Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam,

może zaczne od początku.

Moje auto:

Opel Astra H GTC COUPE 1.6 Benzyna + LPG 77 KW 2007 ROK. Kod silnika: Z16XE1 Kod nadwozia: L08. Przebieg: 202 tysiące.

Auto posiada fabryczna instalacje gazowa montowana w serwisie Opla, przynajmniej taka informację posiadam. Gazownik u którego byłem to samo stwierdził od razu. Mówił, że nawet nie podłączy się komputerem do sterownika gazu.

 

Opis problemu:

Jakieś dwa tygodnie temu po przejechaniu jakiś 2 km od odpalenia auta wyskoczyła mi kontrolka "Autko z kluczykiem" w lewym zegarze pod obrotomierzem. Po chwili zgasła, znowu się zapaliła i zgasła. Po chwili wyskoczył mi "check engine", auto zaczęło ciężej i głośniej pracować. Straciło moc i się trzęsło. Obroty falowały od 900 do 1000. Stanąłem na poboczu po jakiś 300 m bo to była najbliższa opcja. Odczytałem błąd (Posiadam tanie OBD z aliexpress elm 327).

Aplikacja wykazała mi błąd: P0303 - układ napędowy - Cylinder 3 Misfire detected. W tamtym momencie jeszcze nie wiedziałem zbytnio o co chodzi. Auto pochodziło tak na biegu jałowym i je zgasiłem. Usunąłem ten błąd, ponieważ chciałem zobaczyć czy od razu wyskoczy to samo. Odpaliłem auto i jakby nic się nie stało pojechałem dalej normalnie do domu jakieś 18 km.

Wiem ze chodzi o problem z iskrą i cylinder przestaje pracować lub pracuje nierówno.

 

Moje spostrzeżenia:

Dzieje się tak gdy auto się nagrzeje najczęściej po przejechaniu około 20 km. Błąd wyskakuje zazwyczaj gdy obroty spadają. Na przykład gdy stoję na światłach.

Razem z tym błędem wyskoczył mi również już błąd P0300 - układ napędowy - Random / Multiple Cylinder misfire detected.

 

Jakie czynności wykonałem: (po wpisaniu błędów w Internet pierwsze co to zalecają sprawdzenie świec oraz cewki)

- Wymiana 4 świec na nowe. W aucie były włożone świece NGK BCPR6E z odstępem od elektrody 0,9mm oraz wysokościa elektrody 3 mm. Pojechałem do najbliższego sklepu z częściami (przebywam za granicą więc możliwości czasami mam ograniczone). Zostały dopasowane do mojego auta (te same świece są podane na oficjalnej stronie NGK do mojego auta) świece NGK ZFR5F-11 z odstępem od elektrody 1,1mm oraz wysokością elektrody 5mm.

Po wymianie świeć przez 2 dni było okej wszystko działało jak należy myślę. Jeździłem po autostradzie jak i po mieście nie zauważyłem żeby cos było nie tak. Niestety po dwóch dniach problem powrócił znowu błąd P0303 misfire detected.

Teraz pytanie: Czy powrotem tego błędu może być większy odstęp od elektrody w nowych świecach? Nowe od starych posiadają 0,2mm większy odstęp.

- Po ponownym pojawieniu się problemu wyjąłem cewkę. Cewka jest w miarę nowa poprzedni właściciel wymieniał ja rok temu w maju. Dostałem z autem stara cewkę i paragon za nową. Nową cewka jest firmy DELPHI. Z zewnątrz po wyjęciu wygląda jak nowa. Wyczyściłem trochę „fajki” od środka, które na chodzą na świece. Poruszałem trochę tymi sprężynkami w środku. Sprawdziłem również styki czy nie są zaśniedziałem przy złączu, były okej. Po włożeniu ponownym cewki problem nie ustał.

