Skocz do zawartości
Shirai

Falujace obroty 1.3 CDTI [A13DTE]

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od 6 miesięcy zmagam się z falowaniem obrotów na biegu jałowym w mojej Corsie. Obroty falują niezależnie od czasu startu/temp/paliwa i tp.

Po prostu raz występują raz nie (ostatnio coraz częściej) - obrotu idą  w dół jakby się dławił. W dodatku ostatnio mam wrażenie, że auto szarpie przy zmianie na 2 i 3 bieg....
Z czynności które wykonałem to czyszczenie przepustnicy jednak to nic nie dało. Przeglądając to forum moje podejrzenia padają na czujnik ciśnienia paliwa (zawór svc).

Czy jest to dobry trop? Problemy częste były w 1.7 CDTI ale to nie znaczy, że w 1.3 też to się nie mogło zdarzyć... Aby zdiagnozować ponoć wystarczy odpiąć wtyczke z tego czujnika i falowanie powinno ustać. Chciałbym to przetestować jednak nie mam pojęcia gdzie tego czujnika szukać (Silnik A13 DTE). Czy mógłby mnie ktoś nakierować gdzie go znaleźć i ewentualnie gdzie znaleźć zamiennik? Na portalach aukcyjnych jest tego mnóstwo, które "niby pasują" ale nie wiem czym się kierować przy wyborze? W ASO pewno cena kosmiczna...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Główny podejrzany to SCV ale bez diagnostyki nie da się tego potwierdzić. Trzeba w blokach pomiarowych zobaczyć, jak wygląda wysokie ciśnienie i jego stabilność. To raz.

Dwa - odpięcie wtyczki ma ustabilizować obroty? Wątpię. Wtedy nie będzie regulacji ciśnienia i silnik może dopiero wtedy zacząć nienormalnie pracować...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyczytałem na tym forum, że poprzez odpięcie wtyczki wyświetli się błąd, silnik będzie "metaliczne" pracował na trochę wyższych obrotach ale jeżeli falowanie ustanie to jest właśnie wina tego zaworu (temat dotyczył 1.7 CDTI)

Drugą opcją jest podmiana z kumpla Astry, który ma ten sam silnik. Jednak nie wiem gdzie zlokalizować ten zawór oraz dokładnie jaki zamiennik kupić jeżeli to by było to.

Jeżeli da się coś zrobić samemu (a wymiana tego ponoć jest banalnie prosta - 2 śrubki i wtyczka) to wolę zrobić to sam. Pojadę do mechanika to wymyśli mi, że to EGR/DPF/przepustnica/przeplywka i 100 innych rzeczy, a zanim trafi na to co ja podejrzewam weźmie jak za zboże. Raczej mam złe doświadczenie z serwisami samochodowymi i wolę tam jeździć w ostateczności. Choći tak pewno będę musiał potem podjechać na "naukę małej dawki paliwa" po wymianie tego zaworu ale to jak już podjadę i powiem konkretnie co ma mi zrobić to raczej nie będzie problemu a i cenowo pewno wyjdzie mnie to lepiej jeżeli zamówię i wymienię SCV sam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do Siemianowic przecież daleko nie masz...

A SCV jest w pompie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Elektrozawór SCV jest zamontowany 3-ema śrubkami od spodu pompy wysokiego ciśnienia, która znajduje na końcu wałka rozrządu, po przeciwnej stronie napędu rozrządu (od strony kierowcy). Zawór ma numer 0928400680 i pasuje od silników 1.3, 1.6, 1.9 i 2.0 CDTI.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć Shirai.

Czy udało Ci się zdiagnozować problem?

U mnie wystąpiły takie same objawy wczoraj i dzisiaj. W mieście, auto nie przejechało jakoś wiele kilometrów, ale pracowało ok 30min w obu przypadkach. Po zatrzymaniu auta zauważyłem, że obroty falują na biegu jałowym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zadam pytanie inne.

Czy masz czym zdiagnozować auto i co umiesz przy nim zrobić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.