jakby jakiś błąd wyskoczyl w tym kierunku to bym mógł coś podejrzewać z nia, można ja źle zaadaptować? 

Czy alternator ma wpływ na falowanie obrotów na zimnym silniku ? Albo ta przerwa w świecach? Korci mnie żeby wkręcić stare swiece, czy jest sens ? 

 

I Jeszce jedno pytanie kiedy wykonujemy czynność adaptacji przepustnicy ? Grzebalem w tamtym rejonie, odpinalem czujniki i tam czyscilem i sprawdzałem przewody. Jak mi padła przepustnica to auto szło w check engin i nierówno chodził... teraz chodzi jak trzeba, pomimo tych nieiwlkch falowan.

 

Z tego co czytałem to samo odloczenie od acu wymaga adaptacji przepustnicy ?

Edytowane przez Lenovo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozmawialiśmy już o tym.

Nikt ci nie powie co masz namieszane po tym tuningu.

Musiałbyś jechać do tego mechanika który ci go robił aby wytłumaczył co zostało zmienione w sterowniku.

 

Tis nie pisze nic że potrzebna jest adaptacja.


  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, adam1954 napisał:

Rozmawialiśmy już o tym.

Nikt ci nie powie co masz namieszane po tym tuningu.

Musiałbyś jechać do tego mechanika który ci go robił aby wytłumaczył co zostało zmienione w sterowniku.

 

Tis nie pisze nic że potrzebna jest adaptacja.

Pytam, bo jak padła mi przepustnica to jak założono inną to też auto falowalo, dopiero po adaptacji było ok 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Tisie o twojej nic nie piesze aby adoptować.

Ale spróbuj , może pomoże.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mam jeszcze op coma :)))

Godzinę temu, adam1954 napisał:

W Tisie o twojej nic nie piesze aby adoptować.

Ale spróbuj , może pomoże.

Chyba że Ty masz chwilę czasu ?

Bądź jest jakiś kolega z forum z rejonu Pszczyny?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Opcomie nie było jak widziałeś opcji adaptacji przepustnicy.

Odłącz ją jeszcze raz na 30 min. , podłącz, odpal auto bez dotykania pedału gazu i poczekaj aż się włączy wentylator.

Ale możesz podjechać i jeszcze raz sprawdzimy.

 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pokombinuje jeszcze tak jak mówisz:) wyjdę ja i zobaczę, może te kanaliki są zapchane... sprawdziłem cała elektryke, każdy przewod i każdy wężyk wszystko jest ok. Jeździłem trochę i obserwowałem, podczas jazdy na światłach z radiem i wentylatorem napięcie ładowania było 13.8V, na postoju jest 13.9 - 14V. Narazie altka zostawiam bez grzebania. Zajmę się na dniach ta przepustnica, jak nie pomoże zrobię eksperyment i założę stare swiece z przerwą 0.8mm jeżeli to nic nie da jadę dopiero z tymi mapami robić. 

Ogólnie auto chodzi jak trzeba, za wyjątkiem odpalenia na zimnym silniku i te niewielkie falowania,

Byłem u dwóch mechaników, oni twierdzą że tak ma byc ... więc stąd też nie chce auta zostawiać w ich rękach ... 

Cały czas chodzi mi po głowie ta przepustnica, albo jest źle zaadoptowana, może prze dołączanie przeze mnie klema od acu i nie robienie tak jak mówisz Adamie że czekanie do włączenia wentylatora a ja od razu jeździłem...

Ogólnie w tym falowani minimalnym nie ma nic uciążliwego, nawet przez większasc osób nieodczuwalne ale i tak dojdę do tego ... co to :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A sprawdziłeś jak się zachowuje po odpaleniu gdy na dzień czy dwa wyłączysz całkowicie LPG na bezpieczniku i jazda na samym Pb

Na początku można było myśleć o altku bo były problemy z napięciem.

Wyeliminowałeś je .

Teraz zostaje moim zdaniem regulacja LPG.

Ja sam gdy uczyłem się swojego wyregulować to po pierwszych regulacjach prawie nie chciał odpalać na Pb na zimnym.

Teraz też ideału nie ma ale jest o niebo lepiej.

Więc ja bym szedł w kierunku LPG i regulacji


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 minuty temu, adam1954 napisał:

A sprawdziłeś jak się zachowuje po odpaleniu gdy na dzień czy dwa wyłączysz całkowicie LPG na bezpieczniku i jazda na samym Pb

Na początku można było myśleć o altku bo były problemy z napięciem.

Wyeliminowałeś je .

Teraz zostaje moim zdaniem regulacja LPG.

Ja sam gdy uczyłem się swojego wyregulować to po pierwszych regulacjach prawie nie chciał odpalać na Pb na zimnym.

Teraz też ideału nie ma ale jest o niebo lepiej.

Więc ja bym szedł w kierunku LPG i regulacji

Możliwe. Coś może być z tymi mapami. Jednak zrobię to co mogę sam, jak nie pomoże pójdzie do tunera. Nie robiłem tak, co najwyżej jechałem na on 30km, na gaz auto się przełącza i nie czuć różnicy z pb.  Choć zdążą się ale to rzadko że się nie przełącza na gaz, wtedy wyłączam i włączam lpg i juz jest ok. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrób jak pisałem i pisz dalej czy była różnica

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nie robię adaptacji i działa ok.

 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie w sumie też nie jest potrzebna.

