Skocz do zawartości

Wieczny problem z czujnikiem ciśnienia


Gość Cesc93

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Postaram się opisać swój problem w skrócie. Mam Corsę D 1.2 86 KM 2014 rok. Niestety, bardzo życie w tym samochodzie uprzykrza, no właśnie, nie wiadomo nawet jak to nazwać, bo facet w ASO powiedział mi niedawno, że ten samochód nie ma czujników w kołach, tylko jakiś tam moduł co kontroluje ciśnienie w układzie, nazwijmy jednak, że chodzi o TPMS. Posiadam ten system chyba pasywny, tzn. nie mam możliwości podejrzenia na komputerze pokładowym ciśnienia w każdym kole, tylko mam ikonkę na zegarach. Podczas odbioru samochodu facet z salonu powiedział, że po czasie może się pojawić symbol tego czujnika, ale wystarczy do nich podjechać, oni go skalibrują (wtedy jeszcze za darmo) i po sprawie. Rzeczywiście tak było, po jakichś 15 tysiącach pojawiła się pierwszy raz, na serwisie skasowali. Potem pojawiała się znowu, tak z raz na pół roku, to mechanicy w ASO twierdzili, że ubyło powietrza w oponach, uzupełnili je i było ok. Jednak czujnik coraz częściej zaczął zgłaszać błąd. Tydzień temu znowu byłem w serwisie i tym razem wzięli prawie 200 złotych za programowanie tego układu. Myślę no ok, skoro biorą tyle kasy to może wreszcie będzie spokój. Nie zgadniecie co się dziś stało... Z rana odpalam samochód i wita mnie ten wredny pomarańczowy wykrzyknik. Już naprawdę mam tego serdecznie dość. Czy ktoś z Was wie skąd może brać się ten problem? Czy też macie takie przeboje w swoich samochodach? Bardzo proszę o radę, bo już naprawdę ta sytuacja mnie załamuje.

 

Pozdrawiam,

Michał

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czytałeś to?

http://dixi-car.pl/tpms.htm

 

http://blog.bestdrive.pl/1956-jak-zresetowac-uklad-tpms

 

Do tego pytanie czy sam sprawdzasz jakie masz ciśnienie w kołach?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź,

 

Co do strony Dixi-Car, tak, czytałem, ale w ogóle mnie nie dotyczy, bo jak wspominałem w swojej wypowiedzi, mam ten układ w jakiejś ubogiej wersji i w ogóle nie pokazuje mi dokładnego ciśnienia w poszczególnych kołach. Co do drugiego odnośnika, rzeczywiście, posiadam na desce przycisk DDS i służy on do resetowania systemu, bo już wielokrotnie go używałem, jednak zawsze po resecie za jakiś czas znów pokazuje się ten piktogram na zegarach, a po trzeciej próbie ikonka miga za każdym uruchomieniem silnika jakiś czas, a potem zaczyna się świecić, czyli tak jakby już system informował o awarii. Co do pytania, powiem szczerze, że nie sprawdzałem, jednak nie sądzę, żeby to było przyczyną z tego powodu, że chyba w ASO (jedna wizyta była w lipcu, a druga teraz 1 października) by skumali, że jest jakaś nieszczelność na oponie, tym bardziej, że sami kiedyś znaleźli jakiegoś gwoździa podczas przeglądu (i ciekawe, że jak jeździłem z tym gwoździem, żadnego monitu o ubytku nie było). Poza tym jeździłem z ikonką ok. 1,5 miesiąca i wizualnie nie zauważyłem, żeby powietrza gdzieś ubywało.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie chodzi o skumanie przez ASO.

Dla nich jesteś klientem którego jeżeli są niezbyt uczciwi trzeba trochę poskubać.

Tym bardziej że jak widać nie za bardzo im wychodzi naprawienie tej usterki.

Więc ja dla pewności sprawdzał bym ciśnienie częściej aby mieć pewność że to nie od niego.

A ogólnie to bym to po prostu wyłączył jeżeli się da (programowo).

Będzie ci się wtedy lepiej jeździło:D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość zlotyorzech

Podłączę sie do tematu, tez mi mruga kontrolka, czasem świeci stale, czasem mignie 2 razy podczas jazdy i zniknie, potem kilka dni nie zapala się wcale (tylko przy odpalaniu, po teście gaśnie razem z innymi kontrolkami). Ciśnienie mierzone, trzyma niezmienny poziom. ABS sie uzbraja, słychać po ruszeniu, ESP reaguje na śliskim, sprawdzone kilka dni temu. Wulkanizator sprawdził jakims przyrządem, czujniki niby OK, baterie podobno też sprawne.. To czemu kontrolka sie zapala? Czym grozi taka jazda? Hamowanie w porządku. Poza irytującym zółtym światłem brak innych objawów. Reset nie pomaga gdy sie zapali.Koła zimowe z ASO firestone WH 3 kupione jesień 2015. Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zlotyorzech

Takich "napraw" nie toleruję... U mnie to wygląda tak: w jedną stronę jade kilka km i nic, po czym mruga minutę i świeci ciągle - czyli wg instrukcji awaria. Za godzinę podróż powrotna - kontrolka nie świeci. Wesołych zdrowych Świąt dla wszystkich :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 miesiące temu...

Nie mogę edytować, więc gdyby ktoś miał podobny problem to podaję odpowiedź. Koniec końców okazało się, że adam1954 miał rację i rzeczywiście jedynym problemem u mnie było to, że na jednej z opon dość często ubywało powietrza. Rozwiązanie: pompka nożna, dopompowywanie kół i reset przyciskiem DDS, kontrolka znika do następnego ubytku ciśnienia. Mam jeszcze pytanie do znawców tematu - czy ten uboższy system kontroli ciśnienia, który odczytuje dane z ABS-ów kalibruje się w jakiś sposób czy po prostu zostałem naciągnięty na prawie 500 zł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności