Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

Ostatnio na przeglądzie mechanik zwrócił mi uwagę, że może brakować osłon silnika. Sam nie był pewien, bo chyba nie za wiele insigni do nich przyjeżdża :)  Jednak widać mocowanie - jakby brakowało tutaj osłon.

Mam na myśli prawą i lewą stronę przy samych zderzaku. Tak jak na zdjęciach.  Poszukałem po necie i nie bardzo mogę znaleźć. Czy ktoś może pomóc? Gdzie to kupić? Może ktoś ma do sprzedania? :) 

 

(Korozja swoją drogą :) Chyba ją trochę ogarnąłem).

IMG_20181008_112951.jpg

IMG_20181008_112945.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za link do stronki. Niestety nie znalazłem tam tych elementów. Może to zaczepy są do czegoś innego :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Kammerer
      Czołem towarzystwu,
       
      z góry przepraszam za potencjalnie durne pytanie. Otóż tydzień temu zostałem posiadaczem nowej Astry IV Sedan z silnikiem 1.6 Twinport. Dzisiaj przejechałem się po raz pierwszy na myjnię automatyczną (na BP) i z nawyku kupiłem program z myciem podwozia. Do tej pory jeździłem wyłącznie dieslami i nie wziąłem pod uwagę, że Astra IV w benzynie nie posiada dolnej osłony silnika, więc po myciu jak otworzyłem maskę, to się okazało, że cały silnik jest mokry. Łącznie z akumulatorem i pokrywą skrzynki bezpieczników. Lekko spanikowany wytarłem wszystko do sucha. I teraz pytanie: czy woda na silniku to jest dla tego samochodu problem? Powinienem zrezygnować z mycia podwozia na myjni automatycznej? Wycierać po każdym myciu? Z drugiej strony, tak jak pisałem, w tym samochodzie nie ma dolnej osłony, więc woda z kałuży i mokrej nawierzchni i tak się dostaje do komory... Dzięki z góry za odpowiedź.
    • Przez Brakar
      Witam. Jestem nowy więc chciałbym na wstępnie przywitać się.
      Posiadam problem który dostrzegłem dopiero dzisiaj. Jestem posiadaczem Vectry B 96 rok. Problem polega na tym, że tak jak wiecie trochę napadało i ABS zaczyna działać częściej niż zawsze, dzisiaj podczas hamowania na ''Drodze'' musiałem w miarę szybko zahamować i wszystko pięknie auto hamuje,ABS odbija pedał ale podczas dociskania go słychać tak jakby metaliczny dźwięk. Nie powiem zdziwiło mnie to postanowiłem ogarnąć to na normalnej odśnieżonej drodze, na dosyć suchej nawierzchni wciskając hamulec dosyć mocno nic nie było słychać ale podczas hamowania na mokrej nawierzchni już można było usłyszeć delikatny dźwięk.

      Z góry dziękujemy za odpowiedzi, Ja i moja Vectra ^^
    • Przez MARCEL!
      Ponieważ idzie zima (tudzież jesienne deszcze) i trzeba naszykować autko przed zimą, napisałem krótki instruktaż.
      Niestety nie pomyslałem, żeby robić fotki jak ja to robiłem, dlatego tylko opis, może się przyda...

      ZAPRAWKI NA LAKIERZE
      Tam gdzie są odpryski na lakierze to wystarczy przemyć benzyną ekstrakcyjną i położyć lakier (np. do kupienia w lakierni, pod kolor).
      Jeśli jest korozja to czyścimy to papierem ściernym, tyle ile się da. Po czyszczeniu przemywamy benzyną ekstrakcyjną, następnie kładziemy podkład

      antykorozyjny (ma za zadanie powstrzymać dalszy rozwój rdzy, tej której nie zetrzemy papierem ściernym). Ja polecam Loctite 7505 Super Rost Killer.
      Po 24 godzinach na wyschnięty Rost Killer (powinien mieć ciemny kolor, jak zwiąże rdzę) nakładamy pędzelkiem lakier zaprawkowy.

