Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, pierwszy raz mam do czynienia z 1.4 Twinport. Sprawa wygląda tak: uruchomienie na zimnym - dwusekundowy klekot góry silnika (jakby chodził na sucho), później cichutki aż do temperatury zbliżonej nominalnej, gdzie zaczyna cykać. O ile to cykanie na ciepłym będzie winą rozciągniętego łańcucha rozrządu, to się zastanawiam nad tym klekotem po uruchomieniu. Olej 5W30GM. Czy może być tak, że brudny jest ssak i olej za późno dociera do góry? Czy też winowajcą będzie łańcuch?

P.S. Pamiętam w Mazdzie miałem podobnie na zimnym, tam winna była sprężynka zaworu oleju w misce - za późno się otwierał.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd do roboty.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam podobne objawy z tym, że u mnie słychać klekot tylko przy uruchomieniu na zimnym. Klekot trwa 1-2sek, po czym ustaje i później jest OK.

Bazując na powyższym poście, czeka mnie wymiana rozrządu.

Oglądałem zestawy do Z14XEP i różnią się one zawartością: niektóre mają tylko łańcuch, szynę prowadzącą i jakieś dodatkowe drobne akcesoria, niektóre zawierają dodatkowo uszczelki, zębatki itd.

 

Wymieniać profilaktycznie wszystko ( zestaw bogaty), czy  wersję ekonomiczną?

Co jeszcze wymienić przy okazji rozrządu? Nie chciałbym, aby za pół roku trzeba było ponownie demontować rozrządu, z powodu np. jakiejś uszczelki pod rozrządem, a taką sytuację miałem już kiedyś w mojej poprzedniej corolli.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymienia się WSZYSTKO i daje wszystkie uszczelki NOWE. Do tego nowy olej z filtrem wysoce wskazany.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, menelki napisał:

a taką sytuację miałem już kiedyś w mojej poprzedniej corolli

 

Pytasz mimo tego że życie ci dało już nauczkę.?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie  mnie nauczyło.

Tyle, że nie wiem co siedzi pod rozrządem, więc pytam co jeszcze wymienić przy okazji tej roboty, bo może trzeba dokupić jeszcze coś dodatkowego, oprócz komponentów z zestawu "premium".

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

To klepanie po odpaleniu to mogą być hydropopychacze - szklanki, są zużyte i nie trzymają oleju, muszą się napełnić po uruchomieniu. Póki co jest ok, 2 sekundy to krótki czas, ale miej na uwadze że trzeba będzie je wymienić. 

Edytowane przez d3lta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez Tobiasz
      Przy zakaupe mojego combolota przy przebiegu ok 190 000 km zauważyłem, że uszczelka pod pokrywą zaworów byla lekko uszkodzona skąd delikatnie leciał olej. Oddałem do mechanika i razem z wymianą uszczelki wymieniłem wszystkie filtry i olej. Po naprawie z silnika nastąpił wyciek. Nie byłem w stanie zlokalizować skąd więc oddałem spowrotem do machanika na poprawę. Po drugiej naprawie dalej gubił olej jednakże już mniej. Wydaje mi się że olej cieknie w okolicy rozrządu. W pewnym momencie bez żadnego ostrzeżenia rano silnik już nie odpalił. Poziom oleju w normie. Po przekręceniu zapłonu silnik zakręcił lecz co raz słabiej i słabiej aż zapiszczał dzwięk i tak już silnik stanął na dobre. Z tego co się orientuje jest to silnik ozanczony kodem Y17DTH. Nie wiem co może być powodem i czy aby silnik nie jest do wymiany.
    • Przez KrS19
      Dobry dzień wszystkim,
       
      w aucie mojej dziewczyny następuje mocny wyciek oleju przez ww. czujnik. Wyciek następuje na 100% przez wtyczkę czujnika, z początku myślałem, że przez gwint, ale po uszczelnieniu mam już pewność.
       
      Poza wymianą czujnika chciałbym wymienić jego przewód (jest w kiepskim stanie), niestety nigdzie nie widzę możliwości kupna. Czy poza szrotami może ktoś polecić jakiś sklep? W ostateczności będę go reaktywował sam.
    • Przez vFiGo
      Witam. Corsa 1.3 CDTI, polift.
      Jakiś czas temu podczas jazdy zauważyłem że wskażnik temp oleju pokazuje ponad 100 stopni (Było już czerwone pole). 
      Bardzo mnie to zdziwiło gdyż wcześniej nie było z tym problemu, tak więc włączyłem ciepły nawiew i zredukowałem obroty
      Temperatura podskoczyła jeszcze troche po czym zaczęła powoli spadać. Włączyl się wiatrak (chyba od chłodnicy ale dużo to nie dawało, a kręcil się i hałasował dość mocno.)
      Zmieniłem dzisiaj olej na GM Dexos 2 5w30 (Był zalecany) wraz z filtrem oleju ale problem nie minął. 
      W mechanice jestem nowy, dopiero wchodzę w ten świat. 
      Ma ktoś jakieś pomysły/mial taki problem? 
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.