Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem w Merivie B 1.4 z 2012r z układem wspomagania kierowania. Wyłącza się podczas jazdy na wprost niezależnie czy ciepły lub zimny. Po zgaszeniu i odczekaniu ok. 5 min wraca do normy. Czasami po zgaszeniu próbowałem od razu odpalić to reagował tak jak by nie był wciśnięty pedał sprzęgła, ale po kilku min zawsze odpalał.   Akumulator  i alternator sprawdzony 14,2 na wolnych obr i światłach mijania( wymieniany regulator).  W oplu Płock nic nie stwierdzili, nawet że alternator dawał nierówny prąd. skasowali jedynie błąd .  Pompa pracuje cicho, zero wycieków.  Wcześniej wyłączało się raz na 1000 albo 2tys km a teraz prawie raz  na 100km. Umówiony jestem z elektronikiem sam. ale dopiero po16tym. Zdjęcia były zrobione podczas jazdy(ok.40km/h), wynika z nich że to nie tylko ze  wspomaganiem jest problem. Może Ktoś z was miał zbliżony problem, albo ma jakiś na to pomysł to bardzo proszę o pomoc. Jeszcze jedno gdzie znajduje się sterownik wspomagania i kostki to bym przejrzał do tego czasu połączenia.

Z góry dziękuję za pomoc

Robert 

20180706_183128.jpg

20181102_104404.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie miał problemów z elektryką w Merivie i ich nie naprawiał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie na razie nikt.

Ale według mnie problemem podstawowym może być ten błąd  136.

Czyli problem z układem wspomagania parkowania.

On może blokować podstawę wspomagania.

Jeżeli sie da to ja bym programowo wyłączył to i testował dalej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, adam1954 napisał:

Pewnie na razie nikt.

Ale według mnie problemem podstawowym może być ten błąd  136.

Czyli problem z układem wspomagania parkowania.

On może blokować podstawę wspomagania.

Jeżeli sie da to ja bym programowo wyłączył to i testował dalej

Skąd takie przypuszczenia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A masz inne pomysły?

To pisz.

Nie masz , to nie nabijaj punktów bo to forum tak nie działa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze że po wymianie reg. napięcia ładowanie jest 14.3 ale jak kręcę kierownicą na postoju (wolne obroty) to światła lekko przygasają. Czy może być takie zjawisko?W starej astrze g działa mi wspomaganie bez problemów. Może ktoś podać dokładną lokalizację gdzie jest wpięte w instalację  to coś co nazywamy wspomaganiem, mile widziane zdjęcia,  który kabel przy aku i dwie kostki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

14.3 V masz normalnie .

A co się dzieje podczas skręcania podczas przygasania świateł.

Taki objaw to albo słabe ładowanie , albo słaba masa , albo jakieś nadmierne obciązenie.

Moim zdaniem potrzeba podłączyć do komputera diagnostycznego i sprawdzić w module wspomagania co się dzieje .

Sprawdzałeś poziom płynu w zbiorniczku wspomagania?

 

 

Schematami cię nie poratuję bo do Mery B nie posiadam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coś mi się tu nie zgadza. Jakie w mery B jest wspomaganie ? W A jest elektryczne i nie ma zbiorniczka z płynem więc słabe ładowanie ma wpływ na wspomaganie . W B jest jakaś hybryda , elektryczno-hydrauliczna ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, irek711 napisał:

Jakie w mery B jest wspomaganie ?

 

Elektryczno-hydrauliczne.

 

Wystarczy popatrzeć tutaj

https://opel.7zap.com/pl/car/s10/l/0/6-0/

 

Tak samo jak w AG, AH , VC itp i td.

 

 

Przy elektryczno-hydraulicznym też napięcie ma wpływ .

Bo masz pompę elektryczną zamiast przy wcześniejszych  napędzaną paskiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jasne, ja takowego nie mam. Tak z ciekawości zapytałem :-) . Dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 8.12.2018 o 21:37, adam1954 napisał:

14.3 V masz normalnie .

A co się dzieje podczas skręcania podczas przygasania świateł.

Taki objaw to albo słabe ładowanie , albo słaba masa , albo jakieś nadmierne obciązenie.

Moim zdaniem potrzeba podłączyć do komputera diagnostycznego i sprawdzić w module wspomagania co się dzieje .

Sprawdzałeś poziom płynu w zbiorniczku wspomagania?

 

 

Schematami cię nie poratuję bo do Mery B nie posiadam.

Płyn jest ok.

Podczas skręcania po prostu przygasają i nic, to by wcale nie przeszkadzało tylko jest problem z wyłączaniem wspomagania w czasie jazdy ,nigdy na postoju.

Na kompie nic szczególnego się nie zapisuje, w oplu Płock sprawdzali 2 razy i nic, na pompę też nie stawiali. Byłem  3 tyg. temu u elektronik sam to stwierdził na razie zacząć od alternatora bo daje nierówny prąd i rzeczywiście regulator był jakby  uszkodzony.  Ale znowu rozłączyło w czasie jazdy,  pomierzyłem swoim tanim ale sprawnym miernikiem akumulator ma ok 12.2 -12.3V ,ładowanie na światłach 14.3. Akumulator może mieć od 2 do 6 lat jest kupiony razem z autem marki GM,  ale pali od strzała i tak myślę że on może trochę przyczyną problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dalej nie odpowiedziałeś jak się zachowuje napięcie podczas gdy kręcisz kierownicą w jedną i drugą stronę..

Dla tego pisałem wyraźnie podłączyć pod komputer , wejść w moduł wspomagania , ruszyć na przejażdżkę i obserwować jakie są parametry podczas jazdy.

Jaśniej już ci nie można wytłumaczyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
3 godziny temu, adam1954 napisał:

Dalej nie odpowiedziałeś jak się zachowuje napięcie podczas gdy kręcisz kierownicą w jedną i drugą stronę..

Dla tego pisałem wyraźnie podłączyć pod komputer , wejść w moduł wspomagania , ruszyć na przejażdżkę i obserwować jakie są parametry podczas jazdy.

Jaśniej już ci nie można wytłumaczyć.

Tak jak pisałem w pierwszym poście jestem umówiony z elektr. sam. dopiero na po 16 grudnia (brak terminów), już nie będę zaczynał z nowym, do tego  czasumuszę poczekać i przy okazji sprawdzam sam na ile mogę.

Swoim miernikiem zmierzyłem jak kręcę na postoju to spada do 13 raz 12 i szybko wraca do 14. Miałem też włożony miernik w gniazdo zapalniczki i było podobnie.

Zastanawiam się też nad zakupem jakiegoś kabla żeby też obsłużył  astrę g2.0dti  może jakiś polecicie?.

Edytowane przez robertorz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szukajka forumowa

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.