Skocz do zawartości

(Corsa B 1.4 16v)Cieżko odpala na ciepłym i wchodzi na wysokie obroty


Gość karol.niemiec1998

Rekomendowane odpowiedzi

Gość karol.niemiec1998

Witam posiadam swoją corse b 1.4 z lpg .Od jakiegoś czasu ma ciężko odpalić na rozgrzanym silniku i na zimnym jest niekiedy podobnie .Trzeba trzymać po odpaleniu odrazu pedał gazu żeby załapał ,bo odrazu gaśnie .A jak już odpali to na ciepłym silniku wchodzi na biegu jałowym na wyższe obroty sama z siebie i faluje pomiędzy 2-3k rpm i jak dodam gazu ,to na chwilę się ogarnie i z powrotem wchodzi na wyższe i faluje .Jest również coś takiego ,że gaśnie przy skrzyżowaniu na lekko ciepłym motorze.

 

Nie wiem co to może być .Wymieniłem krokowca ,odłaczylem parownik od podcisnienia na noc ,wymieniłem świece,przepustnica czysta i to samo się dzieje,odlaczylem sondę i to samo .

Skończyły mi się już pomysły ,pomożecie ? :) 

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za utrzymanie obrotów na biegu jałowym odpowiada kilka czujników współpracujących z "krokowcem"(temperatura, sonda lambda, przepustnica, lub przepływomierz). Należy sprawdzić wszystkie. Nie napisałeś, czy problem dotyczy tylko jazdy na LPG, czy także na benzynie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla sprawdzenia wyłącz LPG na bezpieczniku , na kilka dni .

Jeżeli na Pb będzie chodziło dobrze to masz do regulacji LPG.

Pytanie czy to LPG to druga gen.?

Sprawdź lewe powietrze w dolocie.

Jest pisane na forum jak o zrobić .

Sprawdź czujnik temp czy nie uszkodzony .

Ale nie wizualnie lecz po podłączeniu do komputera i sprawdzeniu jak pokazuje od zimnego do ciepłego silnika

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość karol.niemiec1998

 Witam ,instalacja lpg to stag 200 sekwencja .To wszystko dzieje się i na lpg i na benzynie.Z tego co zauważyłem pod maską to tam nie przepływki tylko jest czujnik temperatury w dolocie .Lewego powietrza nie łapie ,bo gdy zatykam ręką dolot to gaśnie .Podejrzewam ,że to może być wina tego czujnika temperatury,bo niekiedy wentylator włącza się za późno prawie przy czerwonym polu ,a niekiedy włącza się przy rownych 100 stopniach 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mylisz czujniki .

Nie chodzi o czujnik wentylatora na chłodnicy tylko o ten na termostacie.

On daje sygnał do sterownika i na deskę.

51 minut temu, karol.niemiec1998 napisał:

To wszystko dzieje się i na lpg i na benzynie

 

Źle wyregulowane LPG potrafi rozwalić Pb.

Dla tego pisałem abyś wyłączył LPG bezpiecznikiem , zresetował ustawienia przepustnicy i sond i pojeździł kilka dni na samym Pb

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość karol.niemiec1998

Witam ponownie , @adam1954 zrobiłem tak jak mówiłeś i nic to nie dało .Z ciekawości zajrzałem do rozrządu i całe szczęście że zajrzałem bo pasek był na tyle luźno ,że zsunalem go palcem bez żadnego oporu .Zrobiłem ten rozrzad tzn.wymieniłem pasek i napinacz ,do tego wymieniłem ten czujnik, o którym mówiłeś na tym termostacie i nadal jest to samo . Już nie mam sił do tego samochodu.Teraz to chyba zostaje tylko sonda ,no bo co innego może być ,jak nie ta sonda 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nom, sonda.

Za 2 dni zostanie tylko przepustnica.

Za tydzień zostanie tylko Map Sensor.

Itd....

Nie łaska błędy odczytać i parametry pracy silnika podejrzeć?

Podciśnienia tez same się zobaczą?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc po kolei.

Sonda nie ma nic wspólnego  bo nawet na ciepłym ona nie pracuje przy odpalaniu.

Przy odpalaniu pracuje pompa która dostaje sygnał z czujnika wału aby mogła pompować .

Może idź tym tropem.

Weź jak radzi Grześ wyżej podepnij do jakiegoś komputera i sprawdź mu parametry pracy przed odpaleniem i podczas.

Ale w sumie to wszystkie wężyki podciśnieniowe można sprawdzić czy drożne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Gość karol.niemiec1998

Witam ponownie ,otóż po podlaczeniu komputera wyskoczył mi błąd P0505 Idle Air Control (0) i P0412 Air control solenoid voltage low (2) ,wężyki podcisnieniowe sprawdzałem i są ok ,próbowałem kasować błąd i ten błąd się nie kasuje.Map sensor pokazuje wartości w okolicach 0,55 bar na wolnych obrotach ,sonda ma wartości od 130 mV do 700 mV

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, karol.niemiec1998 napisał:

P0412 Air control solenoid voltage low (2) ,wężyki podcisnieniowe sprawdzałem i są ok ,próbowałem kasować błąd i ten błąd się nie kasuje

W opisie masz napisane że masz problem z obwodem prądu .

Wężyki sprawdziłeś to dobrze ale teraz sprawdź przewody.

A najlepiej wyłącz to badziewie.

 

Lektura 

https://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=en&u=https://www.yourmechanic.com/article/p0412-obd-ii-trouble-code-secondary-air-injection-system-switching-valve-a-circuit-malfunction-by-jay-safford&prev=search

 

 

 

 

http://forum.samnaprawiam.com/ecotec-odlaczenia-pompy-powietrza-wtornego-vt2995.htm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności