Skocz do zawartości
velekopelek

problem z ładowaniem i przygasaniem nap.instalacji

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Panowie mam problem.

Jak włączę kierunek obojętnie który to miga mi ośw.w całym aucie w rytm kierunkowskazu.Jak podepnę przyczepkę lub włączę awaryjne to światła przygasają mocno.Dodatkowo pojawiają się zakłócenia w radiu.Jak jest podpięta przyczepką + awaryjne to pojawia się check że jest za niskie nap.instalacji-błąd ten pojawia się przy pracującym silniku.Aku podmieniony z innego auta,przeczyszczone masy-za równo pod maską,w aucie jak i przy tylnych lampach-brak poprawy.Napięcie na odpalonym i ciepłym silniku mam 13.90V.Po włączeniu świateł mijania(ksenon) spada do 13.80V .Jak włączę klimę + tylną szybę to nap.spada do 13.10V -raz zaświecił się check z w/w błędem.Klemy i kable (+ oraz -) do altka mam nowe-nap.mierzone na altku jest takie samo jak na aku. .Altek mam 140A z VC 2.0DTi .Altek był zakładany w listopadzie albo grudniu bo stary 100A wyzionął ducha-zwarcie na wirniku .Ten altek z VC przed montażem był sprawdzany u fachowca i wymieniłem reg.nap.bo zdaniem fachmana był on uszkodzony.Za regulator dałem coś koło 200zł sam go wymieniłem.Czyż by powodem migania,zakłóceń oraz słabego ład.był regulator nap??..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź masy przy gnieździe przyczepy bo możliwe że tam masz zwarcie. Hak fabryczny czy dokładany, jak fabryczny to szukaj modułu haka - on może robić problem.

Ładowanie trochę słabe, kółko masz ze altka  - pomierz czy średnice takie same. Ładowanie powinno być powyżej 14V, chyba że miernik masz jakiś słaby.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hak mam dokładany-inst.jest wpięta w lewą strone wiązki w aucie,całość ładnie polutowana.Masa do przyczepki (przewód 1.5mm2) jest wpięty pod zacisk masowy w bagażniku.Bardziej martwi mnie to słabe ładowanie i to że zaświeca się check.Jutro podam kod błędu.Po zmianie altka z 100A na 140A bez względu na obciążenie inst.miałem sztywno 14.40V i nic nie migało.Teraz 13.90V.Z tego co spostrzegłem,to trochę grzeje mi się klema + ,natomiast klema - nie.Klemy mam nowe "uniwersalne" na smarze miedzianym i dość mocno skręcone.Aku 74Ah jenox .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak przewód się grzeje to słaby styk - od nowa wyczyścić - smar ma być bez kwasowy. Możliwe że altek za mocny.

Ogólnie bym mimo wszystko, poprawił masy i nawet dołożył od silnika do aku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No cóż ja natomiast w ramach nauki szacunku do tych którzy poświęcają swój wolny czas na pomoc innym zamykam temat aby kolega nauczył się tego podstawowego odruchu.

 

A gdy kolega będzie wypisywał na Pw jakieś śmieszne litanie a dla czego , a po co  to od razu mówię że będzie ban.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.