Skocz do zawartości
sever

Corsa E 1.4 A14XEL z fabrycznym LPG

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

 

Założyłem ten temat, ponieważ chciałbym się dowiedzieć czegoś więcej nt. instalacji gazowej zamontowanej fabrycznie w moim samochodzie Opel Corsa E z 2016r. z silnikiem A14XEL. Przekopałem sporo wątków dotyczących fabrycznej instalacji gazowej i nigdzie mnie mogłem znaleźć odniesienia do tego silnika, a w sumie to do mojego przypadku instalacji, ponieważ w większości przypadków jednostka sterująca ECU od gazu, o jakiej była mowa, była marki Landi Renzo. W moim przypadku większość elementów instalacji gazowej są od Landi Renzo, ale komputer od gazu ECU wydaje się być inny. Na końcu książeczki serwisowej mam wklejkę z najważniejszymi akcesoriami użytymi do instalacji gazowej i przy komputerze od gazu (Control Unit) mam Mitsubishi 12668099 i faktycznie jak wyciągnąłem jeden z komputerów znajdujących się obok akumulatora to na odwrocie była naklejka sugerująca, że nie jest to Landi Renzo.

 

Jeżeli ktoś z obecnych na forum administratorów wie coś więcej nt. tej instalacji to bardzo proszę o podzielenie się ta wiedzą. Chodzi mi głównie o możliwość wymiany komputera od gazu na taki niezablokowany, aby można było serwisować instalację gazową poza ASO. 

 

W załączeniu zdjęcia modułu sterującego LPG, który znajduje się przed akumulatorem oraz sposób montażu listwy wtryskowej wraz ze wtryskiwaczami. Swoją drogą jak sprawdzałem po numerach, które są widoczne na wtryskiwaczach to wygląda na to, że w mojej Corsie zamontowane są wtryskiwacze firmy Kieihin, ale też jakieś nietypowe, inne niż normalnie dostępne Kieihiny.

 

Z góry dziękuję za każdą informację w temacie i przepraszam za długi post.

20190107_181012.jpg

20190107_185210.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz jakieś problemy z tą instalacją?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Generalnie jestem zadowolony z tego jak działa ta instalacja, ale chciałbym w przyszłości mieć możliwość serwisowania instalacji LPG poza ASO, ponieważ niedaleko mam bardzo dobry zakład zajmujący się zakładaniem i serwisowaniem instalacji LPG, a do ASO mam spory kawałek. Blokada sterownika niestety uniemożliwia możliwość zmian w przyszłości poza ASO, więc zastanawiam się nad odblokowaniem sterownika bądź jego wymianą. Dodatkowo, pojawił mi się również znany już na forum przypadek nie przełączania się instalacji przy niskich temperaturach (poniżej 0 st. C). Czyściłem już elektrozawór przy reduktorze i faktycznie był dosyć mocno zabrudzony, więc wszystko ładnie wyczyściłem za pomocą benzyny ekstrakcyjnej, ale to nie przyniosło skutków. Obecnie nie mam możliwości sprawdzenia ciśnienia jakie wychodzi z reduktora, bo być może tutaj należałoby jeszcze je poprawnie ustawić zgodnie z tym, co napisał ArKos w temacie dla Astry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Generalnie to landi jest syfem. Zablokowany sterownik, padające wtryski (choć te nowsze podobno trochę lepsze), kosmicznie drogie komponenty, ciągłe cyrki jakie opisują użytkownicy, długi czas przełączenia na lpg, nie wiem czy w oplu ale w skodach praca na benzynie na wyższych obrotach.
Reasumując gówniane instalacje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@bad czyli najlepiej pozbyć się tej instalacji jak zacznie sprawiać grubsze problemy i wrzucić coś co ogarnie prawie każdy gazownik, tak? Zakładam, że część "gratów" takich jak butla, reduktor, może listwa wtryskiwaczy są do ponownego zaadoptowania, a czy jest możliwe wykorzystanie fabrycznego przycisku LPG w kokpicie przy zmianie fabrycznej instalacji na inną czy jesteśmy skazani na oddzielny przełącznik? Chociaż pewnie to już zależy od indywidualnych umiejętności osoby zakładającej instalacje gazowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko tak jak napisałeś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@bad, znasz kogoś, kto mógłby się podjąć zmiany fabrycznej instalacji na "niefabryczną"? Najlepiej jakby to było łódzkie, ewentualnie śląskie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na lpg forum masz gościa z okolic Bełchatowa Tomek1976 albo w Katowicach Silesia Cars który też działa na tym forum ale oni przypuszczam będą drożsi. Napisz do nich na lpg forum

