Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Opel Meriva A, 2007, Po Lifcie.


W Mervice od zimy ubywa mi płynu ze spryskiwaczy w tempie takim, że  po około 2 tygodni-3 tygodni nie ma nic.

W tym samochodzie jest zupełnie inaczej umieszczony zbiornik płynu do spryskiwaczy niż w Corsie i Astrze.
Podobno trzeba ściągnąć podszybie, tj. obudowę i wycieraczki. Z tym, że nie mam ściągacza i nie wiem czy nie oddać to komuś.
Ale odkręcę to i dostanę się do góry zbiorniczka i co? Będę stamtąd w stanie wyciągnać ten zbiornik cały?

Wycieki z tego co widzę są obok prawego nadkola, delikatnie kapie tam. Więc raczej z dołu muszę się dostać
Może trzeba obudowe plastikową ściagnąć z prawego przedniego koła?

Zaznaczam, że wchodziłem pod samochód i nie widzę tam żadnych przewodów od spryskiwaczy ani nawet zbiornika, wszystko jest obudowane od góry.

Jakie w tym samochodzie są znane przypadłości z tym?

20180819_094420.jpg

20180819_094926.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ściągacz do wycieraczek kosztuje ok 20 zł. A przyda się na zaś.

Ściągasz wycieraczki , kratkę podszybia  i dla lepszego dostępu  warto ściągnąć też przegrodę .

I masz ładny dostęp.

Nie przeraź się tylko gdy zobaczysz ile tam syfu się zbiera.

Ja co pół roku biorę odkurzacz i kompresor i dmucham i odkurzaczem wyciągam.

A do tego przy okazji wymienisz sobie filtr pyłkowy kabinowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Miałem tak samo. Ubywało i kapało.

 

Po zdjęciu podszybia co trwa moment można w miarę swobodnie wyjąć zbiorniczek. Do zbiorniczka "na wcisk" na gumowej uszczelce wciskana jest pompka. Z tej pompki wychodzą trzpienie na które naciągnięte są przewody od płynu. U mnie jeden trzpień miał jeszcze kolanko jako oddzielny element. To kolanko wyglądało jak zgrzane z dwóch części i właśnie na tym zgrzewaniu puściło i kapało.

 

Ja nie zdejmowałem wycieraczek. Wystarczy zluzować podszybie i usunąć grodzie silnika. Oczywiście jak zdemontujesz to będzie wygodniej.

Edytowane przez Krzysztof Wierzchoń

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja od zawsze w merivie stosuje patent z kluczem nastawnym. na maskę daję gąbkę by jej nie porysować klucz zapieram od dołu o ramię wycieraczki a u góry o śrubę i ciągnę w górę aż puści. Ściągałem tak już kilka razy. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedzi,

Na razie nie udało mi się ściagnąć tego ramienia bez ściągacza.
Owszem grodź silnika mogę odkręcić z jednej strony ale ledwo co rękę włożę żeby wymienić filtr kabinowy a nie dam rady wyjąć tego zbiorniczka.

 

Cytat

Nie przeraź się tylko gdy zobaczysz ile tam syfu się zbiera.

Ja co pół roku biorę odkurzacz i kompresor i dmucham i odkurzaczem wyciągam.

A do tego przy okazji wymienisz sobie filtr pyłkowy kabinowy


A już jak nabijałem klimę to mi niby wymienili filtr kabinowy fakt jest tam trochę śmieci, ale nie wygląda na zatkane>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To zobaczysz ile ich będzie pod zbiorniczkiem i pod puszką z przekaźnikami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez gadgetPDZ
      Hej,
      od miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem Opla Merivy. Dziś jadąc w korku po mieście zauważyłem, że temperatura oleju ma ponad 90 stopni (około 91-92). Jest to dla mnie mocno niepokojące, ponieważ niebawem czeka mnie dłuższa podróż (około 500km trasą) i zastanawiam się, czy ta temperatura jest normalna. Mój znajomy ma identyczną Merivę i u niego temperatura ma zazwyczaj 85 stopni. Jeżeli chodzi o temperaturę powietrza to nie było za gorąco - około 24 stopnie.

    • Przez gadgetPDZ
      Hej,
      potrzebuje Waszej pomocy. Jeżeli temat się powtarza to z góry przepraszam, ale mam duży problem. Niedawno kupiłem Merivę z 2004 roku z silnikiem 1.7 CDTI. Auto ma przjechane około 200 tys. i wiem, że nie było przy nim nic robione od 2 lat. Dziś zauważyłem, że po wciśnięciu do połowy sprzęgła auto zaczyna jakoś dziwnie klekotać. Po puszczeniu lub wciśnięciu do końca wszystko jest OK. Dodatkowo przy 2 i 3 biegu jest delikatne szarpnięcie po puszczeniu sprzęgła. Internet i fora podpowiadają, że to najgorsze z najgorszych, czyli niebawem będzie do wymiany dwumasa. Pytanie do Was czy istnieje możliwość bezpiecznej zamiany dwumasy na jednomas (jeżeli tak to polećcie coś)? Jeżeli jestem skazany na dwumasę to poradźcie gdzie kupię najtaniej komplet sprzęgła, aby nie wydawać milionów monet na ten zabieg.
    • Przez pietek
      Witam, czy ktoś może polecić jakiś serwis w Koszalinie lub okolicach gdzie potrafią wyregulować czujnik kąta skrętu kierownicy? Zdecydowałem się na zakup nowego, oryginalnego czujnika kąta skrętu zamiast niepewnej, używanej kolumny kierownicy i z usterką nie mogę się uporać od około 2 miesięcy:(. Już dwóch mechaników podchodziło do tematu i niestety bez większego powodzenia, ale odnoszę wrażenie że nie do końca mieli pojęcie o temacie (mimo wcześniejszych zapewnień że takie rzeczy to niemal od ręki). Będę wdzięczny za każdy namiar z polecenia (komuś naprawiali i jest zadowolony), lub posty od mechaników którzy znają sprawę.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.