Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z pojawiającą się kontrolką czerwona od akumulatora. Ogólnie wszystko jest okej, alternator ładuje na poziomie 14,2 14,5. Sprawdzałem akumulator ma sprawność na poziomie 78%. Auto mam od dwóch miesięcy a w ciągu ostatnich 2 tygodni kontrolka zapalila sie kilkukrotnie .Czy to jakieś zwarcie w instalacji elektrycznej? Może jakis problem z wskaznikami na desce jakieś zimne luty... nie mam pojecia moze ktos mial cos takiego... 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 2 months later...

Witam.

Mam Opel Antara 2.0 CDTI 150 KM. 

Po drugim lub kolejnych odpaleniach samochodu kontrolka ładowania (akumulatorek) świecący na czerwono cały czas sie pali. Pojemność akumulatora na postoju 12,7 V a na wolnych obrotach na uruchomionym silniku wzrasta do 14,2 V. Były sprawdzane szczotki - szczotki są ok (sam sprawdzałem). Został wymieniony regulator napięcia razem ze szczotkami co spowodowało brak ładowania a co ciekawe przestała świeci się kontrolka ładowania.
Co ciekawe kontrolka gaśnie przed uruchomieniem silnika.
Czy ktoś ma jakieś pomysły ? 

 

Proszę o pomoc z góry dziękuję :)

Edytowane przez wezyr007
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 2 months later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Podobna zawartość

    • Przez Marcin 83
      Witajcie. Po malych porzadkach w garazu dokopalem sie do :
      -tarcze hamulcowe przod Ferodo DDF 1869 nowe. Sprzedam za 200
      - tarcze hamulcowe tył astra h 264 mm 5×110. Nowe. Oddam za 2 paczki fajek
      - alternator z zafiry b 1.9 cdti 120 KM , uszkodzony , brak ładowania, kompletny , łożyska sprawne. To za free.Moze komus sie przyda na części.
      Moge tez zamienic na markowe narzedzia, moge doplacic.
      Nie znalazlem działu sprzedam , kilka ogloszen o sprzedaży widzialem, część usuwana, część nie. Nie wiem od czego to zależy. W razie draki usunąć posta . 


    • Przez Opel Antara 2.0 150km
      Witam, od pewnego czasu mam problem z spalinami w kabinie, A mianowicie gdy jadę samochodem, stanę na światach nic nie czuć. Włączam klimatyzację bądź ogrzewanie (po prostu nawiew) z nawiewu wydobywa się smród spalin. Smród jest tylko podczas postoju tj. Gdy jadę i jest włączony nawiew nic nie czuć problem zaczyna się gdy pojazd się zatrzyma bądź toczy się w korku. Wymieniłem filtr kabinowy, zastosowałem preparaty do czyszczenia klimatyzacji itp i nic nie pomogło. Dodam że silnik pracuje normalnie, samochód nie kopci, nie ma żadnych spadków mocy szarpniec  itp. Gdzie szukać przyczyny smrodu spalin w kabinie.
      Z gory dzięki za pomoc. 
    • Przez Ada$ko
      Opel Insignia Sport Tourer 2013 SIlnik A20DT
      Witam, moje auto bierze 0,17A prądu w czasie postoju, jestem na etapie poszukiwania przyczyny.
      W wakacje 2019 padł akumulator, po drugim razie zacząłem się przyglądać "trochę". Akumulator był oryginalny, auto miało 6 lat więc po 6 latach mógł paść, nie szukałem dalej przyczyny tylko kupiłem nowy. Pojeździłem tak do grudnia i znowu problem. W marcu po kolejnym kompletnym rozładowaniu rozpocząłem poszukiwanie przyczyn (napięcie w akumulatorze spadło do 6V, żaden elektroniczny prostownik nie chciał go ładować). Auto ma wyposażenie standardowe, nic nie dokładałem, nie ma też systemu Start-Stop. Wszystkie urządzenia w aucie działają (okna ogrzewanie, radio, klimatyzacja, nawigacja).
      Sprawdziłem:
      - ładowanie jest prawidłowe 14,8V (okresowo 15V)
      - wpiąłem miernik w obwód na minusie i pokazał:
      1) natychmiast po wyłączeniu silnika 5A
      2) po zamknięciu drzwi i zablokowaniu samochodu po około 3 minutach, przepływ prądu spadł do poziomu 0,17A
      3) obserwowałem przez jakąś godzinę, przepływ nie spadał poniżej 0,16-0,17 A (było że się wahał o kolejne 0,1A)
      4) wyciągałem po kolei wszystkie zwykłe bezpieczniki - ani razu przepływ nie spadł do poziomu 0,02A ani nawet do 0,04A w choćby dłuższym okresie czasu np. 30 sekund,
      5) OBSERWACJA NAJCIEKAWSZA: od początku sprawdzania zaobserwowałem zjawisko jakby próby przejścia do zerowego poboru prądu, po około 3 minutach pobór prądu spadał nie wiem do jakiej wartości ale było to około 0A i potem natychmiastowy powrót do poboru około 0,17A, auto próbowało zejść do 0 co jakieś 3 minuty bardzo długo ale mu się to nie udawało.
      Potem rozpocząłem demontaż wszystkich bezpieczników, idąc od bagażnika w stronę silnika. Po zdemontowaniu bezpieczników w bagażniku nadal prąd płynął. Po rozpoczęciu demontażu bezpieczników pod kierownicą przy bezpiecznikach nr 23 i 24 - po wyjęciu wzrastał pobór prądu a potem spadał. Po wyjęciu bezpiecznika 24 pobór prądu spadł do zera i potem po włożeniu już nie wzrósł. Wyjąłem wszystkie inne bezpieczniki pobór prądu był zero. Wsadziłem bezpiecznik nr 23 pobór prądu wskakiwał do 0,15-0,16A, po wyjęciu spadał na zero, jak bezpiecznika 23 nie było wsadzonego to wkładanie bezpiecznika 24 nic nie robiło, nie było żadnego wzrostu ani spadku napięcia, więc wyeliminowałem bezpiecznik nr 24.
      Podejrzewam układy zasilane przez bezpiecznik 23 opisany jako Moduł Sterujący Nadwozia. Możecie coś poradzić? jakie urządzenia wpięte są w ten układ? Jakie urządzenia sprawdzić jako pierwsze?
Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.