Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Panowie,

astra 3 2004, taka sytuacja mnie spotkała: byłem w trasie, a w trasie jak to w trasie, było troszkę pałowania i hamowania silnikiem, więc auta nie oszczędzałem, przejechałem 100km i nagle przy prędkości ok. 120km/h samochód zgasł - bez żadnego szarpnięcia, zapaliła się kontrolka service i gładziutko zgasł. Na poboczu próbuję go kręcić i nic, silnik za to podczas kręcenia pracował bardzo niekulturalnie, mocno trzęsło i miał odrobinę dziwny dźwięk.

 

Otworzyłem maskę, z komory silnika dolatywał jednostajny pisk, ciężko mi określić z czego dokładnie.

 

Jedyne błędy jakie odczytałem metodą nożną (i te same błędy potwierdził później komputer) to

019011 -  Uszkodzenie w układzie czujnika ciśnienia paliwa w listwie wtryskiwaczy oraz

050074 -  Czujnik prędkości własnej pojazdu - usterka

 

ale wydaje mi się, że są kompletnie nieistotne (chyba pojawiają się zawsze po tym jak auto zgaśnie w trakcie jazdy).

 

Odczekałem na poboczu 10 min, kręcę znowu - jak dziecko, odpalił kulturalnie, bardzo ostrożnie i delikatnie przejechałem kolejne 5km i znowu to samo, znowu odczekałem 10 min i przejechałem ostatnie 5km, bo akurat tyle miałem do znajomego. Znajomy miał komputer, odczekaliśmy z 30 min, wsiedliśmy do auta i dawaj - zrobiliśmy ostre 20km, piłowałem go do odcięcia i kompletnie nic się nie wydarzyło - silnik chodził jak marzenie, wszystkie parametry w normie, nie wyskoczyły żadne błędy. Zagrzałem go do 98 st, bo myślałem, że może termostat, ale raczej jest sprawny, bo po temperaturze było widać że się otwiera i zaraz spadała. Tego samego dnia przejechałem 120km/h nie przekraczając 2k rpm i z prędkością 80km/h (temp. płynu nie przekroczyła 85 st) dojechałem bez przeszkód do domu. Po tym jak kolega wykasował dwa wspomniane wyżej błędy nic się nie pojawiło.

 

No i to są niestety najgorsze usterki, bo kompletnie nie mam żadnego punktu zaczepienia, a strach jechać gdzieś dalej. Dodam jeszcze, że bardzo rzadko jeżdżę w trasę, zazwyczaj kręcę się po mieście i absolutnie żadnych problemów nie było, dopiero jak go przegoniłem jak wyżej to się taki zonk pojawił. Napiszę co wiem:

 

- rozrząd robiony 40 tys. km temu

- ostatnio zgasł w trakcie jazdy, powodem był spalony styk na obudowie filtra paliwa, nieszczelność prowadziła do problemów z ciśnieniem w układzie paliwowym

- miałem zapocone wtryskiwacze i dwie uszczelki wymieniłem

- w styczniu wymieniłem alternator i akumulator

- miesiąc temu testy przelewowe, wtryskiwacze są ok

- oleju nie bierze, mocno dymi tylko jak ostro przyspieszam na zimnym silniku

- pół roku temu były spadki mocy, wymieniony czujnik doładowania turbiny

 

No i jeszcze jedna informacja, może być kompletnie bez znaczenia, ale jak się spowiadam to się spowiadam: przy ok. 120-130km/h samochód wpada w nieprzyjemne wibracje, czuć je i na kierownicy i na całym samochodzie, obstawiam że mam troszkę zgiętą felgę, ale że pewności nie mam, to lepiej wspomnieć niż nie wspomnieć ;) 

 

Czy ktoś ma jakiś pomysł co można sprawdzić? Po głowie chodzi mi tylko czujnik położenia wału, ale to taki ślepy strzał.

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelką pomoc,

Wynarator

Edytowane przez wynarator

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, wynarator napisał:

ostatnio zgasł w trakcie jazdy, powodem był spalony styk na obudowie filtra paliwa, nieszczelność prowadziła do problemów z ciśnieniem w układzie paliwowym

 

I co  z tym zrobiłeś?

3 godziny temu, wynarator napisał:

Po głowie chodzi mi tylko czujnik położenia wału, ale to taki ślepy strzał.

Sprawdzić go możesz tylko o ile sobie przypominam to Wesol kiedyś pisał że dieslu on jest tylko potrzebny przy odpalaniu.

Ale sprawdzić nic nie kosztuje.

A jak sprawdzić są nawet filmiki jak to zrobić.

 

 

A ogólnie to ja bym sprawdzić wiązkę czy nie ma tam jakichś przetarć czy przegryzień od np. kuny

Świadczyła by o tym dwie ostatnie liczby w błędzie P0190. Ta 11 jest oznaczona jako zwarcie z masą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem całą obudowę filtru paliwa i to pomogło, zresztą jak gasł przez zapowietrzenie to robił to z szarpnięciem, teraz robi to bardzo gładko. Wiązkę na pewno sprawdzę. Wczoraj sytuacja się powtórzyła, zgasł na zimnym silniku zaraz po odpaleniu i to dwa razy, za trzecim razem odpalił i cały dzień jeździłem bez problemu.

