Skocz do zawartości
maersk

Mazda 6 2007 Czujnik VCS

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie :) mam taki problem z mazda 2007 2.0 przyciągnęli na lince no i... podłączyłem kompa nic zero błędów gość mówi że mazda zanim zgasła na dobre nie miała żadnych objawów no więc postanowiłem wymienić czujnik vcs ok super po wymianie autko pyrkało na placu z godzinę ok jazda próbna i klops zdechło i nic nie szło zrobić więc podczas palenia papierosa pomyślałem jeżeli po wymianie czujnika autko zarezało no to znowu czujnik kupiłem drugi to samo kupiłem trzeci to samo autko pali gaśnie po 6 km i koniec nic błędów nie ma... co robić dalej ?? no bo na czujnikach bankrutuje ?

Moje pytanie brzmi jakie tam powinno być napięcie może ktoś wie i jak go na krótko sprawdzić boje się że spale po zapłonie nie mam żadnego napięcia na kostce ale przecież za pierwszym razem z nowym czujnikiem pali i chodzi sprawdziłem przewody do kostki i wtyczki do BSI no są dobre czyste 

wtryski sprawdzone ok filtr paliwa ok układ paliwowy wyczyszczony czystą werwą zalany do pełna 

IMG_20190128_181811.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Mi się wydaję, że zalali benzynę. Czujnik się spierdzielił bo to nie ta gęstość i skład paliwa itp. Podejrzewam też, że mogli już dolać ropki, a wadliwego paliwa nie spuścić i czekali na cud. Ogólnie to bym spuścił to co jest w baku i zapodał świeże paliwo, oczywiście filtry w śmietnik jeśli nie były wymieniane. Ten zawór nowy będzie podawał prawidłowo aż się połapie, że jest lipne paliwo. Weź przekręć i się zapytaj czy benzyny nie wlali, a jak wlali czy był cały układ czyszczony. Obym się mylił i masz problem gdzieś na kostce czy przewodach ;) 

 

Sporo masz tematów na temat zaworu SCV na forach Mazdy i Toyoty, nawet na YT zapodaje gość czyszczenie, po podpięciu pod zasilacz regulowany inne ustrojstwa :D

Edytowane przez WariatPSM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

A na tych innych forach to coś tam pier.......Ale powiem tak fakt zalał innej ropy napewno ropy nie paliwa bo mi o tym mówił tańszej BIO100 czy tam rzepakowej na rezerwie 5 L to ja osobiście dolałem do pełna verwy on ;| przecież to ropa i to ropa nawet nie pomyślałem o czyszczeniu układu bo wymiesza się przecież przerabiałem takie tematy... trop już mam ale teraz co dalej co z czujnikami w które zainwestowałem uszkodzone ??

Mało tego cewka czujnika nie mogła się spalić bo przyrząd pokazuje dobry opór kostki mam wyprute bezpośrednio zrobiłem do kostki w skrzynce BSI (jutro fotki podrzucę)

Edytowane przez maersk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pisali coś na temat jakiegoś zaworu regulacji na kolektorze ssącym, że przez niego też auto tak pracowało jak twoje. Niby na zawór podają 12V, ale jakim sterują prądem, częstotliwością impulsów to nie widziałem, ECU steruje tym. Kur.. auto na pompkach a leją jakieś bio 100 komedia...ciekawe czy ten badziew zalany nie zalepił filtra? Nie wiem może się mylę ale jakąś tam rezystancje widziałem 0.32ohm, przyjadę ze sklepu to coś pogrzebie w internetach i jak coś znajdę to napisze :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak ten zawór też podmieniłem i to samo sprawdzona wiązka wszystko ok hmmm jak by to powiedzieć że względu że już byłem w desperacji dałem napięcie na czujnik   na żywca 12V i Ch... coś tam w nim stuka puka paliwo to co zostało wyleci wytryśnie dokładnie mówiąc bieguny odwrotnie podłączam  tak samo się zachowuje nie chce się spalić oporność cewki jest taka sama... i kurka no nie wiem na wolnych obrotach chodzi godzinę dwie trzy i jest ok 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Właśnie to on steruje dawką paliwa, weź oczyść go jak na tym filmiku z YT:  

