Skocz do zawartości
omega

pytanie o remont silnika 2.0 DTI

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Sprawa dotyczy vectry c 2003r. silnik 2.0 dti 100KM.

 

Chciał bym zrobić remont silnika bo kompresja słaba-1cyl.24bar reszta ok.25 bar. .

Mechanik u którego byłem mówi że remont mija się z celem,i jego zdaniem lepiej kupić używany silnik.

Tylko że ja nie chcę używki bo wg.mnie kupo używanego silnika to ryzyko a autem chcę pojeździć tak ze 4 może max 5 lat... .

Na dzień dzisiejszy mam uzbierane ok.2tys. tylko czy w tej kwocie uda mi się zrobić remont?.

Wymiana pierścieni i ew.remont głowicy starczy?

Czy może jak remont to od razu całość,czyli szlif,nowe tłoki i pierscienie i zrobienie głowicy oraz ew.szlif wału?

 

W ub.roku zrobiłem zawieszenie(bo auto nie przeszło przeglądu) i te cholerne ksenony co oświetlały klosz też były w regeneracji... .

Tak że złomowanie tego auta trochę mija się z celem ...

Jakie są koszta remontu tego silnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U ciebie kompresja powinna być 23 bara.

Różnica może być w granicach 10 % więc co chcesz remontować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wg.auto-krak kompresja tego silnika ma być 25-28 bar.

 

Chce go remontować bo nie ma mocy.

Silnik dmucha powietrzem z 1wszego cylindra.

Nie są to spaliny a powietrze.

A że dmucha z pierwszego cylindra to wiem bo zdjąłem  kopułkę dolotu z EGR odpaliłem silnik i było wiadomo z którego gara dmucha.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla tego silnika stopień sprężania jest 18.5:1

Czyli przeliczając na kompresję wychodzi 23 bara.

Bo według wzoru 18.5 x 0.125 = 2, 31MPa

A to jest 23 bara.

 

https://www.jednostek-miary.info/przelicznik-jednostek.php?typ=cisnienia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to nieźle mnie poratowałeś dzięki Adminie :)

 

Wychodzi na to że powodem braku mocy jest jednak to dmuchanie z dolotu...

Rozrząd był i jest ustawiony dobrze-mam blokady...

Tylko co z tą głowicą?

Nie jestem mechanikiem ale jak dmucha powietrze to by wskazywało na uszkodzony zawór dolotowy-w tym wypadku 1 cylinder.

Ale kompresja jest...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, omega napisał:

No to nieźle mnie poratowałeś dzięki Adminie :)

 

Taką ja mam wiedzę.

Ktoś może powiedzieć że się mylę.

 

Kompresję warto zmierzyć dwukrotnie.

Na sucho i z próbą olejową.

Wtedy widać czy wina jest po stronie pierścieni  czy zaworów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z próbą olejową chyba ciśnienie min.wzrosło ale na 100% nie była to duża różnica.

W ub.roku od wymiany do wymiany nie dolałem oliwy ... .

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 11.02.2019 o 22:13, omega napisał:

Silnik dmucha powietrzem z 1wszego cylindra.

 

 

Dmucha powietrzem w którym miejscu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
27 minut temu, adam1954 napisał:

 

 

Dmucha powietrzem w którym miejscu?

 

Zrobiłem tak.

Zdemontowałem dolot

Założyłem przewody paliwowe i odpaliłem silnik

Powietrze dmuchało z kanału dolotowego z 1wszego cylindra.

 

Karteczkę z pomiarami też znalazłem .

Po próbie olejowej ciś.w cylindrze 1 wzrosło o ok.4bar.

Na cyl.2/3/4 wzrosło o ok 0,5bar.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To wychodzi że masz pierścienie do roboty na 1 cyl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym jeszcze sprawdził wcześniej zawory - skoro wali kompresją z I cylindra.

A na marginesie - ja bym robił to co masz tylko nie u tego mechanika - bo widać że się mu nie chce tego robić.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, adam1954 napisał:

To wychodzi że masz pierścienie do roboty na 1 cyl

Nie jestem mechanikiem ale wg.mnie sama wymiana pierścieni to "reanimacja trupa" tak że jak remont to całość,czyli szlif + honowanie głowic,tłoki,pierscienie,głowica do sprawdzenia ... .

