Skocz do zawartości
zupekk

Kontrolka płynu chłodniczego Opel Signum 2004 1.9 cdti 150km

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

Mam problem z moim oplem Signum. Mianowicie po nadgrzaniu auta do 70+ stopni zapala się kontrolka płynu chłodniczego (zbiornik z falującą cieczą). Po wyłączeniu auta i ponownym odpaleniu kontrolka nie znika. Dopiero po wyłączeniu auta i ostudzieniu silnika kontrolka znika aż do momentu ponownego osiągnięcia temperatury 70+ stopni. Zarówno przy włączonym silniku jak i wyłączonym poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym jest na odpowiednim poziomie, nawet lekko ponad poziom (max 1cm).

 

Dodam, że po odłączeniu czujnika nie wystąpiła żadna reakcja, kontrolka dalej się swieciła. Do tego po podłączeniu auta do komputera za pomocą programu Torque, nie wykazuje żadnych błędów. 

Co to może być?  Proszę Was o pomoc w diagnozie. 

Dziękuję i pozdrawiam.

Czekam na Wasze opinie

Edytowane przez zupekk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wysilił byś się chociaż trochę i zaglądnął do instrukcji obsługi.

 

 

2019-01-10_180252.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poziom płynu chłodniczego jest na odpowiednim poziomie, zarówno na wyłączonym jak i wyłączonym silniku. Nawet lekko ponad normy (ok 1 cm). 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to czujnik szwankuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po wypięciu czujnika kontrolka dalej pozostaje zapalona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmierzyłeś oporność czujnika ?

A co się stanie gdy zewrzesz styki we wtyczce?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mierzyłem. Nie wiem co się stanie, obecnie nie wyglądają na zerwane. Ale wydaje mi się, że jakby czujnik nie działałby prawidłowo to od razu po odpaleniu auta wyskakiwała by kontrolka,  a nie po osiągnięciu konkretnej temperatury, czy się mylę? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niby tak.

Ale czujnik może działać tak że pokazuje dopiero stan rozwarty.

Czyli w momencie gdy działa poprawnie stan ma zwarty i kontrolka gaśnie.

Gdy zostaje rozwarty  kontrolka się świeci.

A rozwiera w pozycji minimum.

Bo on ma tylko pokazywać minimum płynu.

A nie poziom tak jak pływak w baku.

Czyli może byc że teraz jest  rozwarty bo zblokował się w pozycji rozwartej.

Może pomoże mu demontaż zbiorniczka i zalanie czujnika benzyną ekstrakcyjną .

Ale najpierw pomierz mu oporność i zmostkuj te piny.

Są na forum tematy o tym tylko czytać

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.