Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Z deszczu pod rynnę...

W poprzednim poście pisałem do Was o problemie z silnikiem.

Winowajcą okazał się być zapchany katalizator.

 

Niestety Meriva znów odmówiła posłuszeństwa.

Tym razem poszedł zawór na 4 cylindrze.

Po prostu ukruszył się na rancie grzybka.

 

W czym tkwi problem?

1. Mechanik nie bardzo chce się podjąć wymiany pierścieni na nowe.

    Mówił mi, że wg niego gładzie cylindrów i pierścienie są ok i nie chce na siłę tego ruszać.

    Silnik spalał olej. Obawiam się, ze pierścienie będą zapieczone.

    Fakt faktem, gładzie cylindrów nie posiadają rys.

    Są ślady pracy, ale niewyczuwalne pod palcem - sam sprawdzałem.

 

2. Zastanawia mnie biały nalot na zaworach.

     Dotarłem do informacji, iż są to pozostałości po związkach zawartych w oleju.

     inni piszą, że jest to efekt złego dawkowania LPG i nadmiernej temperatury.

 

Co o tym sądzicie?

Podsyłam kilka fotek.

 

Pozdrawiam!

 

 

 

 

IMG_3549 (1).JPG

IMG_3550.JPG

IMG_3546 (1).JPG

IMG_3542.JPG

IMG_3544 (1).JPG

IMG_3545 (1).JPG

IMG_3538.JPG

Edytowane przez kluczu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, kluczu napisał:

Zastanawia mnie biały nalot na zaworach.

     Dotarłem do informacji, iż są to pozostałości po związkach zawartych w oleju.

Bzdura.

Białawy nalot to efekt zbyt ubogiej mieszanki (naprawdę bardzo ubogiej) przez co temperatura spalania wzrasta w znacznym stopniu.

Z tego powodu zabiło katalizator i zawór. Z tego też powodu może spalać olej - uszczelniacze zaworów mocno cierpią w takich warunkach.

Zrobić porządek z LPG czyli każdy grat sprawdzić i potem to POPRAWNIE wyregulować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, ArKos napisał:

Bzdura.

Białawy nalot to efekt zbyt ubogiej mieszanki (naprawdę bardzo ubogiej) przez co temperatura spalania wzrasta w znacznym stopniu.

Z tego powodu zabiło katalizator i zawór. Z tego też powodu może spalać olej - uszczelniacze zaworów mocno cierpią w takich warunkach.

Zrobić porządek z LPG czyli każdy grat sprawdzić i potem to POPRAWNIE wyregulować.

 

Jutro odbieram głowicę.

Powrzucam fotki z jej remontu.

No tez mi si wydawało, że ten nalot to zbyt uboga mieszanka. Pewności jednak nie miałem.

Zawory miały bardzo duże luzy boczne. 

 

Pozostaje jeszcze znaleźć dobrego speca od LPG.

Nie chcę KAtować nowej głowicy na rozregulowaej instalacji LPG :/


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
36 minut temu, kluczu napisał:

    Mechanik nie bardzo chce się podjąć wymiany pierścieni na nowe.

    Mówił mi, że wg niego gładzie cylindrów i pierścienie są ok i nie chce na siłę tego ruszać.

    Silnik spalał olej. Obawiam się, ze pierścienie będą zapieczone.

    Fakt faktem, gładzie cylindrów nie posiadają rys.

    Są ślady pracy, ale niewyczuwalne pod palcem - sam sprawdzałem.

 

 

Ja bym chociaż na miejscu tego mechanika zastosował środek do czyszczenia EGR-a albo naftę na tłoka.

Bo jak zapieczone pierścienie to dalej będzie silnik łykał olej.

Oczywiście porobił bym pomiary tulei.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Głowica zregenerowana.

Wymieniony został uwalony zawór + 8 prowadnic zaworowych.

Poniżej podsyłam kilka fotek.

 

W wolnej chwili porobię fotki zużytych prowadnic i ukruszonego zaworu.

IMG_3576.JPG

IMG_3577.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam temat.