Mojemu sterowniki wystarczy do 10 km aby połapał się jak mają pracować sondy i przepustnica.

Sprawdziłem gdy przy regulacji LPG zawiesiłem sondy.

U kolegi w Z16SE też szybko się uczy( u niego były źle wyuczone po gazowniku).

Może falowanie u Lenovo jest od tego że ma na wolnych obr. położenie przepustnicy 5% a opisane jako obciążenie częściowe?

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na chwilę obecną nic nie wyskakuje, błąd swiatel, klocki hamulcowe itd. Jeszcze będę obserwował, obroty nawet nie drgna 850, jedynie na zimnym silniku jest tzw ssanie, którego nie było (tak mi się wydaje). Auto chodzi perfekcyjnie. Niekiedy gaz się nie chce przełączyć ale po ponownej próbie się załącza, podjadę żeby jakiś gazownik na to spojrzał, może polecicie kogoś z okolic Pszczyny ? 

Na pb auto chodzi też dobrze.

Ostatnio miałem okazję poruszać się seria 2.0T, z 2006 albo 2007, chodził tragicznie, wspomaganie do kontroli, turbina swiszcala dziwnie, biegi dramat jak w traktorze, przejechane od mojego mniej o 50tys ... A j narzekam na podniesione obroty na zimnym.

Zauważyłem że jak przygazuje autem na zimnym jak do obroty podniesione, to wskakuje wtedy na 850. Hmmm

Przepustnicy nie odkrecilem jeszcze ... W tym tyg to zrobię, i napisze co się dzieje. 

Edytowane przez Lenovo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 23.06.2018 o 09:09, adam1954 napisał:

 

Może falowanie u Lenovo jest od tego że ma na wolnych obr. położenie przepustnicy 5% a opisane jako obciążenie częściowe?

Możliwe że coś z tym fantem jest nie tak, nawet podejrzewam, że.... źle zaadaprtowali przepustnice. Gość mi gadał że dali moja przepustnice która kupiłem i odpalili auto i pewnie pojexdzili nim i autem szarpalo i wtedy dopiero wtedy robi adaptację... jak czytałem ma byc robiono na zimnym silniku ... 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, Lenovo napisał:

gazownik na to spojrzał, może polecicie kogoś z okolic Pszczyny ? 

 

Mówiliśmy już że w sumie jedyny to Struna i Damian z Bolęcina.

Ale w czym masz problem kupić i wymienić czujnik temp. w reduktorze.

A w ogóle to też mówiliśmy abyś kupił od Viakena interfejs od gazu za 40 zł i sam sobie sprawdzisz co ci się dzieje z LPG na zimnym.

 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, adam1954 napisał:

 

Mówiliśmy już że w sumie jedyny to Struna i Damian z Bolęcina.

Ale w czym masz problem kupić i wymienić czujnik temp. w reduktorze.

A w ogóle to też mówiliśmy abyś kupił od Viakena interfejs od gazu za 40 zł i sam sobie sprawdzisz co ci się dzieje z LPG na zimnym.

 


Ok. Skontaktuje się z Nimi :)

mam ostatnie 2 pytania:) czy przy mojej przepustnicy powinna być jakaś uszczelka ? Bo u mnie jej nie ma z tego co widziałem.

drugie pytanie, czy w mojej przepustnicy powinna być takie otworki ? Bo z tego co widzę, w starej przepustnicy nie ma ich. To zdj jest zaporzyczone z innej przepustnicy opla

Screenshot_20180625-103946.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz przecież katalog

https://opel.7zap.com/pl/car/z03/g/0/28-3/

Nr.9

A według katalogu to tam są przewidziane dwa typy przepustnicy.

https://www.czesciauto24.pl/oen/93176028

https://www.czesciauto24.pl/oen/93189207

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 godzin temu, adam1954 napisał:

Masz przecież katalog

https://opel.7zap.com/pl/car/z03/g/0/28-3/

Nr.9

A według katalogu to tam są przewidziane dwa typy przepustnicy.

https://www.czesciauto24.pl/oen/93176028

https://www.czesciauto24.pl/oen/93189207

Muszę zakupić taka uszczelka, bo ja jej nie mam. Pewnie w Aso tylko możliwość zakupu 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale nie żartuj że nie umiesz skopiować numeru z katalogu i wpisać go google?

https://www.draken.com.pl/saab/przepustnice-silniki-krokowe-i-podzespoly-/2748-przepustnica-uszczelka-saab-dolna-9-3-2003-2009-b207.html

https://www.iparts.pl/czesc/uszczelka-ajusa-01054900,0-139-01054900-0.html

 

A tym bardziej że nie masz w Pszczynie sklepów motoryzacyjnych które ci to sprowadzą

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez Spidzior
      Witam. Mam problem z moją Vectra C 2.0T Z20NET. Najprawdopodobniej po wyeliminowaniu wszystkiego bedzie do regeneracji sterownik silnika. Gdzie mogę go sprawdzić i zregenerować ? Polecicie kogoś godnego zaufania? Dodam że Vectra jest "podrasowana".... czy po regeneracji będę miał dalej ta sama mapę silnika i czy się coś nie zmieni??
       
      Dodatkowy mankament to dziwnie chodzi na zimnym do czasu aż złapie około 70 stopni zaczyna działać normalnie i jeszcze po podłączeniu pojawiają się dziwne błędy które przy kolejnym podpięciu już się nie powtarzają... czasem dziwnie poszarpuje.Miał ktoś taki przypadek?
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.