Skocz do zawartości

grzanie przednich felg


Rekomendowane odpowiedzi

Ten Temat przerabiałem już 5 lat temu i po nawet krótkich przejechanych odcinkach były gorące OBIE przednie felgi i wrzące w nich śruby mocujące koła. Sporo wtedy mnie to kosztowało( nie znam się kompletnie na mechanice) Mój mechanik oraz 2 inni nie widzieli problemu bo przy sprawdzaniu było wszystko OK. Wymieniliśmy wtedy m/in przewody hamulcowe. Uspokoiło się i nawet nie wiadomo po czym.

I wtedy było tak:

Po wizytach u mechanika i różnych testach.
Zaciski nie blokują kół, nawet nagrzane koła toczą się na luzie, zaciski były robione, zastosowany zestaw naprawczy.
Wymienione przewody hamulcowa przednie.
Wymieniony płyn hamulcowy.
Wymienione cylinderki z tyłu ( nie odkręciły się)
Wymieniona pompa hamulcowa.
Przy odłączonym serwie koła się także grzeją.

Zaobserwowane dzisiaj:
Przy zimnych kołach i naciśnięciu hamulca skok na korektorze hamowania jest właściwy( jeśli dobrze pamiętam ok 3 cm)
Przy nagrzanych przednich kołach skok jest minimalny.
Wnioski mechanika są takie, że na przodzie jest za duże ciśnienie przy hamowaniu i dlatego się grzeje.
Następne kroki to wymiana przewodów hamulcowych do tyłu ( i tak wyglądają już źle) i jeśli nie uda się ponownie podłączyć korektora to jego chwilowa likwidacja.
Czy idziemy w dobrym kierunku?

Porażka.
Pojechałem do innego zakładu ( mającego dobra opinię) Posprawdzali, pomierzyli skuteczność hamowania na zimnych i rozgrzanych felgach i stwierdzili, że wszystko jest OK. Nic nie blokuje, nic nie trze.
Jeszcze mogę jechać do ASO Opla ale jak tam mam zapłacić jeszcze więcej i się dowiedzieć, że jest OK to... ja juz nie wiem :?
Coś wtedy pomogło, może przwody hamulcowe na tył a może coś innego

to było 4 lata temu

_________________________________________
W tym roku zapiekł mi się 2 razy cylinderek w lewym przednim kole, klasycznie czyli opór, rozgrzana felga i smród klocków.