Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem tu zupełnie nowy dlatego Witam wszystkich :)

Bardzo proszę o porady z Vectrą C
Dane auta:
Opel Vectra C 1.9 CDTI 150KM automat

Przebieg 263 tysiąc

Radio CD30 i BID (może to być ważne tu w temacie)

Ogólnie mój problem polega na tym, że mój komputer a dokładnie jego wskazania w trybie TEST-MODE są co najmniej dziwne:
1. Na mierniku wychodzi napięcie ładowania 14,4-14,5 natomiast w TEST-MODE autko wskazuje cały czas 13,4 - 13,5 (akumulator i alternator są nowe)

2. TEST-MODE zachowuje się jakby nie odczytywał błędów (spalone żarówki itp.) mimo aktywnego komunikatu o niskim płynie spryskiwaczy i przepalonym świetle cofania TEST-MODE tego nie wyświetla (zawsze to robił w formie kodów numerycznych), jedyne na co reaguje to wciśnięcie pedału hamulca i pokazuje BUS: 4000. W reszcie przypadków zupełnie milczy i wyświetla się tylko
BUS 0000
8000000008 <- nie wiem za diabła za co znaczą te ósemki, bo zawsze były tu same zera z tego co pamiętam.

3. I to jest najpoważniejszy problem: TEST-MODE nie odczytuje spalania chwilowego (na załączonym obrazku widać to okno) - pierwsza wartość czyli spalanie chwilowe rusza dopiero po około minucie - dwóch od pełnego zatrzymania (kiedy auto się toczy - nie stanie do zupełnego 0 wszystko jest ok). To samo tyczy się wskaźnika paliwa, który raz działa, a raz myśli sobie, że jednak fajnie będzie postać w miejscu.

bid_10.jpg.d8ee498a88cb8a304bf19525d7e767b4.jpgDodatkowo po resecie kompa, odłączeniu akumulatora itp. wartość środkowa i prawa nie zeruje się tylko zostaje na poziomie 6,8 i nie ma jak jej ruszyć :? Jest to mega irytujące, albowiem zasięg jest przekłamany, że olaboga - ostatnio jechałem do pracy 30 kilometrów (korki itp.) a zasięg nawet się nie ruszył jak i wskazówka paliwa. 

 

Wymieniłem już akumulator, bo był stary i pomyślałem, że może robić cyrki, ale nic to nie pomogło.

Myślałem o kilku jeszcze rzeczach, ale chciałbym Was zapytać, która z nich może być najbardziej prawdopodobna:
1. Magistra CAN - ale to chyba wiązałoby się z błędami wyrzucanymi tak po prostu, jak i moim zdaniem odrzuca ją jako winowajcę to, że jednak błędy spalonych żarówek i braku płynu spryskiwacza są wyświetlanie (ale nie w TEST MODE)

2. Moduł komfortu - też dawałbym inne objawy i nie wiem czy jest powiązany.

3. Indeksy w komputerze - może trzeba je ustawić?
4. Przekaźnik/bezpiecznik tylko nawet nie wiem od którego zacząć, żeby go znaleźć :(
5. Albo coś w baku tylko co? Pływak/potencjometr?

 

Mógłby przy okazji ktoś po krótce powiedzieć mi co mierzy te wartości spalania chwilowego?

 

Podrzucam link do opisu tego trybu test-mode

http://astra-3.pl/porada-astra-h-test-mode-bid#up

 

Proszę bardzo bardzo o pomoc, bo już mi się pomysły kończą. To nie jest tylko temat Vectry, ale chyba podobne układy są również w Astrze.....

 

Z góry dziękuje!

Pozdrawiam


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez Getroyer
      Witam wszystkich. Zabrałem się za wymianę regulatora napięcia. Odkręciłem wszystkie śruby dostałem się do alternatora tyle że szpilka trzymająca alternator od dołu jest za długa i nie mogę jej wyciągnąć ponieważ dosięga ramy. Macie jakiś sposób na to czy będę musiał ją uciąć?

    • Przez Rafal9990
      Witam forumowiczów, dziś na wyświetlaczu BID pokazało mi się tajemnicze wskazanie "0+00+00+10+04". Chwilę wcześniej włączyłem tryb diagnostyczny (długie przytrzymanie "SETTINGS"), przeleciałem wszystkie ukryte opcje i zostawiłem podgląd średniego spalania. Po chwili linia zawierająca opis ze stacji radiowej zaczęła wskazywać jakieś cyfry. Z tego co wywnioskowałem to pierwsze wskazanie pokazywało aktualną prędkość, natomiast ostatnie 04 zmieniało się na 00 jak tylko samochód ruszał z miejsca. Mam ten samochód już kilka lat i nigdy mi się coś podobnego nie pokazało. Nie udało mi się znaleźć informacji cóż to takiego. Dodam tylko, że jestem świeżo po wymianie czujnika temperatury spalin przed DPF. Spotkał się ktoś z Was z tym i wie co to oznacza? Dlaczego wcześniej mi się to nigdy nie pokazywało? Może w serwisie zrobiono mi aktualizację software i stąd coś podobnego? Będę wdzięczny za pomoc i wskazówki.

    • Przez Szwed95
      Witam serdecznie
      Mam Opla corsa c 1.3 cdti 2005 r.
      Ostatnio jadąc nagle radio mi całkowicie zgasło i z głośników słychać było takie pykniecie krótkie jakby bezpiecznik poszedł. Radio w ogóle nie zaskakuje nawet wiec myslalem ze moze sie zepsulo ale podpialem je na krotko i dzialalo bez problemu. Bezpiecznik w radiu oraz wszystkie bezpieczniki pod maską są ok. Sprawdzilem miernikiem napiecie na kostce od samochodu do radia i wskazuje mi 12,7 lub 12,8 V jednak po podpieciu radia spada do 2,8 V. Nie działa do tego jeszcze podświetlenie panelu nawiewu pomimo wymiany żarówek.
      Prosiłbym o pomoc bo jednak nie chce wysyłac  jeszcze auta do elektryka
       
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.