Skocz do zawartości
tarma

1.6 85kW 16V Z16XER Wypadanie zapłonu P0302 Astra H Z16XER

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

Od tygodnia mam problem z błędem P0302. Błąd stwierdzony metodą gaz-hamulec oraz odczytany z urządzenia dedykowanego do VAG z opcją wyboru innych marek. Problem pojawił się podczas jazdy miejskiej przy zjeździe ze skrzyżowania. Od razu odczuwalny spadek mocy, nierówna praca, charakterystyczny terkot. Pierwsze kroki:

Świece wymienione na identyczne jakie wyły (co do oznaczenia) W głowicy siedziały GM, teraz są Bosch. Stare świece faktycznie były wypalone, przerwa +/- 2x zalecane 0,9 mm. Kolor elektrod świec brązowy, suche, i wszystkie zużyte w ten sam sposób. Świeca z 2 cylindra bez różnicy w stosunku do pozostałych.

Po uruchomieniu problem nadal istnieje. Dodatkowe błędy nie doszły. Silnik trzęsie trochę łagodniej ale to pewnie  przez nowe świece. Generalnie bez zmian.

Następny ruch - zamiana cewki. Dostałem cewkę co prawda używaną ale z zapewnienia sprawną, Delphi 20009. Na świecach siedziała tej samej firmy tylko z oznaczeniem GM. Po zamianie cewek żadnej różnicy. Błąd P0302 nadal jest, nic nie doszło. Żadnych dodatkowych objawów.

Zaopatrzę się w manometr to sprawdzę jeszcze ciśnienie na cylindrach.

Dodam, że cewkę oryginalną sprawdzałem po wykręceniu świec czy daje iskrę. Iskra pojawia się na każdej świecy. W cylindrze nr 2 zauważyłem paliwo czyli z wtrysku coś tam leci. 

Zakładam, że te dwie cewki są dobre bo auto zachowuje się na nich tak samo. Chyba że są w ten sam sposób uszkodzone. Mało prawdopodobne.

Wiem, że przyczyn wypadania zapłonu jest wiele, od świec do braku kompresji czy awarii sterownika ale może ktoś z czytających spotkał się z identyczną sytuacją w tym silniku. Poproszę o sugestie, podpowiedzi. Może któryś z czujników może generować taki błąd? Nowe świece trefne? Auto bez gazu, przebieg 149300, samochód używany ostatnio sporadycznie, akumulator wymieniony kilka kilometrów przez opisywaną awarią. Rozrząd jeszcze nie robiony. Kilka miesięcy temu po myciu podwozia wyskoczył błąd związany z sondą lambda, ale na następny dzień kontrolka silnika zgasła, a błąd sam się wykasował. Auto jeździło normalnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodam, że błąd jest stale, kontrolka silnika się świeci. Taki stan nie zmienia się tuż po uruchomieniu pojazdu czy zagrzaniu. Dłuższych jazd w tym stanie nie wykonywałem,- do nagrzania silnika w okolice 70 stopni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W załączniku masz co masz do sprawdzenia.

2018-12-05_132921.png

 

2018-12-05_133109.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmierzyłem kompresję na cylindrach. Wyszło:

1 cyl. - 11 atm

2 cyl. - 12 atm (na tym cylindrze jest wypadający zapłon, widoczne ślady niespalonego paliwa)

3 cyl. - 11 atm.

4 cyl. - 10,5 atm.

Pomiar wykonany tanim chińskim miernikiem i odczytany ze skali [kg/cm2] Nie mniej jednak chodziło mi o pogląd różnic wyniku na poszczególnych cylindrach.

Jak wcześniej pisałem dokupiłem drugą cewkę używaną i postanowiłem je porównać. Rezystancja na wtyczce pomiędzy poszczególnymi pinami była identyczna w przypadku tych dwóch cewek. 4 pierwsze piny między sobą - 1,4 Ohma. Każdy z 4 pierwszych pinów z 5 pinem 0,7 Ohma. 6 pin z każdym z pozostałych wykazywał przerwę.

Rezystancja mierzona w fajkach w jednej cewce wykazała przerwę każdej z każdą. Druga cewka zachowywała się dziwnie. Wartości rezystancji to za jednym pomiarem ok 7 MOhm, 8 MOhm i przerwa. Przy kolejnym pomiarze tam gdzie była przerwa wyszło 7 MOhm, a tam gdzie poprzednio była jakaś wartość to wyszła przerwa.

Proszę o podpowiedz czy taki pomiar ma w ogóle sens bo już mam wątpliwości czy ta cewka którą kupiłem na podmianę jest sprawna. Auto chodzi na każdej z nich tak sam, wyrzuca tylko 1 błąd - P0302.

Może ktoś z kolegów robił taki pomiar na zdrowej cewce i zna prawidłowe wartości?

 

Następnym krokiem będzie zabawa z czujnikiem obrotów wału korbowego. I tu podstawowe pytanie. Czy bez kanału (mam tylko miejsce w garażu podziemnym) po podniesieniu auta na lewarku i odkręceniu dam radę wykręcić ten czujnik? W żony corsie C 1.0 musiał być kanał albo trzeba było wczołgać się pod auto. Szwankował komuś ten czujnik tak że objawem było wypadanie zapłonu. Na forach znalazłem tylko 1 wpis z taką diagnozą tej usterki. Głównie to cewki i EGR w starszych silnikach.

Czujnik temp. raczej odpada. Temperatura w ukrytym menu "działa".

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam pytanie.

Po co ja poświęcałem czas , włączałem program i robiłem zrzut aby tobie podać co należy sprawdzić przy tym błędzie?

Myślę że po to aby ktoś to przeczytał i po kolei sprawdzał jak podaje TIS.

 

Wrzucę jeszcze tylko co podaje program do Z16XEP

Z XER pewnie będzie to samo

2018-12-08_182351.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

Z braku zaplecza technicznego i doświadczenia oraz z uwagi na przebieg bliski 150000 (wymiana rozrządu) samochód trafił do mechanika. Mechanik postanowił sprawdzić silnik na nowej cewce. I tu zaskoczenie. 2-gi cylinder postanowił zagadać. Kupiona używana cewka również była uszkodzona. Z wiadomych przyczyn zakupię raczej nową cewkę. Przeglądając oferty zauważyłem pewne różnice w oznaczeniach. Cewki firmy Delphi do tego modelu silnika mają oznaczenie CE20009. Obok tego oznaczenia znajduje się indeks, który bywa różny. Dla przykładu w cewkach oferowanych w sklepach motoryzacyjnych i znanym portalu widniały indeksy: KX|9K lub 12B1A. Co oznaczają te indeksy? Czy pomimo takiej różnicy w oznaczeniu cewki są identyczne? Która jest odpowiednia do Z16XER?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez astranin
      Drodzy użytkownicy, mam problem z Astrą, wymieniono mi niedawno, jakas membranke odmy, i cewke. 
      Po tej wymianie membranki mam taki dziwny dzwięk przy gaszeniu auta. 
      https://www.youtube.com/watch?v=nVy9Sm9W-3g

      Wczesniej tego nie bylo, dodatkowo czuć jakby auto lekko muliło na 3 biegu te 3tys obrotow i dalej ciezko. 
      Co moze być przyczyną?
       
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.