Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów. Posiadam astrę g z16xe i mam parę problemów. Może zacznę od silnika a dokładniej chodzi mi o zapieczone pierścienie. Słyszałem o metodzie z nafta może jest ktoś kto to próbował i jaka ta nafta ma być. Pomiar kompresji wykazał od 1 cylindra 15. 15. 14,5. 12. Po zalaniu na tłoki po 5ml oleju ciśnienie wskoczyło na 17bar i tu moje pytanie martwić się tym czy próbować z nafta. Druga sprawa dotyczy egr miałem założony zacięty w pozycji zamkniętej żadnych błędów auto jeździło normalnie znalazłem w bagażniku nowy zawór i po zamontowaniu na jałowych obrotach strasznie falują od 500 do 1000rmp i czy ta niska kompresja może mieć na to wpływ lub nieszczelny wydech tuż za katalizatorem na łączeniu z tłumikiem środkowym? Z góry dziękuję za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, D4ko733 napisał:

wskoczyło na 17bar

 

Nawet na tym co miał 12?

Pomiar kompresji był robiony z próbą olejową?

 

 

18 godzin temu, D4ko733 napisał:

strasznie falują od 500 do 1000rmp

 

ERG masz szczelnie przykręcony?

Przepustnica nie ciągnie lewego powietrza?

Przepustnica wyczyszczona?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak nawet na tym co było 12 przy próbie olejowej wskoczyło na 17bar. Egr szczelny przepustnica też czysta i nie bierze lewego powietrza. Te falowanie nie występuje zawsze przeważnie na rozgrzanym silniku czasami stoją obroty normalnie i po chwili zaczyna falowac. Stało się tak po założeniu nowego egra stary zaślepiony było wszystko dobrze chyba że wrócić do starego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 godzin temu, D4ko733 napisał:

Tak nawet na tym co było 12 przy próbie olejowej wskoczyło na 17bar.

12 to normalne ciśnienie.

15 to zanagarowane tłoki

Ogólnie różnica ciśnień powinna być ok 10%

 

21 godzin temu, D4ko733 napisał:

Stało się tak po założeniu nowego egra

 

Błędy skasowane?

EGR w parametrach pracy pracuje dobrze?

Czyli zamknięty na wolnych?

Zamiast kombinować z EGR lepiej jedź na Techa aby go ,,wyprogramować,,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
3 godziny temu, adam1954 napisał:

Ogólnie różnica ciśnień powinna być ok 10%

 

Adaś - do 10% :)

A przeważnie 1 bar w benzynach.

Turbobenzyna dopuszcza 25%

Edytowane przez ja37

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli EGR najlepiej wywalic? Bo jak założę stary nie działający i podepne to nie wykazuje błędów a auto jeździ idealnie. A co do ciśnienia właśnie wszyscy mówią że od 17bar do minus 10% w tych silnikach druga sprawa silnik pali sporo oleju czyli próba olejowo wychodzi że pierścienie puszczają chyba że się mylę. A co do nafty oświetleniowa będzie dobra do rozpuszczenia nagaru?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, ja37 napisał:

Adaś - do 10% :)

 

 

Tak źle się wyraziłem:D

 

6 godzin temu, D4ko733 napisał:

Czyli EGR najlepiej wywalic?

 

EGR zostaje na swoim miejscu ,tylko zostaje usunięte w sterowniku jego odczytywanie.

I po problemie.

 

 

Moim zdaniem źle mówią.

Masz w tym silniku stopień sprężania 10.5:1

A to jest 13 bar.

Czyli tylko na tym cylindrze masz dobre ciśnienie.

Podwyższone 15 bar świadczy o dużej ilości nagaru na pozostałych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A branie oleju w dużych ilościach od czego może być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Albo uszczelniacze zaworów, albo zapieczone pierścienie olejowe.

Odmą raczej nie wrzuca, bo kompresja trzyma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nafta świetlna w ilości ok 10-20ml na cylinder.

Można również użyć środka do czyszczenia EGR/gaźnika itp.

Temat opisany w tematach ogólnie mechanicznych (poza modelowych).

Ja stosuje dodatkowo płukankę silnika co wymianę oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też polecam płukanki.

Ostatnio walczę z Suberbem .

W misce olejowej sam gnój. 

To auto nigdy nie widziało płukanek.

Efekt tego jest taki że pompa olejowa powiedziała ,,pa ,pa,,

Jak widać sama wymiana oleju i to po 15 tys. nie wystarcza.

Lany Motul .

W Mery mojej i kolegi zacząłem stosować płukanki przy wymianach oleju od kilku lat .