Może jest zasyfiony i przez to nie chce auta wkręcić na wyższe obroty, nie widzę żeby ktokolwiek z większą wiedzą wypowiadał się w tym temacie bo to nie marka Opla...,  zaraz może się tu nam dostać :)

 

Edytowane przez WariatPSM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Ja dopiero co wróciłem do domu :) próbowałem tak jak na filmie zewnętrzne napięcie plus coś co przypomina pompę  i do tego na sucho i na krótko i dalej nic.... dlatego teraz siedzę i myślę co jest jeszcze nie tak...  jedynie co zgłupiałem całkiem może ktoś pomorze z szyny wysokiego wtrysk dostaje paliwo Ok ale tam gdzie jest odbiór też tak jak bym z dwóch stron wtryskiwacz dostawał paliwo w tym przypadku jutro mogę film podesłać 

Poza tym ten film przedstawia coś lewego..... Ten czujnik nie może pracować, Może ale na zasilaniu (sterowniku zewnętrznym) nigdy nie na ECU

Jeszcze mam dziś wiedzę z serwisu że oring może przepuszczać i wystarczy jego małe uszkodzenie powoduje  przelew na wtrysk ale... muszę to sprawdzić 

CCCCCC.png

NNNN.png

Edytowane przez maersk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak tam sytuacja, temat ogarnięty?Jakieś cenne wskazówki na przyszłość? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Niestety dalej auto stoi... zbiornik wyczyszczony paliwo nowe czujnik nowy wtryski dobre pompa dobra i dalej nic zastanawia mnie taka sytuacja czy coś tam z tym czujnikiem nie siedzi.. nie wiem kurka co immo nie skasowałem jest ok i hu... wie nie pali no nie pali jeszcze jedna rzecz jak ten czujnik ma chodzić pracować on coś buczy bulgocze czujników mam już 7 i każdy działa tak samo w innej madzi chodzi jedynie co nie wiem pompa ?

IMG_20190205_182957.jpg

Edytowane przez maersk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powinieneś mieć tam wartość ciśnienia jaką podaje pompa w tym programie, nie wiem jakie parametry ma mieć mazda, ale też tam powinien być jakiś regulator ciśnienia w pompie, może być uszkodzony? A ten MAP sensor raczej nie powinien podawać takiej wartości, mierzy ciśnienie między przepustnicą a silnikiem (kolektor dolotowy). Z tego co widzę z wykresów nie powinien pracować na takim napięciu tym bardziej, że parametr ujemny (praca przy 5V). Wyciągnij i przemyj delikatnie ropką, albo przetrzyj go, bo ponoć łatwo go uszkodzić przy czyszczeniu, upewnij się jaką metodą to zrobić dokładnie. 

 

Ciekawy artykuł: 

 https://www.autoexpert.pl/technika-i-serwis/Diagnostyka-czujnika-cisnienia-absolutnego-w-kolektorze-dolotowym-silnika-cz-2,1654,1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oddałem autko dziś klientowi pojechało na lawecie gdzie indziej... jak będę miał wiedzę to odpisze co było powodem może komuś się przyda 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Irytujące pewnie, ale walka była. A myślałem, że rozpracowałeś, ciekawe na czym się skończy:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz szkoda bo dużo pracy zostało włożone... dziś z tego co mam wiedzę przekładany był czujnik położenia wału pompa i dalej to samo no i trochę kosztów poniosłem :) ale.,. aby to chodziło 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i stało się autko jeździ był dziś u mnie klient... moja dobra rada lepiej kupić dobry czujnik dobrej firmy zapłacić xxx nawet i mieć spokój mimo wielkich starań moich jednak siedział czujnik wszystkie te które kupiłem używane okazały się złe nowy jeden producenta xxx okazał się wadliwy ale poniosłem pełne koszta robocizny ważne że autko chodzi czujnik który jest nowy kupiony został za 700zł ponad :) może komuś się kiedyś ta wiedza przyda 

Edytowane przez maersk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jednak, a jest to oryginalny czy jakiś tam dobrej firmy. A tyle się głowiłeś. A tak poza tematem, ost wymieniałem nadkole i błotnik u siebie, kupiłem w Inter Cars nadkole i nie wiem gdzie je lepili ale taka kaszana, że masakra, sztywne, otwory na oślep, komedia, wiedziałbym to bym kupił używkę w tej cenie albo taniej ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.