Skocz do zawartości
Rafał111

Opel Signum ciągłe wypalanie DPF

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z Oplem Signum 2008 1.9 CDTI 120KM. Od jakiegoś czasu samochód zaczął wypalać filtr dpf przy każdym rozgrzaniu silnika. Wypalenie go na trasie z obrotami 3-3,5 tys. nic nie dawało, po ponownym uruchomieniu silnika i przejechaniu ok 10 km ponownie zaczynało się wypalanie przy czym strasznie dymił. Zaczęła również migać kontrolka świec żarowych. Oddałem samochód na czyszczenie filtra jednak to nie pomogło po odebraniu samochodu zrobiłem 300 km i wszystko wróciło do stanu z przed czyszczenia. Mechanik po podłączeniu komputera stwierdził że ciśnienie przed filtrem i za jest takie samo co jest bardzo dziwne bo filtr powinien stawiać jakiś opór.Mechanik sugeruje też wymianę EGR jednak wymieniałem go ok rok temu i zastanawiam się czy to słuszna diagnoza bo nowy filtr kosztuje ok 800 zł a wydałem już 1000 na czyszczenie filtra i wymianę oleju w silniku po czyszczeniu Czy ktoś z Was miał taki problem albo wie jaka jest przyczyna ?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tematów o wypalaniu jest dużo.

Zacznij czytać forum a nie tylko tworzyć nowe tematy.

Pisane było że jedną z przyczyn mogą być np. lejące wtryski

Albo kiepskie paliwo.

Na początek może zmień stację tankowania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego jak filtr był czyszczony? Czy po czyszczeniu filtra w sterowniku silnika mechanik  ustawiał wymianę filtra na nowy ? Ja nie dawno czyściłem filtr i jego "opór" przed zabiegiem wynosił 53 milibary a po 3 i jego przepustowość przed 139 m3 /h a po ponad 420 . Jeżeli chodzi o różnicę ciśnień na filtrze to przed zabiegiem wynosiła na wolnych obrotach 6 kPa a po 0 do 1 kPa z tym, że startował od wartości -1 na zgaszonym silniku czyli podczas pracy na wolnych obrotach wartość rzeczywista wynosiła 2 kPa a przy 2000 rpm  6 kPa


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Robiłem to w firmie Carbon Clean tak opisują czyszczenie: sprawdzamy ciśnienie na filtrze przed zabiegiem wykonujemy badanie kamerą endoskopową zdemontowany filtr zalewamy specjalnym środkiem biodegradowalnym rozmiękczającym osad kilkukrotnie w obu kierunkach czyścimy filtr pod wysokim ciśnieniem mieszanki specjalnego środka/ wody/ powietrza urządzenie pracuje w cyklach, aż do pełnego wyczyszczenia aplikujemy specjalny czynnik obniżający temperaturę spalania osadu w filtrze z 600 do 400 st.

 

Niestety nie wiem co dokładnie zrobił mechanik który montował filtr po czyszczeniu, ale kojarzę, że różnica ciśnień o której piszesz wynosiła 1 kPa. Po przejechaniu tych 300 km kiedy wróciły wszystkie objawy komputer pokazywał -2 kPa i zanieczyszczenie filtra w 116 procent. Panowie którzy czyścili filtr stwierdzili że z ich strony jest wszystko ok że trzeba wgrać nowe oprogramowanie w serwisie. Ale nie chce mi się wierzyć że jest to wina oprogramowania. Dlatego próbuję ustalić coś na forum bo każdy mechanik twierdzi coś innego a nie mam zamiaru wymienić połowy samochodu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawa jest prosta. Trzeba podłączyć opkoma i wejść  w sterownik silnika następnie programowanie i jest tam wymień filtr dpf aktywujesz i komputer zaczyna liczyć tak jak by dostał nowiutki filtr. Jak wcześniej zajrzysz do bloków pomiarowych to zobaczysz ,że wartości nasycenia i przebiegu od ostatniego wypalania zostaną wyzerowane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zanim wydasz kupę pieniędzy sprawdź czy przewód od czujnika ciśnienia spalin nie jest dziurawy, albo czujnik nie zalepiony...
U mnie tak było... powinieneś mieć jeden czujnik - przewód idzie od dpfu do komory silnika.

Sent with handy.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Zdecydowałem się oddać samochód do serwisu opla. Stwierdzili tam że katalizator został wybebeszony i że to jest przyczyną tak częstego wypalania, bo samochód przy wypalaniu nie uzyskuje żądanej temperatury i tak naprawdę w ogóle nie kończy wypalania. Teraz pytanie czy jest możliwość, że osoba która czyściła mi filtr DPF i katalizator opróżniła go a ja nie zauważyłbym różnicy przy odbieraniu auta ? A drugie pytanie czy jest jakieś logiczne uzasadnienie dlaczego osoba czyszcząca DPF i katalizator mogła go opróżnić ? - np. czyszczenie nie przyniosło efektu i w ramach ,,poradzenia'' sobie z problemem opróżnili katalizator ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poza czasem zmienionym odgłosem, czasem inaczej pracującym silniku oraz polepszonych osiągach bez zaglądania ciężko będzie to sprawdzić. A że były problemy to można nie zwrócić uwagi na to.

Może tak być że nie potrafili wyczyścić więc wywalili.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez OpelAstrakrk
      Witam serdecznie ,może akurat ktoś jest na etapie sprzedaży ,poszukuję miski olejowej :
      OPEL ASTRA 2G
      55354721
      2006
      1.6
      16V
      ECO TEC
    • Przez 69xKisiel
      Witam ostatnio regenerowalem chłodnice i na początku zalałem ja woda żeby sprawdzić ewentualne wycieki. Po rozgrzaniu silnika zapala się auto z kluczykiem A później CE i autem zaczyna szarpać oraz gaśnie podczas ruszania i wrzucenia dwójki, rzadziej na wyższych biegach. Z chłodnicy minimalnie cieknie z gumek na tyle że nie muszę w sumie nic dolewać tylko leciutko chłodnica jest wilgotna z jednej strony. Po wyczytaniu obs błędu wskazuje na błąd P1405 czyli egr, ale jadąc odkryłem że jeżeli puszczę ciepłe powietrze na największych obrotach to auto zachowuje się normalnie i nie szarpie ani nie gaśnie. Nie wiem czy to przez wodę w układzie chłodzenia zamiast normalnego płynu czy serio brać się za wymianę EGRa. Może ktoś miał podobnie i zna przyczynę i rozwiązanie tego problemu.
       
      Astra G 1.6 16v twinport
       
      Z góry dzięki za odpowiedzi
    • Przez Adasiuniunio
      Witam. Potrzebuje schematu wiązki idącego od zaworu EGR do sterownika. Które przewody w wiązce sterownika są od egr-u? Mam gdzieś zwarcie na przewodach i chce uciąć i na nowo poprowadzić od sterownika do zaworu EGR.
      Dodam że błąd notorycznie powraca - 1405
      Podstawiane już różne włącznie z nowym i cały czas to samo. Czyszczony również, moczony w nafcie przez 2 dni.
      Zakładam że wina leży w wiązce i chce na nowo przeciągnąć przewody i polutować
       
      Dodam że samochód to opel astra g 1.6 8V X16SZR 1999r automatyczna skrzynia biegów
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.