Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Słuchajcie co tutaj dużo mówić dałem ciała

 

Chciałem wymienić sobie kierownice w mojej merivie na taką z przyciskami multimedialnymi. W tym celu zakupiłem zwijacz do kierownicy i samą kierownice. Rozebrałem wszystko porządnie, wyciągnąłem zwijacz i okazało się że wtyczka jest inna. Dodatkowo miałem problem bo mi się rozwalił cały zwijacz. Skończyło się to na tym ,że jakoś go z części złożyłem tylko teraz wyguglałem ,że moja meriva jest wyposażona w ESP (nie chodzi tu o EPS, znam różnice) czyli kontrole trakcji. I taki zwijacz do niej kosztuje nawet 600 zł gdy jest wogóle dostępny. Całość złożyłem poprawnie i podpiąłem bez większych błędów (raz mi wyskoczył błąd jak celowo odpiąłem wtyczkę zwijacza, ale jak podpiąłem i zrobiłem kółko to zgasł. Ale teraz pytanie, czy można za pomocą OPCOMa sprawdzić czy czujnik działa poprawnie oraz jak go skalibrować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rocznik , model , podwozie i masz ABS , ESP i EPS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, adam1954 napisał:

Rocznik , model , podwozie i masz ABS , ESP i EPS

 

To bym sobie znalazł tylko teraz pytania:

1. Zapewne idzie tam znależć odczyt z tego czujnika, jak on powinien wyglądać?

2. Gdzie tam jest możliwość kalibracji i jak wygląda procedura?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po wejściu masz normalne bloki pomiarowe jak w silniku.

Masz też opcję funkcji specjalnych , programowanie.

Program się poprowadzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Mam 3 lata Merivke 1.4 2007 roku i zaczynam mieć z nią problem, a konkretnie ze wspomaganiem.Podczas jazdy odłącza sie wspomaganie kierownicy i zaświeca sie kontrolka EPS,trwa to 2-3 sekundy słychać przy tym pstryknięcie obok pedału sprzęgła coś jakby jakiś przekaźnik po tych kilku sekundach jest w porządku,czasami na 15 km. odłączy sie ze dwa razy a czasami nawet 20 razy.Zauważyłem że im zimniej na polu tym częściej sie wyłącza.Nawet na postoju nie ruszam kierownicą tylko dodając więcej gazy też się odłącza wspomaganie i świeci EPS.Elektryk sprawdzał ładowanie i jest OK ok.14-14,5 V.Wymieniłam akumulator używany ale roczny na próbę z innego auta i nic to nie pomogło.Może miał ktoś podobny problem i może mi doradzić co mam z tym robić.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No cóż jeżeli sprawne są bezpieczniki  FV2 30 A i F35 

 

 

2018-11-19_200455.png2018-11-19_200419.png

 

oraz wtyki na silniku wspomagania sprawdzone to będzie pewnie do wymiany czujnik kąta skrętu

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.