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@bad dzięki za info. Odezwę się do Tomek1976, zobaczymy co powie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, sever napisał:

Dodatkowo, pojawił mi się również znany już na forum przypadek nie przełączania się instalacji przy niskich temperaturach (poniżej 0 st. C).

 

Nie przełącza się w ogóle czy po długim czasie?

6 godzin temu, bad napisał:

 w skodach praca na benzynie na wyższych obrotach.

 

Z tego co czytałem to przez gówniane głowice w Meksyku produkowane, które żeby nie popłynęły musieli dotrysk benzyny zastosować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, sever napisał:

Najlepiej jakby to było łódzkie, ewentualnie śląskie.

 

W tamtym roku silvo też miał problemy z LPG fabrycznym w CD.

W Olkuszu gazownik wymienił mu sterownik na używkę , też Landi za chyba 350 zł i maszyna śmiga .

Widuję ją prawie codziennie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 
Z tego co czytałem to przez gówniane głowice w Meksyku produkowane, które żeby nie popłynęły musieli dotrysk benzyny zastosować.

Sorry ale nie powielaj tej durnej gadki o meksyku. Miałem BSE w seacie i nic się nie działo a głowica ma te same numery co BGU którego prins nie wymienił na swej słynnej zjebanej liście. 1.6mpi 8V VAG jest idealny pod lpg i nic się nie dzieje. Akurat zresztą miałem na myśli dotrysk w 1.0mpi w fabiach/citygo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 9.01.2019 o 18:28, mojo333 napisał:

 

Nie przełącza się w ogóle czy po długim czasie?

 

Z tego co czytałem to przez gówniane głowice w Meksyku produkowane, które żeby nie popłynęły musieli dotrysk benzyny zastosować.

 

Jak dłużej postoi na zewnątrz , to przełącza się po długim czasie. Ostatnio potrzebowałem 20km ( stał na zewnątrz przez kilka godzin przy -12 st.C ) , aby przełączył się automatycznie, więc to zdecydowanie za długo. Tak jak napisałem wcześniej, po wyczyszczeniu solenoidu, tak jakby sytuacja z nieprzełączaniem automatycznym się poprawiła i zdarza się zdecydowanie rzadziej, no ale się jednak zdarza. Generalnie problemy pojawiały się przy bardzo dużych mrozach, poniżej -10 st.C. Powyżej  -4 st.C wszystko raczej pracuje prawidłowo i gaz przełączy się automatycznie, szybciej lub wolniej, ale przełączy się.

 

W dniu 9.01.2019 o 18:44, adam1954 napisał:

 

W tamtym roku silvo też miał problemy z LPG fabrycznym w CD.

W Olkuszu gazownik wymienił mu sterownik na używkę , też Landi za chyba 350 zł i maszyna śmiga .

Widuję ją prawie codziennie.

 

A czy była to zmiana na odblokowany sterownik, taki pod który może podłączyć się większość zakładów zajmujących się lpg? U mnie sytuacja jest chyba bardziej skomplikowana, bo na załączonym zdjęciu w pierwszym poście, moja jednostka ECU od LPG jest od Mitsubishi. Nie wiem co to za wynalazek, może to tylko producent inny, a reszta to samo co w standardowych sterownikach Landi, ale jak porównuję sobie sterownik od landirenzo z Corsy D z fabrycznym gazem (na Allegro), to wygląda inaczej niż mój. Być może nawet te szerokie wtyczki są inne, ale tego już nie sprawdzałem, bo nie mam dostępu do Corsy D z fabrycznym LPG, by porównać sobie to wszystko na żywo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U ciebie masz zintegrowany sterownik Pb i LPG.

https://opel.7zap.com/pl/car/x15/r/1/3-0/#1

 

I aby dołożyć inny sterownik LPG trzeba będzie chyba w tym wyłączyć opcję fabryczną LPG.

