Skocz do zawartości
SuperMario

2.2 108KW 147KM 16v Z22SE Z22SE nierówna praca, przeskoczył łańcuch?? pomocy...

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Autko astra g bertone 2001r z22se 16V 147KM benzyna, niegazowany, przebieg 205000km

 

Panowie zaufany mechanik rozkłada ręce, ja tez już nie mam pomysłu. Problem pojawił się jakiś miesiąc temu, dwa dni stał pod delikatnym śniegiem, po odpaleniu zaczął terkotać, objaw jakby nie palił na jeden garnek. obroty delikatnie na jałowym falują, przygasa, czasem potrafi zgasnąć na skrzyżowaniu. Uprzedzając fakty, auto ma moc, nie słabnie, po wejściu na obroty idzie jak przeciąg. na postoju i do 50km/h  szarpnie raz poraz, dławi się. Ostatnia opcja mechanika to przeskoczył łańcuch, żeby rozebrać i ogarnąć temat trzeba będzie wywalić kosmiczne pieniądze na kompletny dolny i górny rorząd, nie chciałbym kasy w błoto wywalać, bo może jest to błachostka. tym bardziej że stało się to z dnia na dzień. Problem nigdy się nie pojawiał.

 

CO było robione:

- Pod komputerem brak błędów, czysto, 3 różne interfejsy, programy, wszędzie czysto...

- wymienione świece dwa komplety

- cewki / listwa podmieniona na nówkę też nie to

- katalizator ok (nie te objawy niby)

- wyczyszczona przepustnica

- posprawdzane ciśnienia na cylindrach

- silniczek krokowy jest razem z przepustnicą (podobno błąd na kompie powinien wyskoczyć jesli byłoby cos nie tak)

- przepływomierz tak samo, wg mechanika powinny być błędy na kompie

 

W tym roczniku były problemy ze smarowaniem i wadliwym rozrządem, moje auto juz miało prawidłowy rozrząd (napinacz plus dysza).

 

Prosze o pomoc, może ktoś ma jeszcze jakieś pomysły zanim wejdę w spore koszty. jakie są objawy przeskoczenia łańcuszka ? W wolnej chwili wrzuce filmik z nagraniem na jałowych obrotach ale nie wiem czy coś będzie można na tej podstawie wywnioskować...

 

dziękuję wszystkim za pomoc

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może to problem z paliwem ? Woda, filtr paliwa ?

Pompkę paliwa też sprawdź przez pomiar ciśnienia na listwie.

Czyszcząc przepustnice zapewne sprawdzaliście czy nie łapie "lewego powietrza"  ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Dzieki za zainteresowanie tematem, filtr paliwa wymieniany co roku z olejem itd. zawsze oryginał GM. Więc raczej odpada. Pompa paliwa zapytam, przepustnica ok, auto zgaśnie po zatkaniu więc test poztywnie przechodzi.

 

PS.

Zaślepiony EGR z emulatorem raczej nie mają nic wspólnego z podana usterką. Tak tylko pytam, ponieważ od dobrych kilku lat śmigam bez niego i wszystko było ok.

 

Wrzuciłem nagranie, odpalony na zimnym silniku, raz lepiej raz gorzej. może ktoś ogarnięty w temacie coś usłyszy i mnie oświeci ;)

 

https://drive.google.com/open?id=1SMOBxRsG3pSNB5CqADx_CVfvZGitYOx5

 

Edytowane przez SuperMario

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Pako35
      Witam. Problem jest tego typu ze wczoraj wieczorem zostawiłem na parkingu a rano nie odpaliło. Rozrusznik kręci, akumulator 13,8v, na kable tez nic. Sprawdziłem przepustnice, odpiołem klemy na chwile, tak samo z 2 sonda tez nic nie dało. Kiedyś po podpięciu kompa wyszły błędy cim ale jeżdżę z tym już jakiś rok i komp w samochodzie nic nie pokazuje. Pomocy...
    • Przez Jarek opel vectra
      Witam potrzebuje waszej pomocy panowie.
      Moze ktos sie spotkal z takim nieprzyjemnym przypadkiem i pomoze mi rozwiazac moj problem. 
      W mojej vectrze jest taki problem otoz auto w tej chwili nie odpala a jest tak ze czasem odpali ale jak odpali to odrazy wskakuje na 4 tys. obrotow szybko zgasze i znowu odpale i auto chodzi jak marzenie pojezdze troche zgasze podchodze i znowu to samo nie odpala i jak niechce odpalic to zauwazylem ze na zaplonie po 2 sekundach zapalaja sie wszystkie swiatla stop i wiem ze juz nie odpali nawet jak bym dlugo krecil wszystkie bezpieczniki sprawdzone te elektro wlaczniki tez na komputerze pokazalo mi przepustnice i pedal gazu ale to tez zmnienilem wszystkie styki czyszczone pod maska w bezpiecznikach w bagarzniku takrze. Prosze chociaz mnie nakierowac gdzie moze byc problem. 
      Z gory bardzo dziekuje za rozne sugestie. 
      Pozdrawiam. 
      Dodam jeszcze ze to jest vectra gts c 2.2 147 km 2002 rok. 
    • Przez jony321
      Witam serdecznie.
      Mam pytanie co może być przyczyną pojawiania się takiego komunikatu. Pojawia się podczas odpalania auta i po zaakceptowaniu znika i za jakiś czas  podczas jazdy pojawia się ponownie.
      Było wszystko sprawdzone, styki ok , żarówki odpowiednie niepoprzypalane, o dobrych parametrach. Czy ma ktoś jakiś pomysł lub miał coś podobnego? Z góry dzięki

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.