Skocz do zawartości
Domin2000

Zbyt mocne drgania silnika

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam od dwóch lat jestem posiadaczem astry g 2000r i mam taki problem ze od kupna auta na odpalonym silniku czy jest zimny czy cieply sa drgania calej karoserii..czy moze ktos mial taki przypadeki i mógłby się nim podzielic;-) jest to auto 2.0 dti 101km 74kw 16v y20dth. Dodam jeszcze ze poduszki: przednia i tylnia była wymieniona..stawialem także na kolo pasowe ktore bylo wymienione,ale zauwazylem ze jest nierowna praca paska klinowego troche nim szarpie..diagnoza byla takze ze prawdopodobnie dwumasa ale po vinie bylo sprawdzane ze raczej jest zwykle koło zamachowe. Więc nie wiem w czym tkwi usterka

Edytowane przez Domin2000
Błędny tytuł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może przydało by się sprawdzić kompresję i pracę wtrysków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba mi sie udalo zdiagnozowac :-\ mam zużyte tuleje na sankach i to moze byc przyczyna:-\ i teraz nie wiem jak sanki nie sa sztywne...czy one moga mi przestawiac zbieżność bo zauwazylem ze drze mi opony od środka..

A wtryski sa ok... silnik pracuje rowno i nawet cicho ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poduszki silnika i skrzyni nie mają wpływu na geometrię pojazdu

Ale w sumie to nie wiem o jakich ty tulejach mówisz

 

W dniu 9.08.2018 o 09:14, Domin2000 napisał:

zauwazylem ze jest nierowna praca paska klinowego troche nim szarpie.

 

Co dla ciebie oznacza to co napisałeś?

Od napięcia paska jest odpowiedzialny napinacz 

 

3 godziny temu, Domin2000 napisał:

A wtryski sa ok.

 

Kto i jak je sprawdzał że są ok?

Był test wtrysków robiony?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Bo w kazdym oplu masz sanki wózek który trzyma silnik i tam sa powyrabiane tuleje i czy to ma jakis wply na zbieżność bo tam sa wahacze do tych san poprzyczepiane..wtryski byly sprawdzane 3 miesiace temu a poduszki miesiac temu..

Edytowane przez Domin2000
Błędny tytuł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Domin2000 napisał:

Bo w kazdym oplu masz sanki wózek który trzyma silnik i tam sa powyrabiane tuleje

 

 

No powiem ci że zaś się czegoś dowiedziałem.

Ale poważnie to pisałeś wcześniej  że poduszki są wymienione.

To o jakie tuleje ci chodzi?

https://opel.7zap.com/pl/car/t98/k/0/1-1/

 

https://opel.7zap.com/pl/car/t98/e/14/5-1/

 

https://opel.7zap.com/pl/car/t98/e/14/5-2/

 

https://opel.7zap.com/pl/car/t98/e/14/6-1/

 

https://opel.7zap.com/pl/car/t98/e/14/6-2/

 

https://opel.7zap.com/pl/car/t98/k/0/11-1/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo w kazdym oplu masz sanki wózek który trzyma silnik i tam sa powyrabiane tuleje i czy to ma jakis oddzialywanie na zbieżność bo tam sa wahacze do tych sa poprzyczepiane..wtryski byly sprawdzane 3 miesiace temu a poduszki miesiac temu..

Tuleje w sankach ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko kopiuj/wklej potrafisz?

Tak tłumaczysz, że nie wiadomo, o co chodzi.

Nie każdy opel ma sanki.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Domin podałem ci linki do katalogu.

Pokaż o co ci chodzi.

Inaczej zamykam i kosz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To dopiero teraz piszesz że tuleje od ramy pomocniczej zespołu napędowego masz wybite - a to skutkuje przenoszeniem drgań i wibracji na nadwozie.

Co do zdzierania opon - tu jest kilka kwestii - kiepskie opony, zła geometria, zawieszenie i amortyzacja do roboty, sanki już nie koniecznie aczkolwiek wahacze a raczej jego tuleje metalowo gumowe prędzej.

Ale to ja tak myślę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Adam w pierwszym linku jak wejdziesz w schemat sanek to sa oznaczone numerem 3 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

2018-08-16_125536.png

 

No tak .

Te tuleje utrzymują sztywność ramy.

Jeżeli będą bardzo wyrobione to rama nie siedzi na swoim miejscu.

A to się wiąże z tym że się przesuwa.

Czyli pewne kąty w geometrii zawieszenia będą się zmieniały

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W koncu sie dogadalismy :-D dzieki za info..bo strasznie mi drze opony od srodka ze w jednej to juz druty wystawaly :-\ wiesz moze jaki moze byc koszt wymiany tulej?;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze mam takie pytanko..na wykazie jest ze potrzeba tam 6 tulej...i czy wszystkie sa identyczne,czy ktores sie różnią?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem.

Ale powinny być te same.

Ja na schemacie widzę 4 ale nie widziałem tej ramy w realu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też myślę, że 4.

Proponuję również gumy stabilizatora,  na zamontowanych sankach to masakra.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zafira A ma 6 sztuk. Tuleje są takie same. Wymienić da się bez zdejmowania sanek - ciężko, ale to możliwe.
Gumy stabilizatora też się da - pikuś ;).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniałem u kumpla kilka lat temu w AG i to nie był pikuś.....

Może zafira ma więcej miejsca.

Może też kilka lat temu nie miałem takich narzędzi, jak teraz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Popełniłem skrót myślowy, który wyjaśnie dla jasności ;)
Gumy stabilizatora wymieniać najlepiej razem z łącznikami(co wydaje mi się logiczne). Po zdemontowaniu starych łączników wymieniam gumy. Stabilizator jest wtedy luźny i robota jest znacznie prostsza. Po wymianie gumy montuje nowy łącznik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.