Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,
Proszę o pomoc w rozwiązaniu zagadki.
Silnik Z16SE - Meriva A.
Jak uruchomię auto zimne, wszystko jest ok. Dopiero po nagrzaniu gdy wyłącze/włącze silnik lub czasem nagle na pracującym silniku wyskakuje kontrolka z kluczykiem i rejestruje się P0340. Odcinka przy 3000rpm, brak mocy, czasem zafalują obroty ale nie gaśnie. Nie ma problemu z odpaleniem. Czasem pomaga kilka razy wyłączyć włączyć i na kilka minut kontrolka i objawy znikają.
Podmieniłem czujnik - nie pomogło. Czy uważacie że sterownik ECU szlag trafił? Czy może jeszcze coś innego? Problem jest tylko na ciepłym silniku.

 

Pozdrawiam

K.
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O tym błędzie już chyba wszystko napisane.

Czujnik wymieniany na jaki?

Czujnik zmierzony?

Wiązka też zmierzona?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej Adam,


Czujnik wymieniony na zamiennik EPS. Kupiłem go od człowieka który naprawia sterowniki i zarzekał się że działa - co prawda opisał go jako oryginał dlatego mogę go zwrócić. To on postawił teorię o awarii ECU.
Nie mierzyłem ani wiązki ECU ani ani czujnika bo nie wiem jak  - dupa jestem w te sprawy. Mam miernik napięcia i o ile wiem jak przedzwonić kable tak nie wiem jak to zmierzyć czujnik Jakby ktoś miał jakiś manual to bym pewnie zrobił - które kable przedzwonić to wiem, ale które to są piny na sterowniku (i gdzie on jest w ogóle) to nie wiem. :(
Jeśli chodzi o zmierzenie czujnika to powiedzcie jak to zrobić takim prostym miernikiem - goo.gl/3bfAfV - czy da się w ogóle to zrobić.

 

Pozdrawiam

Kuba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdzić czujnik wystarczy wpisać w google ,, jak zmierzyć czujnik wałka,,

Na forum też można znaleźć.

2018-07-06_171922.png2018-07-06_171901.png

 

 

2018-07-06_171950.png2018-07-06_171940.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki...
Czy mierzyć mam na zimno? Czy mam poczekać aż się zapali błąd?

Pozdrawiam

K.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To co podałem to jest pomiar przewodów i zasilania.

Na zimnym i przy temp. roboczej.

A najlepiej gdy wywali błąd.

Będziesz widział czy to nie jest spowodowane brakiem zasilania czujnika czyli przewody i sterownik.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Valentino
      Witam : ma problem od jakiegoś czasu z  oplem meriva  1,4   z  Czujnikiem  położenia wałka rozrządu przy opaleniu są wahania obrotów biegu jałowego, spadek mocy silnika nie reaguje na pedał gazu, zapalanie się lampki kontrolnej silnika  kod p0340.
       
      Objawy :    przy odpaleniu po nocy na iłowym biegu samochód  zaczyna nie równo pracować spada moc dodając pedał gazu nie reaguje na obroty i to trwa 2 min i wskakuje normalnie później na  obroty i silnik ładnie pracuje  to wszystko tak się dzieje tylko jak silnik jest zimny .
       
      Zrobione Usterki: wymieniłem oryginalny czujnik została wymieniona cała wiązka był sprawdzany sterownik został wymieniony cały rozrząd i nadal jest błąd Czujnik położenia wałka rozrządu czy może ktoś ma na pomysł co to może być Pozdrawiam.
    • Przez haz
      Zamierzam kupić Astrę G (hatchback) z rocznika 2003-2004. Na sam koniec mam dylemat pomiędzy tymi silnikami. Zamierzam założyć od razu instalacje gazową (sekwencja). Jestem spokojnym kierowcą.
      Z tego co znalazłem to zalety i wady tych silników to:
      Z16SE
      Zalety:
      8 zaworowy - tańszy w eksploatacji, dobrze jedzie z dołu, oszczędny
      Wady:
      pada sterownik silnika, problemy z przepustnicą, podobno przekombinowany i bardziej awaryjny niż jego poprzednik
      Z14XEP
      Zalety:
      Nowszy silnik, hydraulika zaworów, rozrząd na łańcuchu, zużycie paliwa
      Wady:
      Podobno trudny do zagazowania, droższy w eksploatacji, podobno łańcuch jakiś słaby i wymienia się go tak samo często jak pasek, a wymiana łańcucha 2-3x droższa niż paska.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.