Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Szanownych Użytkowników,

 

Moje pytanie dotyczące Opla Merivy z 2008r 1.4.

Czy to auto posiada sygnalizację nie zapiętych pasów bezpieczeństwa? Jak nie zapnę pasa to nic nie piszczy, żadna kontrolka alarmowa nie świeci. Czy tak ma być?

 

Pozdrawiam

sqpiq

Edytowane przez sqpiq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od wersji.

Ja mam 2003 i nie mam a kolega z niemieckiego rynku też 2003 i ma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zobacz opcomem, zdaje się, że w jaśkach jest ta opcja.

jak masz, to załącz.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez TylemPL
      Witam.
       
      Chcielibyśmy przybliżyć forumowiczom tematykę bezpiecznych podróży z dziećmi, opowiedzieć o fotelikach samochodowych, przepisach, zasadach i możliwościach oraz różnicach w temacie bezpieczeństwa na drodze.
      Zacznijmy od podstaw – anatomia dziecka, czyli dlaczego foteliki są ważne i różnią się między sobą.

      Większość z nas sądzi iż dziecko jest mniejszą kopią dorosłego. Nic bardziej mylnego. Małe dzieci nie są kopiami ani miniaturami osób dorosłych. Warunki anatomiczne dziecka różnią się pod wieloma względami od warunków anatomicznych osoby dorosłej. Dlatego dogłębne poznanie ich jest bardzo ważne zwłaszcza w aspekcie wyboru dopasowanego fotelika samochodowego dla dziecka. Nie można więc porównywać pozycji przyjmowanej przez dziecko do stopnia wygody, jaką dorosły człowiek osiąga, przyjmując tę samą pozycję.
       
      Dziecko spędza dziewięć miesięcy w brzuchu mamy – to wiemy.
      W ostatnich 3-4 miesiącach przyjmuje jednak już inną pozycję niż w poprzednich miesiącach. To tzw. pozycja embrionalna. Maluch musi zwinąć się w kłębek, podkurczyć nóżki, zgiąć kręgosłup. Rodząc się, ma kręgosłup w tzw. totalnej kifozie, czyli wykazuje krzywiznę w kształcie litery C.
      Na początku kręgosłup źle znosi prostowanie, gdyż jest to zbyt dużym dla niego wstrząsem po miesiącach bycia zwiniętym w kłębek.
      Prostowanie się kręgosłupa trwa przez pierwszy rok życia dziecka, a ta trzyetapowa ewolucja jest rezultatem rozwoju motorycznego dziecka. Maluch do 14-18. miesiąca życia dokonuje swoistej zmiany postawy.
       
      Anatomia i względne proporcje ciała.
      Różnice w budowie anatomicznej pomiędzy osobą dorosłą, a dzieckiem są ogromne, a ich poznanie jest bardzo ważne zwłaszcza w aspekcie wyboru dopasowanego fotelika samochodowego dla dziecka.
      Głowa 9-miesięcznego noworodka stanowi około 25% całkowitej masy jego ciała. Głowa dorosłego mężczyzny to około 6% jego masy. Głowa dziecka ma również nieco inne proporcje. Jego twarz jest relatywnie mała w porównaniu z resztą jego głowy.
       
      Miednica – duże zmiany
      Innym czynnikiem, który sprawia, że dziecko jest bardziej podatne na obrażenia, jest nierozwinięta jeszcze miednica. Kości miednicy dziecka (biodrowa, kulszowa i łonowa) w odróżnieniu od miednicy osoby dorosłej są niezrośnięte.
      Miednica dziecka nie posiada też wyróżniającej się struktury znanej jako kolce biodrowe przednie górne (łac. spina iliaca anterior superior). Ta formacja kostna zapobiega u dorosłych pasażerów przesuwaniu się pasa bezpieczeństwa do góry. Tym samym zapobiega uszkodzeniu organów wewnętrznych podczas kolizji (przykładowo nerki noworodka mają budowę płatowatą i w stosunku do masy ciała są większe niż u człowieka dorosłego). Do około 10 roku życia miednica dziecka ma bardzo zaokrąglony kształt. Dopiero podczas okresu dojrzewania uzyskuje „dorosły” kształt z w pełni rozwiniętym grzebieniem biodrowym i wykształconymi kolcami biodrowymi.

      Niewykształcony szkielet
      Kręgi szyjne noworodka zbudowane są z oddzielnych części kostnych połączonych tkanką chrzestną. Inaczej mówiąc – szkielet noworodka jest ciągle miękki. Te chrząstki zmieniają się w kości powyżej 3 roku życia dziecka. Proces kostnienia przebiega aż do okresu dojrzewania. Podobnie stopniowo następuje też rozwój mięśni i ścięgien szyjnych. Kręgi szyjne (i nie tylko) człowieka zmieniają ponadto przez lata swoje kształty w procesie wzrostu. Płasko ukształtowane trzony kręgów małego dziecka zmieniają się w „siodełkowato” ukształtowane trzony kręgów dorosłego człowieka. Sposób ukształtowania kręgów dorosłego człowieka pomaga więc w tym, by kręgi mogły się trzymać razem, kiedy głowa jest rzucona do przodu np. pod wpływem gwałtownego hamowania samochodu. Małe dziecko nie ma, niestety, takiej ochrony ani możliwości.
       
