Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jak w temacie Mokka z 2014 roku po otwarciu szyby pasażera z tyłu nie da się jej za pierwszym razem domknąć. Niby normalnie domyka ale dobiją do końca i wraca ją o 3 cm. Po kilku próbach czasem się udaje ją zamknąć. Problem występuje i z kluczyka i guzików.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeciążeniówka. Szyba ma zbyt duże opory przesuwu. Sprawdzić dlaczego i ustalić co należy wymienić, czy wystarczy konserwacja elementów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzie jej szukać? generalnie szyba przesuwa się tak samo jak wszystkie nie wydaje mi się aby coś ja hamowało. Da się jakoś regulować najwyższy punkt położenia szyby?  Bo może być tak że zbyt wysoko ją wypycha i dla tego odbija?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, forestit napisał:

szyba przesuwa się tak samo jak wszystkie nie wydaje mi się aby coś ja hamowało.

Skoro wiesz lepiej...

 

7 minut temu, forestit napisał:

Da się jakoś regulować najwyższy punkt położenia szyby?

Nie

 

7 minut temu, forestit napisał:

Bo może być tak że zbyt wysoko ją wypycha i dla tego odbija?

Nie

 

8 minut temu, forestit napisał:

Gdzie jej szukać?

Co szukać? Kogo szukać? :shock:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jutro nagram filmik ja to działa. Szyba chowa się w ramkę dobija ją do końca poczym automatycznie opuszcza. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Większość wydaje mi się wie, jak działa mechanizm przeciążeniowy w silniku szyby. Film jest zbędny. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś w RAV4 miałem podobny problem, szyba zjeżdżała do połowy.

Żeby zamknąć trzeba był pukać po troszku klawisz zamykania.

Pomogło przestawienie koła w silniczku, ale opel pewnie ma inaczej - nie rozbierałem.

 

Kup choć silikona w sprayu i potraktuj prowadnice szyby.

Jak nie, to boczek out i smarowanie mechanizmu.

A może mechanizm wadzi o wiązkę, czy coś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem nie jestem mechanikiem. Dla mnie jak Szyba jest na górze i wchodzi w ramkę napotyka opór w górnym położeniu to powinna obciążeniowa ja wyłączyć a nie cofać o 3cm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdybyś pomyślał jak samochód, a w zasadzie jak człowiek go zaprogramował, to może wpadłby Ci pomysł, że szyba się uchyla bo przycięła komuś rękę albo palce?

Jakby się tylko zatrzymała, to fajnie byś śpiewał z przyciętymi paluchami - moc silnika szyby jest naprawdę duża.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Arkos nie jestem mechanikiem nie mam takiego doświadczenia jak Ty ale na zdrowy rozum, pytałem prędzej czy  w górnym położeniu szyby jest jakiś wyłącznik i jeśli tak to gdzie go szukać. odpowiedziałeś że nie...ok. Więc myśląc logicznie skoro nie ma wyłącznika na stałe to opornościówka  wyłącza silnik w górnym położeniu po schowaniu do ramki. Rozumiem że odbija po spotkaniu oporu poza ramką jak coś jest między szybą a ramka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szyba odbija napotykając opór ze względów bezpieczeństwa. W Twoim przypadku coś musi ją blokować, dlatego się cofa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko sobie gdybam......

Gdyby był źle ustawiony mechanizm podnoszenia, to znaczy jakby tył szyby na przykład dojeżdżał do ramki, do oporu, a przód miałby jeszcze luz 5mm, to silnik nie próbowałby jej domknąć do końca, co w efekcie daje uchylenie - bo jest opór?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 godzin temu, forestit napisał:

myśląc logicznie skoro nie ma wyłącznika na stałe to opornościówka  wyłącza silnik w górnym położeniu po schowaniu do ramki. Rozumiem że odbija po spotkaniu oporu poza ramką jak coś jest między szybą a ramka.

Dokładnie tak jest. Przy silniku szyby jest moduł, który na podstawie poboru prądu przez silnik (logiczne: większy opór, większy pobór prądu) wyłącza po przekroczeniu określonej jego wartości silnik uznając, że coś przycięło.

Jeśli chodzi o górne maksymalne położenie, to szyby się "programuje" i na tej podstawie moduł wie, kiedy szyba dojeżdża do końca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 14.09.2018 o 18:28, ArKos napisał:

Jeśli chodzi o górne maksymalne położenie, to szyby się "programuje" i na tej podstawie moduł wie, kiedy szyba dojeżdża do końca.

W końcu padło słowo klucz "programuje". Myślę że tu leży problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Programowanie to może za dużo powiedziane.

Instrukcja obsługi, strona 34. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to że opis ze strony 34 rozwiązał problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.