Skocz do zawartości
Jarki

Analiza logów Zafira z19dth

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Ogólnie problem polega na zbyt wysokim spalaniu 10 litrów miasto, 8 trasa, czyli około 2 za dużo. Nie jeżdżę z nogą w podłodze ale żwawo i bez zamulania. Poza tym zbyt często wypala się DPF co 400 -500 km. Zrobiłem logi dynamiczne na 3 biegu gaz w podłogę. Mam prośbę żeby spojrzał na to ktoś kumaty i może zauważy jakieś nieprawidłowości.

Livedata_2006 (6)_Zafira-B_Silnik__Z 19 DTH_201901271432.rar

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

klapki masz? EGR całe?

kiedy wymiana filtra powietrza, oleju?

jaka średnia prędkość?

bo ja jeździłem i miałem takie spalanie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

A więc tak:

- kolektor ze zregenerowanymi klapami

-  egr wyczyszczony i przysłonięty blaszką z 4 otworami

- wszystkie fitry wymienione

- wtryski po regeneracji (wymiana końcówek, szlifowane zaworki)

- DPF po myciu profesjonalnym

Wszystko powyżej zrobione około 1 000 km/ 2 miesiące temu.

 

Ogólnie auto porobione, nie wyskakuje żaden błąd. Jeżdżę spokojnie ale nie ciotowato. W trasie nie przekraczam 110 km/h bo i nie mam gdzie. Trochę zaskakuje mnie to spalanie no i ten szybko zapełniający się DPF .

Muszę jeszcze wyjąć EGR widziałem film na youtube jak go testowali wzrokowo po wyjęciu, no i ten przepływomierz jeszcze nie daje mi spokoju.

Auto ma przejechane 252 000 km i jest bardzo żwawe, raczej zadbane.

 

Edytowane przez Jarki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

400-500km pomiędzy wypaleniami w ruchu mieszanym to OK. Czy podczas wypalania dymi, może bardzo?

z twojego opisu powinien rzeczywiście mniej spalać. Wtryski były kalibrowane, sprawdzane po regeneracji?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy wypalaniu nie dymi. Wtryski raczej pewny mechanik to robił. Mam problem z wczytaniem pierwszego wtrysku do komputera ale, gdzieś czytałem że po regeneracji to i tak nie ma już takiego znaczenia. Nie przyjmuje ani numeru z wtryskiwacza ani z raportu otrzymanego po regeneracji. 

Na opcomie pokazuje po rozgrzaniu Na 1 cyl. 0,6, na 2 cyl. -0,45, na 3 cyl. 0 i na 4 cyl, 0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

prawidłowa regeneracja polega na nadaniu nowego numeru, ale często warsztaty nie mające maszyny do sprawdzenia robią bez bo i tak korekcja wtrysku zazwyczaj wystarcza. Coś jest nie tak że nie przyjmuje wtrysku. Ja więcej nie pomogę - może ktoś kto się zna bardziej się wypowie. Może problem leży w problemie wpisania tego wtrysku do kompa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Dzięki za udział. Myślę że to nie przez wtryski, tutaj raczej cierpi kultura pracy silnika. Zastanawia mnie to że przy obrotach powyżej 2500 uchyla się EGR, czy tutaj nie tkwi problem, z tym że bardziej złożony. Z tego co wiem praca EGR-a jest powiązana z przepływomierzem, tzn. przepływomierz steruje jego pracą. Jeżeli przepływka puszcza zbyt wiele powietrza to zbija jego nadmiar wpuszczając spaliny. U mnie przepływomierz puszcza trochę więcej powietrza od zadanego max o 20 jednostek, nie wiem czy to ma znaczenie, czy zaczyna się jego awaria i jeszcze nie wywala błędu ale efekt jest w postaci nadmiernego spalania (większa dawka powietrza = więcej paliwa) i więcej spalin wpuszczanych przez EGR = szybciej zapychający się DPF. Koniecznie muszę zdobyć przepływomierz na podmianę.

Edytowane przez Jarki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak wtryski leją a korekta to wyłapuje w miarę to możesz nie zauważyć, czasem może się też wieszać.

jeśli to przepływka to możesz spróbować wypiąć ją i sprawdzić jak jeździ auto. Jeśli nie ma różnicy to prawdopodobnie to będzie to. Ale uwaga posypią się błędy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.