      Dziecko a fotelik
      Wszystkie te różnice sprawiają, że standardowe 3-punktowe pasy bezpieczeństwa używane w samochodach nie stanowią odpowiedniej ochrony dla dzieci. Bezpieczeństwo dzieciom w samochodach zapewnić mogą wyłącznie dostosowane do ich wieku, wzrostu i wagi foteliki samochodowe. Foteliki, które trzeba dopasować. Do dziecka, do samochodu, do rodziny. Dlaczego? Bo tylko wtedy całość zadziała poprawnie w chwili kiedy będzie najbardziej to potrzebne.
       
      Pytania?
      Chętnie pomożemy.
       
      Tylem.pl
      Sieć sklepów specjalistycznych z fotelikami dla dzieci.
    • Przez Getroyer
      Witam wszystkich. Zabrałem się za wymianę regulatora napięcia. Odkręciłem wszystkie śruby dostałem się do alternatora tyle że szpilka trzymająca alternator od dołu jest za długa i nie mogę jej wyciągnąć ponieważ dosięga ramy. Macie jakiś sposób na to czy będę musiał ją uciąć?

    • Przez Undertaker123
      Jestem tu zupełnie nowy dlatego Witam wszystkich

      Bardzo proszę o porady z Vectrą C
      Dane auta:
      Opel Vectra C 1.9 CDTI 150KM automat
      Przebieg 263 tysiąc
      Radio CD30 i BID (może to być ważne tu w temacie)

      Ogólnie mój problem polega na tym, że mój komputer a dokładnie jego wskazania w trybie TEST-MODE są co najmniej dziwne:
      1. Na mierniku wychodzi napięcie ładowania 14,4-14,5 natomiast w TEST-MODE autko wskazuje cały czas 13,4 - 13,5 (akumulator i alternator są nowe)
      2. TEST-MODE zachowuje się jakby nie odczytywał błędów (spalone żarówki itp.) mimo aktywnego komunikatu o niskim płynie spryskiwaczy i przepalonym świetle cofania TEST-MODE tego nie wyświetla (zawsze to robił w formie kodów numerycznych), jedyne na co reaguje to wciśnięcie pedału hamulca i pokazuje BUS: 4000. W reszcie przypadków zupełnie milczy i wyświetla się tylko
      BUS 0000
      8000000008 <- nie wiem za diabła za co znaczą te ósemki, bo zawsze były tu same zera z tego co pamiętam.
      3. I to jest najpoważniejszy problem: TEST-MODE nie odczytuje spalania chwilowego (na załączonym obrazku widać to okno) - pierwsza wartość czyli spalanie chwilowe rusza dopiero po około minucie - dwóch od pełnego zatrzymania (kiedy auto się toczy - nie stanie do zupełnego 0 wszystko jest ok). To samo tyczy się wskaźnika paliwa, który raz działa, a raz myśli sobie, że jednak fajnie będzie postać w miejscu.
      Dodatkowo po resecie kompa, odłączeniu akumulatora itp. wartość środkowa i prawa nie zeruje się tylko zostaje na poziomie 6,8 i nie ma jak jej ruszyć Jest to mega irytujące, albowiem zasięg jest przekłamany, że olaboga - ostatnio jechałem do pracy 30 kilometrów (korki itp.) a zasięg nawet się nie ruszył jak i wskazówka paliwa. 
       
      Wymieniłem już akumulator, bo był stary i pomyślałem, że może robić cyrki, ale nic to nie pomogło.
      Myślałem o kilku jeszcze rzeczach, ale chciałbym Was zapytać, która z nich może być najbardziej prawdopodobna:
      1. Magistra CAN - ale to chyba wiązałoby się z błędami wyrzucanymi tak po prostu, jak i moim zdaniem odrzuca ją jako winowajcę to, że jednak błędy spalonych żarówek i braku płynu spryskiwacza są wyświetlanie (ale nie w TEST MODE)
      2. Moduł komfortu - też dawałbym inne objawy i nie wiem czy jest powiązany.
      3. Indeksy w komputerze - może trzeba je ustawić?
      4. Przekaźnik/bezpiecznik tylko nawet nie wiem od którego zacząć, żeby go znaleźć
      5. Albo coś w baku tylko co? Pływak/potencjometr?
       
      Mógłby przy okazji ktoś po krótce powiedzieć mi co mierzy te wartości spalania chwilowego?
       
      Podrzucam link do opisu tego trybu test-mode
      http://astra-3.pl/porada-astra-h-test-mode-bid#up
       
      Proszę bardzo bardzo o pomoc, bo już mi się pomysły kończą. To nie jest tylko temat Vectry, ale chyba podobne układy są również w Astrze.....
       
      Z góry dziękuje!
      Pozdrawiam
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.