Graty poskładane, auto wyruszyło w trasę.

 

Może się to komuś przyda.

Cenowo taka naprawa wygląda następująco:

 

Uszczelka głowicy

Simeringi na wałki

Uszczelka pokrywy zaworów

Uszczelka kolektora IN

Uszczelka kolektora EX

Pasek rozrządu - kompletny rozrząd został zrobiony kilkaset km przed awarią, dlatego został zmieniony tylko pasek.

5L oleju Valvoline 5W40

Nowe świece

Nowa cewka zapłonowa

Płyn chłodzący

= 765zł

 

Regeneracja głowicy:

wymiana 16 uszczelniaczy zaworowych

wymiana 8 prowadnic zaworów wydechowych

wymiana upalonego zaworu

planowanie

= 960 zł

 

Robocizna 

= 850 zł

 

Łącznie: 2.575 zł

 

Wszystkie prowadnice były bardzo mocno wyrobione.

Zawory praktycznie w nich "latały" na boki.

 

Została jeszcze do wymiany sonda lambda, tutaj może coś mi podpowiecie. Oryginał Bosh, lub jakiś zamiennik?

Zawiesza się ona podczas jednostajnych obrotów silnika.

Nie koryguje błędu "ubogi wydech", stąd wywala "CHECK ENGINE" przy jednostajnej jeździe na autostradzie.

Do tego korekta LPG.

 

Jednym słowem MASAKRA :)

 

 

Poniżej zdjęcia zaworu ;)

 

 

c3ddc8c1-0d2b-47d1-bae9-8d070ca961d4.JPG

IMG_3628.JPG


  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z sondą o ja bym ją wykręcił , wsadził do benzyny ekstrakcyjnej na noc samą tylko końcówką.

Aby sie wymoczyła .

Potem popsikać sprayem do czyszczenia turbin i zobacz czy pomoże.

Ja w ten sposób już chyba ze 20 sond uratowałem

Jedynie gdy miernik coś wykaże że układ grzałki ma przebicia lu inną usterkę.

Natomiast samo zabrudzenie a na to z twojego opisu wygląda mozna spróbować udrożnić

I na razie po takim remoncie pojeździj z 500 km na samym Pb a potem do gazownika na regulacje na drodze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, adam1954 napisał:

Z sondą o ja bym ją wykręcił , wsadził do benzyny ekstrakcyjnej na noc samą tylko końcówką.

Aby sie wymoczyła .

 

Oki, dzięki za info.

Przez weekend rozkręcę sondę i zamoczę w benzynce.

Jeśli nie pomoże, to kupować BOSCHa czy Delphi, Denso też będzie ok?

 

Odezwę się wraz z rezultatami.

Pozdrawiam i dzięki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, kluczu napisał:

Jeśli nie pomoże, to kupować BOSCHa czy Delphi, Denso też będzie ok?

 

Nie doradzę w tym temacie bo teraz tyle podrób że to jest przerażające.

Ostatnio coraz częściej widzę Bosch ,,Turkey,, czy ,,Afrika,,


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, kluczu napisał:

Jeśli nie pomoże, to kupować BOSCHa czy Delphi, Denso też będzie ok?

Może ja napiszę trochę przewrotnie - Będziesz sondę wykręcał więc zobacz co miałeś zamontowane i podpytaj w sklepie które mają najmniej (albo w ogóle) reklamacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 17.01.2019 o 18:08, rafalgrzegorz napisał:

Może ja napiszę trochę przewrotnie - Będziesz sondę wykręcał więc zobacz co miałeś zamontowane i podpytaj w sklepie które mają najmniej (albo w ogóle) reklamacji.

 

Że ja o tym nie pomyślałem :D

Podsyłam jeszcze zdjątka.

Podpiąłem się do autka.

 

Na pracującym silniku jedna z sond nie korygowała składu mieszanki.

Wynikałoby z oznaczeń, że to sonda za katem?

Po prostu zero reakcji na dodawanie gazu.

Plus do tego stały błąd P0170

i coś jeszcze.

Z tym się nigdy nie spotkałem - niby to są jakieś błędy w komunikacji.