Szlam jest ale w duuużo mniejszej ilości

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe.

ja nie stosuję płukanek, mam opluwany castrol magnatec, wymieniany co roku i w środku mam czysto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grześ ,nie robiłem zdjęć ale na prawdę nie widziałem takiego gnoja w misce.( ale w sumie może mało widziałem)

Kolega zalewa Motula i to co 15 tys .

Dba o to auto.

 

W Felicji jeździłem na Lotosie 10W40  i oprócz brązowego nalotu na wszystkich elementach głowicy w misce było w miarę czysto.

W mojej Mery po dwóch latach jeżdżenia przeze mnie  ,gdy zdjąłem miskę było duużo więcej szlamu.

Po płukankach które teraz robię ( ostatnio sprawdzałem kamerką endoskopową) jest w miarę czysto.

To samo w drugiej Mery którą widziałeś Z16SE.

 

Może to ma związek z braniem oleju?

 

Z przedmuchami przez pierścienie?

U ciebie ciągle coś się dzieje i ciągle czyścisz.

A nasze auta jeżdżą bez rozbierania silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No miski już dawno nie ściągałem :)

Pewnie ze 3 lata.

Na pewno przedmuchy mają wpływ także i przecieki paliwa do skrzyni korbowej.

Oleje są coraz nowsze, pełne uszlachetniaczy - może one się wytrącają w postaci szlamu?

Mi wymiana oleju wychodzi co 5-6kkm, może to też ma wpływ?

Zaraz będe wymieniał oleje i w corsie i w astrze, dam płukankę, zobaczę :)

Offtop - Jaką zakupić?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja leję albo STP albo Liqui

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może ktoś płukał silnik ropa zalewając zamiast oleju? Widziałem taki zabieg u chris kubeczko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, D4ko733 napisał:

A może ktoś płukał silnik ropa zalewając zamiast oleju? Widziałem taki zabieg u chris kubeczko

Kolego takie rzeczy robi się zawsze na własne ryzyko, nie tylko Chris bawił się w mycie ropą.

Ale według mnie płukanie ON jest dość drastycznym sposobem i jest duże prawdopodobieństwo że coś pójdzie nie tak.

Adaś już napisał, ja również jak on stosuje Liqui, STP a nawet raz K-2 do płukania - wydaje mi się wystarczającym sposobem na czystość wewnątrz silnika.

Ale żeby być pewnym że to silnik spala i ile oleju powinno się wyeliminować wszelkie wycieki i dopiero sprawdzać jaka kondycja jest silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez RusevRomanov
      Witam.
      Mam problem ze swoją Asią (Opel Astra G Kombi 1.6 101KM, bez LPG), ale od początku. Jakieś dwa tygodnie temu nie mogłem odpalić swojego auta. Dopiero po kilku próbach jakimś cudem się odezwał. W domu okazało się że akumulator jest rozładowany. Naładowałem go jednak odpalał dosyć ciężko. Wstawiłem więc akumulator z innego auta, który ma mniej amperogodzin i nie było problemu, gdyż odpalał na dotyk. Jednak po tygodniu miałem ten sam problem. Naładowałem znów akumulator, który pochodził następny tydzień i znów sytuacja się powtórzyła. Dodam, że kupując Opelka zostałem poinformowany o tym, że ma regenerowany alternator i rozrusznik. Co ciekawe, alternator ładuje akumulator, było to sprawdzane miernik (eleganckie 14V było). Analizuje w tej chwili wszystkie dojścia. Na moje oko mogą to być szczotki alternatora lub rozrusznika, regulator napięć, albo może gdzieś również pobierać potajemnie prąd. Dodam również, że kontrolka ładowania akumulatora gaśnie, gdy przekręcę kluczyk na zapłon, więc energię faktycznie dostarcza. To jest dla mnie bardzo ważne. Co to może być? Pomóżcie! Liczę na waszą pomoc.
    • Przez maxdredi
      Czesc! 
       
      Kupilem na ebay tlumik srodkowy do mojej astry g z16xe 2001. 
      Okazalo sie ze zamiast plaskiego tlumika taki jak jest w mojej astrze, facet przeslal mi okragly. 
       
      Czy te dwa tlumiki sa kompatybilne czy moze zwracac towar bo okragly tlumik nie jest do mojej astry i bedzie np odstawac od podwozia? 
       
       
      Wielkie dzieki za informacje! 
       
       


    • Przez D4ko733
      Witam piszę z zapytaniem jakie komputery były montowane do z16xe. Posiadam ecu DHUC i muszę już go wymienić i pytanie czy inne oznaczenia podejdą
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.