 

Dzisiaj znajomy podpowiedział, że to może być EGR - ja na początku odrzuciłem taką możliwość, bo spodziewałem się przy zapchanym EGR będzie raczej dławić silnik i ew. włączy się tryb service z ograniczoną mocą, ale znajomy się zaklina że w jakimś oplu zapchany EGR również gasił silnik w ten sposób.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie koniecznie zapchany musi być.

Może się otwierać na wolnych i też zgaśnie.

Poczytaj na forum jak się robi test EGR w Opcomie i jak się wtedy zchowuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za sugestie Panowie, mój ślepy strzał okazał się prawidłowy i na diagnostyce u mechanika gościu znalazł jakieś nieprawidłowe odczyty na czujniku położenia wału korbowego - po jego wymianie póki co nie mam żadnych problemów, nowy bosch z robocizną kosztował mnie 340 zł (jakby ktoś kiedyś miał podobny problem).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aktualizacja, strzał był nieprawidłowy, po ~500km od wymiany czujnika zrobiło się dokładnie to samo. Będę dawał znać jak coś odkryję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I błędów żadnych nie ma?

Zobacz ten EGR.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 1.07.2018 o 11:13, wynarator napisał:

Jedyne błędy jakie odczytałem metodą nożną (i te same błędy potwierdził później komputer) to

019011 -  Uszkodzenie w układzie czujnika ciśnienia paliwa w listwie wtryskiwaczy oraz

050074 -  Czujnik prędkości własnej pojazdu - usterka

 

ale wydaje mi się, że są kompletnie nieistotne (chyba pojawiają się zawsze po tym jak auto zgaśnie w trakcie jazdy).

Ciekawe rzeczy . Dla mnie jako urzytkownika laika pierwszy błąd sugeruje przyczynę niedomagania .

Ale jak mówię o ile przy mechanice mogę sam coś pogrzebać to z elektryką to już kiepsko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tzn. błędy są te co w pierwszym poście: 019011 oraz 050074, więc uznałem je za mało istotne, może jednak faktycznie coś jest z ciśnieniem paliwa, tylko teraz zgadywanie, czy z czujnikiem czy z zaworem :/ Dzisiaj mi zgasł na zimnym silniku, po prostu było upalnie i stał na słońcu, oczywiście po trzech minutach odpalił i jeździł bez problemu. Być może w weekend znajdę czas na demontaż i czyszczenie EGR, jak to nie pomoże to poszukam tego czujnika - ma może ktoś nr katalogowy? Jak szukam po necie to są takie po 150 i 500 zł i kompletnie różnią się wyglądem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu możesz po nr VIN poszukać - https://opel.7zap.com/pl/car/

I mała uwaga ople za bardzo nie lubią zamienników - więc najlepiej znaleźć taki jaki był zamontowany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje się, że problem został rozwiązany, wymieniłem ten czujnik ciśnienia - symbol to bosch 0281002398, kupiłem używkę za ~70 zł, póki co przejechałem 500km i nic się nie dzieje. Okazuje się, że najprostsze rozwiązania są najlepsze...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez gadgetPDZ
      Hej,
      potrzebuje Waszej pomocy. Jeżeli temat się powtarza to z góry przepraszam, ale mam duży problem. Niedawno kupiłem Merivę z 2004 roku z silnikiem 1.7 CDTI. Auto ma przjechane około 200 tys. i wiem, że nie było przy nim nic robione od 2 lat. Dziś zauważyłem, że po wciśnięciu do połowy sprzęgła auto zaczyna jakoś dziwnie klekotać. Po puszczeniu lub wciśnięciu do końca wszystko jest OK. Dodatkowo przy 2 i 3 biegu jest delikatne szarpnięcie po puszczeniu sprzęgła. Internet i fora podpowiadają, że to najgorsze z najgorszych, czyli niebawem będzie do wymiany dwumasa. Pytanie do Was czy istnieje możliwość bezpiecznej zamiany dwumasy na jednomas (jeżeli tak to polećcie coś)? Jeżeli jestem skazany na dwumasę to poradźcie gdzie kupię najtaniej komplet sprzęgła, aby nie wydawać milionów monet na ten zabieg.
    • Przez GrzegorzGliwice
      Witam,
         wczoraj wracając z Katowic (~30km), samochód nagle zgasł.
      Przez dłuższy czas nie mogłem go odpalić, metodą gaz-hamulec uzyskałem takie numery błędów:
      034029 - Czujnik polożenia wału rozrządu - usterka,
      033528 - Nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotów wału korbowego.
       
      Odłączyłem akumulator i dałem mu się ostudzić.
      Po około 15 minutach samochód odpalił i parę kilometrów przejechał bez żadnych niespodzianek.
      Niestety teraz wygląda to tak, że po solidnym rozgrzaniu, silnik nie wchodzi powyżej 2000 obr/min, a przy tej granicy
      zaczyna kopcić, towarzyszy temu dźwięk podobny do odcięcia zapłonu.
      Po ostudzeniu wszystko wraca do normy aż do czasu ponownego rozgrzania silnika.
       
      Postanowiłem wymienić czujnik przy rozrządzie bo kosztował niewiele (120zł z EPS), ale bez skutku.
      Zamówiłem więc czujnik położenia wału korbowego i czekam na kuriera.
       
      Nagrałem telefonem moment w którym samochód zaczął świrować: 
       
       
      Samochód: Opel Astra H 1.7CDTI (Z17DTH) 2007 rok.
       
      Czy ktoś miał podobną usterkę?
       
       
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.