 

Może ktoś się wypowie.

 

Mimo wszystko dzięki ogromne za pomoc.

Za niedługo będę moczył lambdy w benzynce.

 

1781484a-5b91-4eca-aed6-9436c294cf66.thumb.jpg.89bb734ba23357afb8f8446869f45e0a.jpg

79e49984-5101-4891-8156-41d56a5230fc.JPG

a2dfab8b-fe64-440e-ba7d-459762440a51.JPG

ed278c5b-b660-4915-ace0-7c80c63cf4a5.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Druga sonda ma pracować prawie na stałym napięciu.

Nie powinna reagować tak jak pierwsza.

Są na forum elaboraty o tym pisane (tylko czytać)

Błąd P0170 to od niego masz właśnie wypalone zawory.

Przy LPG to jest właśnie od złej regulacji LPG.

Więc podstawa to wyłączenie LPG i jazda kilka dni na Pb.

Jeżeli nie wyskoczy to znaczy że kierunek gazownik i regulacja LPG na drodze.

Jeżeli wyskoczy na Pb to masz do sprawdzenia lewe powietrze , układ paliwowy(ciśnienie , wtryski ,zawór par paliwa) i sonda.

 

https://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=en&u=http://www.engineobd2codes.com/c3895_vauxhall-meriva.html&prev=search

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
47 minut temu, adam1954 napisał:

 

Jeżeli wyskoczy na Pb to masz do sprawdzenia lewe powietrze , układ paliwowy(ciśnienie , wtryski ,zawór par paliwa) i sonda.

 

https://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=en&u=http://www.engineobd2codes.com/c3895_vauxhall-meriva.html&prev=search

 

 

 

"Check" kiedyś raz wyskoczył na Pb... 

Z gaziarzem jestem juz ugadany.

I tak po wymianie "kata" muszę na nowo ustawić dawkowanie LPG.

 

Napięcie, napięciem. Z badania wynikało, że druga sonda kompletnie nie koryguje składu mieszanki - po prostu jest martwa.

Niestety miałem tylko na durnej aplikacji podpięte auto.

Sprawdzę jeszcze na Op-Kom.

 

Poczytam, bo kupa kasy wydana, a problem nie znika.

Żaden mechanik nie bardzo wie co z tym fantem zrobić.

 

Oglądałem ten zawór ze znajomym. 

Wygląda on tak, jakby coś dostało się między rant grzybka a gniazdo.

Ewidentnie widać, że został odłupany. 

Możliwe, ze jakiś fragment nagaru?

Wokół grzybka zaworu widnieje także fioletowa otoczka.

Jednoznaczny efekt przegrzewania się materiału.

 

Będę coś miał. to odezwę się.

 

Dzięki raz jeszcze! :)

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, kluczu napisał:

Napięcie, napięciem. Z badania wynikało, że druga sonda kompletnie nie koryguje składu mieszanki - po prostu jest martwa.

 

Masz błąd P0170 więc sprawdź pierwszą sondę i co pisałem.

Druga sonda mogła ,,zawisnąć,, przez złą regulację.

Druga sonda to tylko diagnostyka.

Pierwsza to regulacyjna.

Więc jaką masz diagnostykę przy złej pracy sondy pierwszej?

Zrób reset wartości wyuczonych sond i przepustnicy i zobaczysz czy się zmieni.

Ten program co masz nie wiem czy dobrze współpracuje.

Wgraj sobie Scan My Opel.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To już chyba ostatnia aktualizacja tematu :)

 

Po remoncie głowicy wymieniłam lambdę.

Oryginalna była od Siemensa, ja kupiłem Denso lub Delphi.

Błąd P0140 dalej wyskakiwał, "Check Engine" nadal się zapalał, a ikonka "autko z kluczykiem" nie gasła.

 

Po całym remoncie (wymiana kata, remont głowicy, wymiana sody) pojechałem wyregulować LPG.

 

Okazało się, że sterownik gazu Stag 4 był wadliwy.

Trzeba było go wymienić na nowy.

