Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

3tyś km temu zmieniłem koła z oryginalnych oplowskich 165/60 R15

na 205/50 R16, 6.5 cala, ET 48, opony Fulda SportControl
i po zapakowaniu na tył szwagierki z chłopakiem oraz teściowej
(razem jakieś 200 kg) mam tarcia o nadkola, a na zakrętach mocniejsze.

Natomiast kiedy jadę sam lub z jednym pasażerem z przodu, tarcie nie występuje.


Czy to możliwe, że źle dobrałem koła i każde obciążenie pasażerami tyłu będzie powodować tarcie,
czy może naprawa/wymiana jakichś elementów zawieszenia może rozwiązać problem?

 

Pozdrav
 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź co o co obciera.

Może być że sprężyny są do wymiany.

Można zastosować gumy usztywniające do sprężyn.

Może amortyzatory mówią pa,pa

Może osłona błotnika plastikowa gdzieś obwisa i trzeba ją przykręcić.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Niedawno byłem na szarpakach i amortyzatory mam 70%

Dzięki

 

Edytowane przez maysterkovitz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No więc sprężyny na nowe albo wkłady gumowe do sprężyn albo to trzecie osłona błotnika.

Nie zaglądniesz to się nie dowiesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A kolega się nie zastanowił że te oponki to nie najlepszy zamiennik dla 165 /60/15

opony.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na nowym secie koła mają średnicę nawet mniejszą, o niecałe pół centymetra, natomiast są szersze o centymetr.

Z tego co szukałem na necie oraz zasìęgałem opinii to 205/50 R16 to legalny oplowski zamiennik do Astry G

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadzało by się

2018-07-24_223736.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, maysterkovitz napisał:

Niedawno byłem na szarpakach i amortyzatory mam 70%

Dzięki

 

A wiesz że u mnie wylane amorki miały 72% sprawnosci....Sprawdzenie amorków tylko na odpowiednim urzadzeniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozmiary kół mam ok. Policzyłem jeszcze raz dla pewności.

 

I już wiem co trze, tylko nie wiem jak się to fachowo nazywa.

We wnęce na tylne prawe koło, po przedniej stronie jest taki plastik wielkości mniej więcej telefonu/tableta.

I to on odstaje jednym rogiem.

W pozostałych kołach przylega normalnie.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przymocować albo odciąć i po sprawie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
24 minuty temu, adam1954 napisał:

Przymocować albo odciąć i po sprawie

 

I tak się stało. Mechanik na miejscu się za to chwycił.

A jak się chwycił, to ten prożek prawie mu się w rękach rozleciał. Na szczęście znalazł mocniejszy metalowy fragment powyżej i przyśrubował ten plastik do niego.

Wygląda, że cały spód jest mocno przeżarty. 

Zrobienie całego podwozia z 2-letnią gwarancją to około 600 zł.

 

 

Odnośnie jeszcze rozmiarów koła, to tabelki tabelkami,
ale o ile dobrze mnie w szkołach uczono, średnicę całego koła liczę tak:


Dla 195/60 R15
wysokość opony: 60% z 19.5 = 11.7cm
razy dwa (bo opona z dwóch stron opasa felgę na średnicy) 11.7 * 2 = 23.4cm
czyli gumy mamy 23.4cm
a teraz fegla 15stka: 15cali (15 * 2.54) = 38.1cm
więc średnica całego koła = 61.50cm


Dla 205/50 R16
wysokość opony: 50% z 20.5 = 10.25cm
razy dwa (bo opona z dwóch stron opasa felgę na średnicy) 10.25 * 2 = 20.5cm
czyli gumy mamy 20.5cm
a teraz fegla 16stka: 16cali (16 * 2.54) = 40.64cm
więc średnica całego koła = 61.14cm

 

 

Wychodzi zatem, że koło na 205/50 R16 ma mniejszą średnicę niż 195/60 R15,
przy czym jest ono szersze o 1cm (20.50 - 19.50)
 

Edytowane przez maysterkovitz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To dlaczego w pierwszym poście pisałeś rozmiar 165 a nie 195.

Z zamiennikami chodzi nie tylko o rozmiar balona ale też o obwód opony.

I dlatego błąd.

Opona 165/60/15 ma 579mm, a 205/50/16 ma 611,4 mm - czyli bardziej wypełnia nadkole.

Ale do AG są w zamienniku oba te rozmiary w zależności od tego jaki jest zamontowany zespół napędowy.

Syn w AG miał 185/70/14 i też nie najgorzej to wyglądało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, rafalgrzegorz napisał:

To dlaczego w pierwszym poście pisałeś rozmiar 165 a nie 195.

Z zamiennikami chodzi nie tylko o rozmiar balona ale też o obwód opony.

I dlatego błąd.

Opona 165/60/15 ma 579mm, a 205/50/16 ma 611,4 mm - czyli bardziej wypełnia nadkole.

Ale do AG są w zamienniku oba te rozmiary w zależności od tego jaki jest zamontowany zespół napędowy.

Syn w AG miał 185/70/14 i też nie najgorzej to wyglądało.

Nie zauważyłem tego 165. Oczywiście, pomyłka, od początku chodziło o 195.

 

12 godzin temu, rafalgrzegorz napisał:

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.