Skocz do zawartości
ArcziArczi

Problem z temperatura i ogrzewaniem

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Dzień dobry wszystkim forumowiczom, jestem tu nowy, i proszę się nie denerwować jeśli coś źle zrobiłem. Mam problem a nerwów brak, i już niewiem co robić. Opel Meriva 1.6 8v LPG. Przeczytałem już chyba wszystko co w internecie i nie mam odpowiedzi. Mam ogromny problem z temperatura jak i ogrzewanie. Temperatura na wolnych obrotach dojdzie do ponad 90st włączy się wentylator, w kabinie letnie powietrze, wylot z nagrzewnicy zimny lub letni. Jak rusze autem to spada do 80 i za chwilę jeszcze niżej dojdzie do 80 i znowu spada w kabinie letnie powietrze. . Wymienione już 3 termostaty, nagrzewnica przeplukana(mały syf był, ale niewiele) żadnych oznak na UPG, olej czysty, płyn ok nie ubywa, nie przybywa. Węże miękkie, korek od zbiorniczka wymieniony. Wąż od termostatu do chłodnicy gorący w parę minut, a wyjście z chłodnicy czasem gorące tak samo a czasem letni. Niewiem czy coś jeszcze jakieś informacje, bo już mam taki stres z tym autem że masakra. Był jeden dzień gdzie grzalo ciepłej i wszystkie węże gorące. Ale spadek temperatury nie zniknął. Samochód był u 3 mechaników ręce rozkładają. Bardzo proszę o pomoc!!! 

Edytowane przez ArcziArczi
Dodanie kilka informacj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź pompę wody. Może kończy swój żywot i masz słaby obieg płynu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zacznijmy od początku.

Po pierwsze termostat.

Jedyny na tą chwilę miarodajny (najlepszy) to Vernet lub Wachler.

Wszystkie inne Termoty czy inne to szjas.

Sprawa druga .

Sprawdź sobie tak.

Po odpaleniu silnika sprawdzaj kiedy wąż chłodnica- termostat zaczyna się nagrzewać.

Czyli co chwilę sprawdzaj węża i patrz na temp. na wskaźniku .

Prawidłowo działający termostat puszcza dopiero po przekroczeniu 80 st. C .

U mnie to jest w połowie między 80 a 90 st. C

 

Pompa gdyby była winna to raczej było by przegrzewanie silnika.

 

 

 

9 godzin temu, ArcziArczi napisał:

Wąż od termostatu do chłodnicy gorący w parę minut, a wyjście z chłodnicy czasem gorące tak samo a czasem letni.

Tutaj bym się zatrzymał.

Zatkana chłodnica i dalej nie sprawny termostat.

Jest jeszcze opcja zatkania magistrali wodnej .

Wypiąć wszystkie węże od nagrzewnicy i sprawdzić czy nie zatkana magistrala.

Oraz czy nie zatkane wejście zasilania nagrzewnicy .

 

Nie wiem co umiesz zrobić sam .

Ale tyle będziesz umiał pewnie zrobić.

Więc aby nie rozgrzebywać ponownie termostatu to kup termostat od Dacii Vernet 4324.89

Kosztuje chyba ze 20 zł.

Spuść połowę płynu .

Korek jest na dole chłodnicy więc problemu nie ma.

Zdejmij sobie węża z króćca od wylotu z termostatu i do środka tego węża wsadź ten termostat

Wsadź go tak jak jest na zdjęciu.

 

2019-01-16_101006.png

Tak jak zaznaczyłem na zdjęciu

 

 

pobrany plik.jpg

 

 

I zobacz co się dzieje.

I jeszcze jedno.

Zalewaj płynem układ bardzo wolno.

Aby powietrze miało czas na ucieczkę.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.