- Kolejnego dnia postanowiłem jechać do pracy tylko na benzynie (w 1 stronę mam około 20km). W drodze powrotnej wyskoczył Check Engine, ale z innym błędem niż dotąd mianowicie P0171 - Układ napędowy - system too Lean (Bank 1). Po wpisaniu tego błędu w internet zauważyłem, że ludzie którzy posiadają z nim problem opisują objawy takie jakie ma moje auto. (Falowanie obrotów, brak mocy, szarpanie, głośniejsza praca silnika, też po nagrzaniu się tak jak u mnie). W zdecydowanie większości przypadków, które czytałem problemem był EGR. Po wyczyszczeniu lub zaślepieniu problem się rozwiązywał.  Ewentualnie zalecali wyczyszczenie dolotów do kolektora i EGR, wyczyszczenie przepustnicy. Chciałem się zabrać za czyszczenie EGR albo chociaż go wyjąc zobaczyć w jakim jest stanie. Niestety po oględzinach zauważyłem, że mam zerwany czubek jednej śruby, która go trzyma. Wstrzymałem się z ta czynnością bo nawet nie wiem jaka to jest śruba, żeby kupić nowa i złożyć to potem.

Znalazłem informacje o sposobie, który może pomóc zdiagnozować czy to EGR. Nagrzać silnik do około 100 stopni. Zgasić, odłączyć kable od EGR. Odpalić i przejechać się trochę. Niestety podczas przejażdżki wyskoczył błąd jak zawsze czyli P0303 cylinder misfire detected.

Wyczytałem jeszcze, że jedna osobą miała podobnym problem i przyczyną okazały się klapy w kolektorze. Co dłuższy okres czasu wyskakuje mi też błąd związany z tym, ale rzadko. Jest to błąd P1112 - zawór elektromagnetyczny klapy krętej zakłócenia działania. Mechanik to sprawdził i mówił że może się zawieszają czasami. Był się przejechać auto nie traci mocy na żądnym biegu. Stwierdził, że nie jest to w tym momencie nic wielkiego.

Postanowiłem jeszcze jechać i wywołać ten błąd P0303 z missfire na gazie. Gdy się pojawił przełączyłem na benzynę ale nie wiele się zmieniło. Z tego co zauważyłem silnik ogólnie pracuje trochę lepiej na benzynie niż na gazie. Natomiast nawet gdy nie ma błędu bo go usunę i się nie pojawił jeszcze to silnik posiada inny odgłos pracy niż zawsze. Bardziej głośny, "buczący".

 

Na tym kończą się moje spostrzeżenia i pracę, które wykonałem. Na różnych forach już się naczytałem i z tego co widzę możliwości może być dużo. Może ktoś ma jakiś pomysł ? Poradę ? Z góry dziękuje za wskazówki.

Pozdrawiam !

ZDJĘCIA:

Cewka

Stare świece

Nowe świece

 

ee49d4cb5a861.jpg

 

514af2afb94ed.jpg

770839d7c6536.jpg

 

Edytowane przez adam1954

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, piieczar napisał:

Wiem ze chodzi o problem z iskrą i cylinder przestaje pracować lub pracuje nierówno.

 

I tutaj jest problem.

To nie koniecznie musi być iskra.

Faktem jest że na początku powinno się sprawdzić świece i cewkę ale nie zawsze powodem tego błędu jest to.

Dodatkowo do sprawdzenia:

kompresja , wiązka przewodów , układ paliwowy ,czujnik temp. płynu i sterownik.

 

Natomiast na drugiej świecy od lewej masz bardzo ubogo.

Ja bym wyłączył LPG na parę dni pojeździł na samym Pb.

Błąd jaki pokazuje na Pb P0171 to może być od lewego powietrza na dolocie,wszystko co związane z układem paliwowym, zawór par paliwa  i sonda.

Ale to może też być od rozjechanych map Pb przez złą regulację LPG.

Więc podłącz się do komputera i sprawdź jak pracuje sonda , poczytaj na forum jak zrobić reset wartości wyuczonych sond i przepustnicy.

I działaj.

 

A jeszcze ode mnie prośba  :  ponieważ forum jest polskojęzyczne  to przynajmniej w temacie napisz po polsku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.