Co do szlifu to trzeba wyciągać blok?czy da się to zrobić na aucie?

I co ważne ile by kosztował taki remont zakładając że sam bym robił?

Części z najniższej półki totalnie nie wchodzą w grę,wiadomo ryzyko... .

Moje pojęcie z mechaniką jest takie że kiedyś z ojcem zrobiliśmy remont C-330 -poziom skomplikowania silnika w oplu podobny więc może się uda.. .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o remont to dopiero po rozebraniu można widzieć co jest w silniku.

Jakie są cylindry itp.

Chcesz robić połowę gruntownego remontu.

Nie wiem czy się będzie opłacało.

Według mnie to jeszcze byś mógł korby sprawdzić i wał.

Ale to myślę że nieopłacalny koszt.

Szlifu bloku nie zrobisz na aucie.

Musisz zawieźć do szlifierza.

 

 

Decyzję o tym jak będziesz naprawiał można podjąć dopiero po zdjęciu głowicy.

Wtedy dopiero będzie widać co jak .

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę że Adaś ma rację.

Wszystko wyjdzie po zrzuceniu głowicy i wtedy dopiero można podjąć decyzję co dalej.

Nie koniecznie trzeba robić szlif wału i cylindrów gdy trzymają wymiary i nie ma owalu - jednak te silniki są twardsze niż w Ursusie.

Kupienie silnika gdy nie ma się pewności co do jego kondycji to loteria a i tak pasowało by go rozebrać i wymienić uszczelnienia i rozrząd.

Ale to twoja decyzja co zrobisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie dało mi to spokoju i zmierzyłem krzywki wałka-wszystkie mają ten sam wymiar więc ok. .

Zmierzyłem też te blaszki co są pod wałkiem i dociskają szklanki.

I tu ciekawostka-druga blaszka pierwszego cylindra miała 9mm ,natomiast cała reszta równo 10mm.

Czyż by ta wytarta blaszka powodowała dmuchanie w dolot i muła?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, omega napisał:

Zmierzyłem też te blaszki co są pod wałkiem i dociskają szklanki

 

O jakich ty blaszkach piszesz 

W Y20DTH jest hydrokorekcja

 

https://opel.7zap.com/pl/car/z02/e/12/23-0/

 

 

 

Co do kompresji to moja pomyłka 

Faktycznie jest 25-28

 

2019-02-13_200356.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, adam1954 napisał:

 

O jakich ty blaszkach piszesz 

W Y20DTH jest hydrokorekcja

 

https://opel.7zap.com/pl/car/z02/e/12/23-0/

 

 

 

To co na schemacie jest oznaczone jako 12.

 

Co do pierścieni to musi być do Y20dth czy może być X20dth?

Tłoki w silnikach X20 i Y20 są te same a różni się tylko ten górny pierścień?

Wato dopłacić i kupić lepsze pierścienie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

12 to jest na chłopskie tłumaczenie dźwignia krzywki.

W tym przypadku gdy masz hydrokorekcję zaworów on nie odgrywa żadnej roli.

Jedynie co ja podejrzewam że jest nie z tego kompletu , czyli ktoś z tym silnikiem już robił

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tę krzywkę kupiłem wczoraj na szrocie z VB.Dałem 10zł.Jest równo 10mm.

Auto idzie zaraz na linkę i jedziemy do innego mechanika na pomiar kompresji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kompresja u innego mechanika cyl2/3/4 26bar cyl.1 25bar.

Ale grzebałem w rozrządzie to widocznie coś się poprawiło.No chyba że manometr inaczej mierzy... .

 

Ten mechanik co dziś byłem to chyba kumaty,do zdjął wąż dolotu przyłożył rękę i jak poczuł wiatr to powiedział,że mam zarżniętą głowicę,bo jak by nie domykał jeden zawór to były by podmuchy wiatru.Natomiast u mnie dmucha ciągle-i to na tyle mocno że dmucha w filtr powietrza.Jak by problemem były pierścienie,to silnik kopcił by na niebiesko i musiał bym dolewać często olej.A w ub.roku nic nie dolałem,bo nie było takiej potrzeby.

Wychodzi że wymiana pierscieni i remont głowicy starczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.