Skocz do zawartości
cezet

Wymiana obudowy termostatu

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

sytuacja była dziwna - uciekał płyn chłodniczy przy dłuższych trasach, ale wystarczyło raz na pół roku dolać pół litra i było super....do wczoraj.

Wczoraj po kilku kilometrach nagle uniosła się chmura pary spod maski. Po chwilowych oględzinach okazało się, że gruby króciec obudowy termostatu jest pokruszony i łamie się pod palcami. Element mam zlokalizowany, ale rodzi się kilka pytań:

- czy obudowa jest identyczna dla silników A14NEL oraz A14NET?

- czy da się to samemu bez większych kłopotów wymienić?

- czy posiada ktoś wycinek książki serwisowej poświęcony tej wymianie ? :)

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Porównaj sobie tu https://opel.7zap.com/pl/car/s10/f/0/15-1/. Pewnie procedura jak wszędzie. Spuścić płyn chłodniczy, odpiąć węże i przewody jeżeli jakieś dochodzą (np. czujnika temperatury o ile jest wbudowany w obudowę termostatu), odkręcenie śrubek, oczyszczenie powierzchni, założenie nowej obudowy z uszczelką, podpięcie wszystkiego do kupy. Potem zalanie płynu i odpowietrzenie układu. O ile jest w miarę dobry dostęp do śrub, to raczej nie będzie problemu zrobić to samemu.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

super, dziękuję za pomoc :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.