Po prostu umarł - nie można się nawet było z nim połączyć żeby sprawdzić jakie dawki LPG były dozowane.

 

Po wymianie, korekcji mieszanki, ustawieniu mapy żadne kontrolki się nie zapalają... No z pominięciem rezerwy w baku i niskiego stanu oleju  :-D

 

Od regeneracji instalacji LPG zrobiłem już 2-3 tys km.

Wszystko działa, obroty nie falują.

Wcześniej silnik był ospały.

Teraz zbiera się na obroty znacznie żwawiej.

 

Mapa po tych kilometrach została jeszcze dwukrotnie skorygowana.

 

Od dzisiaj nie dam sobie wmówić, że przy LPG błędy w silniku to norma, podobnie jak sam "check engine".

 

Koszt tej naprawy to 1000 zł...

 

Trochę pieniędzy mnie to kosztowało, ale auto odzyskało moc i sprawność.

 

Pozdrawiam wszystkich!

 

 

 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, kluczu napisał:

Po remoncie głowicy wymieniłam lambdę.

 

A ja nie pisałem abyś wymieniał , lecz sprawdził.

Wymieniłeś ?

Nie. 

To wtopiłeś, bo nie sprawdziłeś jak radziłem.

6 godzin temu, kluczu napisał:

Od dzisiaj nie dam sobie wmówić, że przy LPG błędy w silniku to norma, podobnie jak sam "check engine".

 

Krótko?

,,Mądry Polak po szkodzi,,:D

 

Ode mnie leci Like

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez opelastraf300000
      Mam okazję kupić opla z silnikiem z14xep, niewielki przebieg pojazdu 100 tys km, ale silnik dwukrotnie remontowany (pierwsza naprawa nie wyszła - dalej brał olej) czy jest szansa że taki silnik bedzie jeszcze sprawny w dłuższym okresie eksploatacji?
    • Przez bedlamite
      Witam.
       
      Ostatnio w mojej viki na silniku pojawiły się wycieki oleju. Okazało się że olej leje się z każdego możliwego miejsca a na dodatek silnik zaczyna dymić na niebiesko i stracił kompresję.
       
      W zaistniałej sytuacji w mojej głowie narodziły się dwa pomysły.
      1. Remont aktualnego silnika C20NE 115km.
      2. SWAP na C20XE 150km.
       
      Jednak nie wiem na jakie koszty muszę się przygotować (części + robocizna) przy generalnym remoncie silnikia.
       
      Bardziej opłacalna jest naprawa aktualnego silnika czy SWAP na C20XE?
      Jaki może być przybliżony koszt remontu silnika C20NE?
       
       
    • Przez se7endays
      Witam! Mam ogromny problem... Wywala mi wodę przez zbiorniczek wyrównawczy przy rozgrzaniu silnika do 90 'C !
       
      Co zostało już zrobione podczas prób usunięcia problemu:
      1. Wymieniona chłodnica bo poprzednią rozsadziło w mieście właśnie przez ten problem (zagotował się).
      2. Wywalony termostat.
      3. Splanowanie głowicy (nie sprawdzana na pęknięcia) i założenie nowej uszczelki.
      4. Zalanie płynem chłodniczym.
      5. Sprawdzenie kompresji (rozrząd -14 bar, 14bar, 14bar, 12bar - cewka)
       
      Vectra B 1.6 8V. Dodam, że auto posiada instalacje LPG. Czy możliwe, że 10 minut po odpaleniu na zrobionej głowicy i osiągnięciu temperatury 90 'C LPG wywaliło nową uszczelkę i znowu ciśnienie dostaje się do układu chłodzenia?
       
      Dla mnie zostały opcje takie jak: Zapchany układ chłodzenia lub pęknięta głowica.
       
      Macie jakieś inne pomysły?? Nie mam sił do mojej Vectry... Co dalej mam robić?
       
      PS.: Wymieniałem kiedyś silnik bo pękł mi wałek rozrządu. Więc mam starą głowicę aby przełożyć i sprawdzić jakby coś no ale tam mogą być zawory pokrzywione...
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.