Skocz do zawartości
Labiel

2.0 147kW 16V Z20LER Z20LER - mimośrodowe ułożenie kół zębatych wałków rozrządu

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Jak w temacie - jest coś takiego? Ostatnio podczas wymiany rozrządu miałem wrażenie jakby koła zębate nie były mocowane równo po środku. Zresztą umieszczenie na nich przeciwwagi coś już sugeruje. Poprzeglądałem kilka zdjęć innych silników i również to obserwuje. Na przykład tutaj:

 

bf1450194146bd4f0cccb562f383

 

Widać jak odcisk od nakrętki jest przesunięty ewidentnie w jedną ze stron. Coś takiego faktycznie występuje? A jeśli tak, w jakim celu coś takiego zastosowano?

Zresztą zaobserwowałem to nie tylko w tym silniku, ale chyba w 1,8 jest podobnie. Przychodzi mi na myśl jedynie przedłużenie otwarcia zaworów, ale tylko na jednym cylindrze. Nie wiem czy do końca ma to sens. 

Edytowane przez Labiel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

To nie jest przeciwwaga, tylko kawałek metalu obsługujący czujnik położenia wałka wydechowego.

A czemu są 2 wycięcia?

Bo to kółko można również założyć na wałek ssacy.

Też nie wiem, po co :)

Edytowane przez ja37

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fakt, kawał metalu ale stanowi pokaźną część masy całego koła. Gdyby w takim wypadku koła były umieszczone centralnie, to bicie na nich pewnie byłoby takie że wałki by powyrywało. Wątpię aby dla takiego banału jak czujnik położenia wałka aż tak utrudniali sobie życie - przecież to nie jest japońskie auto (tam nawet by mnie to nie dziwiło). No trudno, będzie mnie to dalej nurtowało. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez mlody92
      Witam,
      Mam pytanie. Gdzie/skąd/jak podłączyć ten czujnik?
      Szukałem dziś przewodu ale nie mogę go znaleźć?
      Chodzi mi o ten czujnik:


      Co podłączyć do tego wężyka? I skąd ma w iść przewód? Wydaje mi się, że to powinno gdzieś iść do kolektora?
      Pozdrawiam
    • Przez konrad_112
      Witam.
      Zafira A OPC 2.0 v16 192KM
      Ostatnio auto zaczęło ciężko odpalać tak jak by aku był rozładowany więc podłączyłem prostownik naładowałem i dalej to samo.
      Jak już odpali to przez chwile nie mam ładowana. Po chwili pokazuje 13.88v bez obciążenia i około 13.60 przy wszystkich odbiornikach.
      Auto po odpaleniu  również przez chwilę na biegu jałowym nie ma wspomagania, jak poruszam kierownicą to po chwili się załączy lecz często się zdarza że auto po prostu zgaśnie.
      Podczas odpalenia kontrolki przygasają radio i inne tego typu odbiorniki się wyłączają/resetują tak jak by przez chwile były odłączone. 
      Po odpaleniu jak już jest ładowanie, wspomaganie, auto normalnie bez żadnego zarzutu pracuje. 
       
      Jeśli odpalę raz to potem za każdym razem pali na dotyk i wszystko działa .
       
    • Przez michaloso
      Witam.mam astre h 2.0 turbo 200 ps.2009 rok.moje pytanie brzmi jaki posiada uklad rozrzadu pasek czy lancuch i co ile trzeba wymieniac
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.