Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem tu zupełnie nowy dlatego Witam wszystkich :)

Bardzo proszę o porady z Vectrą C
Dane auta:
Opel Vectra C 1.9 CDTI 150KM automat

Przebieg 263 tysiąc

Radio CD30 i BID (może to być ważne tu w temacie)

Ogólnie mój problem polega na tym, że mój komputer a dokładnie jego wskazania w trybie TEST-MODE są co najmniej dziwne:
1. Na mierniku wychodzi napięcie ładowania 14,4-14,5 natomiast w TEST-MODE autko wskazuje cały czas 13,4 - 13,5 (akumulator i alternator są nowe)

2. TEST-MODE zachowuje się jakby nie odczytywał błędów (spalone żarówki itp.) mimo aktywnego komunikatu o niskim płynie spryskiwaczy i przepalonym świetle cofania TEST-MODE tego nie wyświetla (zawsze to robił w formie kodów numerycznych), jedyne na co reaguje to wciśnięcie pedału hamulca i pokazuje BUS: 4000. W reszcie przypadków zupełnie milczy i wyświetla się tylko
BUS 0000
8000000008 <- nie wiem za diabła za co znaczą te ósemki, bo zawsze były tu same zera z tego co pamiętam.

3. I to jest najpoważniejszy problem: TEST-MODE nie odczytuje spalania chwilowego (na załączonym obrazku widać to okno) - pierwsza wartość czyli spalanie chwilowe rusza dopiero po około minucie - dwóch od pełnego zatrzymania (kiedy auto się toczy - nie stanie do zupełnego 0 wszystko jest ok). To samo tyczy się wskaźnika paliwa, który raz działa, a raz myśli sobie, że jednak fajnie będzie postać w miejscu.

bid_10.jpg.d8ee498a88cb8a304bf19525d7e767b4.jpgDodatkowo po resecie kompa, odłączeniu akumulatora itp. wartość środkowa i prawa nie zeruje się tylko zostaje na poziomie 6,8 i nie ma jak jej ruszyć :? Jest to mega irytujące, albowiem zasięg jest przekłamany, że olaboga - ostatnio jechałem do pracy 30 kilometrów (korki itp.) a zasięg nawet się nie ruszył jak i wskazówka paliwa. 

 

Wymieniłem już akumulator, bo był stary i pomyślałem, że może robić cyrki, ale nic to nie pomogło.

Myślałem o kilku jeszcze rzeczach, ale chciałbym Was zapytać, która z nich może być najbardziej prawdopodobna:
1. Magistra CAN - ale to chyba wiązałoby się z błędami wyrzucanymi tak po prostu, jak i moim zdaniem odrzuca ją jako winowajcę to, że jednak błędy spalonych żarówek i braku płynu spryskiwacza są wyświetlanie (ale nie w TEST MODE)

2. Moduł komfortu - też dawałbym inne objawy i nie wiem czy jest powiązany.

3. Indeksy w komputerze - może trzeba je ustawić?
4. Przekaźnik/bezpiecznik tylko nawet nie wiem od którego zacząć, żeby go znaleźć :(
5. Albo coś w baku tylko co? Pływak/potencjometr?

 

Mógłby przy okazji ktoś po krótce powiedzieć mi co mierzy te wartości spalania chwilowego?

 

Podrzucam link do opisu tego trybu test-mode

http://astra-3.pl/porada-astra-h-test-mode-bid#up

 

Proszę bardzo bardzo o pomoc, bo już mi się pomysły kończą. To nie jest tylko temat Vectry, ale chyba podobne układy są również w Astrze.....

 

Z góry dziękuje!

Pozdrawiam

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Podobna zawartość

    • Przez Pietron88
      Witam, mam problem z Oplem Meriva B. Kiedy zamykam drzwi wszystko jest okej, ale kiedy chcę je otworzyć drzwi tylne za kierowcą nie otwierają się, sprawdziłem już zamek i jest dobry. Pytanie teraz co może być nie tak ? To elektryka gdzieś w drzwiach czy może jakiś inny problem i jak to zdiagnozować ? 
    • Przez olaf_0306
      witam, mam Corse z 2015 I raz na jakiś czas pojawia się dziwna sytuacja A mianowicie przy opalaniu włącza się kontrolną ESP, ręczny/ na ekranie pojawia się komunikat awaria układu kierowniczego- jedź ostrożnie do tego często święci się check Itp. po rządzeniu samochodu i odpaleniu na nowo jest już wszystko ok. samochód jedzie normalnie. W momencie kiedy raz próbowałam jechać na tej "awarii" nie działa wspomaganie kierownicy, auto szarpie na każdym biegu I jazda powyżej 50kpm/h jest niemożliwa. czy ktoś może miał podobny problem ? 
    • Przez f4zer
      Witam,
      Mam problem z elektryką w Corsie 1.2 75 KM LPG 2002 rok, mianowicie po wyłączeniu silnika i wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki, na desce rozdzielczej mrugają dwie kontrolki z charakterystycznym stukaniem, jedna na żółto check engine, a druga na czerwono poduszka powietrzna. Kilka razy zdarzyło się że po wciśnięciu pedału hamulca mruganie ustępuje, a po odpuszczeniu hamulca ponownie problem wraca. Po pewnym czasie kontrolki mrugają nawet gdy przyciska się pedał hamulca. Z odpalaniem nie ma problemu, lecz główny problem jest taki, że akumulator przez noc się rozładowuje. Byłem z tym problemem u elektromechanika, zakodował ponownie immobilizer i wymienił kostke immobilizera , lecz po kilku dniach problem ponownie wrócił. Co może być przyczyną w takim przypadku?
       
      Poniżej film

      Corsa_C.mp4  
       
Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.