      PODWOZIE AUTA

      Po przemyciu spodu (nawet na myjni bezdotykowej), sprawdzamy gdzie są ubytki konserwacji. Jeśli nie ma korozji do odtłuszczamy miejsce ubytku benzyną ekstrakcyjną i nakładamy środek do konserwacji... Osobiście odradzam twór minionej epoki tzn. BITEX. Jest twardy, potrafi odpadać albo między blachą a Bitexem tworzy się przestrzeń gdzie może być wilgoć. Osobiście polecam (stosowałem w 2 autach) PERMA FILM Black. Jest bardziej elastyczny. Ewentualnie Valvoline Tectyl Body Safe.
      W przypadku korozji : należy zeskrobać rdzę papierem ściernym (tyle ile się da), przemyć benzyną ekstrakcyjną, położyć podkład (Loctite Rost Killer, albo APP R-Stop). Po ok. 24 godzinach możemy nałożyć konserwacje.


      PROFILE ZAMKNIĘTE.

      Korozja gromadzi się w miejscach niewidocznych dla użytkownika. Chodzi o wewnętrzne części drzwi, progów, podłużnic.
      W celu zapobieganiu korozji w takich miejscach stosuje się konserwacje profili zamkniętych. Lepsze środki do konserwacji potrafią zatrzymać proces korozji.
      Środki do konserwacji typu ML to puszka w sprayu z przedłużką, którą wkładamy w otwory do konserwacji, które są w różnych miejscach karoserii...
      Warto zakonserwować podłużnice (pod ciśnieniem wtłoczyć środek antykorozyjny) pod podwoziem oraz wahacze od wewnątrz.
      Dobre preperaty to: Fluid Film AS-R oraz Valvoline Tectyl ML. Podobno przyzwoity też jest Rust Check RUST STOP A (ale nie stosowałem tego środka).
      Zafira posiada otwory z zaślepkami pod spodem progów oraz po 1 korku w tylnych nadkolach. Ściągając te zaślepki możemy puszki pod ciśnieniem wtłoczyć środek do profili zamkniętych.
      Dodatkowo warto zabezpieczyć drzwi, wtłaczając środek do profili zamkniętych przez dziurki, którymi spływa woda deszczowa.
      Do nadkoli (przód) dostajemy się od maski silnika, do tylnych dostęp jest utrudniony, można trochę je "spsikać" poprzez boczne schowki w bagażniku (te na apteczkę, bezpieczniki). Tylną klapę zabezpieczamy podobnie, poprzez wtryskanie środka przez dziurki odpływowe. Warto też zabezpieczyć przednią część maski
      (są otwory konserwacyjne).
      Można też zabezpieczyć pod podwoziem przednie wahacze (od wewnątrz), oraz podłużnice.


      Średni koszt takiego kompletnego zabezpieczenia to ok 260 zł (jeśli robimy samemu) oraz ok 10 roboczogodzin (plus doba na wyschnięcie podkładu antykorozyjnego i doba na schnięcie konserwacji).

      Farba zaprawkowa zrobiona w lakierni - ok 15 zł
      Podkład antykorozyjny - ok 30 zł
      Benzyna ekstrakcyjna - 10 zł
      Pędzle - 10 zł.
      Środek do konserwacji profili zamkniętych (Spray + przedłużka rozpylająca) - 3 sztuki - 120 zł
      Środek do konserwacji podwozia - ok 70 zł za 1 litr
      Papier ścierny - 5 zł


      Oczywiście mowa o środkach z dość górnej półki.
      Odradzam różne Bitexy, Bolle, Fluidole itp. Lepiej dać 40 zł za puszkę środka do profili zamkniętych, który działa, niż 20 zł zapłacić za coś co nie działa albo prawie w ogóle nie działa.

      Robiłem na razie tak 3 auta (Zafire, Forda Fiestę i Skode Felicie) i póki co nie korodują za bardzo (prawie wcale).

      Mam nadzieje, że pomogłem :-)
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.