Ale to już mądrzejsi :D

ArKos , Beny itp. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, sever napisał:

 

Jak dłużej postoi na zewnątrz , to przełącza się po długim czasie. Ostatnio potrzebowałem 20km ( stał na zewnątrz przez kilka godzin przy -12 st.C ) , aby przełączył się automatycznie, więc to zdecydowanie za długo. Tak jak napisałem wcześniej, po wyczyszczeniu solenoidu, tak jakby sytuacja z nieprzełączaniem automatycznym się poprawiła i zdarza się zdecydowanie rzadziej, no ale się jednak zdarza. Generalnie problemy pojawiały się przy bardzo dużych mrozach, poniżej -10 st.C. Powyżej  -4 st.C wszystko raczej pracuje prawidłowo i gaz przełączy się automatycznie, szybciej lub wolniej, ale przełączy się.

 

 Mnie się też przy ostatnich mrozach także dość długo przełączał ale czy charakterystyka gazu nie nadaje się właśnie na takie temperatury? Żeby było odpowiednie podawanie i spalanie gazu trzeba jednak wyższych temperatur. Ja w takich przypadkach nie będę "grzebał" bo uważam nic sensownego "nie wygrzebie". Jak w zimie pochodzi trochę na benzynie to się tragedia nie stanie a koszt wymiany instalacji na pewno dużo wyższy niż te straty pracy na benzynie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@mojo333 nie chodzi mi o to, że auto przejedzie dłuższy odcinek w zimie na benzynie, bo w poprzednich samochodach, w których również miałem instalację LPG, auta przełączały się nawet później niż obecnie moja Corsa. Tam głównym parametrem odpowiedzialnym za przełączenie była temperatura płynu i zawsze prosiłem warsztat, by była ustawiona tak jak zaleca producent instalacji LPG albo nawet ciut wyżej. Mnie chodzi o to, że z instalacjami w Oplach ewidentnie jest coś nie tak, ponieważ działają w sposób losowy. Jeżeli auto wskazuje od dłuższego czasu , że temperatura płynu osiągnęła odpowiednią wartość, a auto nadal nie przełącza się automatycznie na lpg, to znaczy, że gdzieś tkwi przyczyna takie stanu rzeczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, sever napisał:

@mojo333  gdzieś tkwi przyczyna takie stanu rzeczy.

 

Także zaobserwowałem, że w lecie już przed 1-kreską następowało przełączanie a przy np -10 dopiero prawie po całkowitym nagrzaniu. Pomiar temperatury płynu jest jednak punktowy i nie oznacza nagrzania całej komory silnika, im temperatury mniejsze tym większe zróżnicowanie. Jeżeli nie ma dodatkowych czujników tzn że pewnie tak napisany jest algorytm. Pytanie co jest priorytetem? :

1 jak najszybsze przełączenie niezależnie od osiągnięcia przez układ pełnej sprawności

2 przełączenie dopiero jak układ jest w pełni przystosowany termicznie do spalania lpg nawet kosztem dłuższej pracy na etylinie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sever popytaj ArKosa  czy zrobił by ci regulację w Siemianowicach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie w tej chwili przy -2/+2 przełącza się znowu po kilkuset metrach. Dla mnie wniosek taki że tak jest napisany algorytm a jakoś większe zaufanie mam do inżynierów producenta niż do najbardziej zdolnego Kazia gazownika, który wyreguluje oczywiście tak że BĘDZIE PAN ZADOWOLONY. Podobna historia jest z tuningiem, fachowiec ze 120KM zrobi 160-180KM i to bez ingerencji mechanicznej twierdząc że poszczególne wersje silnikowe różnią się tylko softem jednak żaden silnik o tej samej pojemności/konstrukcji nie różni się tylko softem opuszczając fabrykę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, mojo333 napisał:

żaden silnik o tej samej pojemności/konstrukcji nie różni się tylko softem opuszczając fabrykę.

A14NEL i A14NET różnią się tylko i wyłącznie softem.

Z19DTL i Z19DT różnią się tylko i wyłącznie softem.

B14XHL i B14XHT różnią się tylko i wyłącznie softem.

Mam wymieniać jeszcze, bo nadal się upierasz przy swoim?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.