Skocz do zawartości
omega

pytanie o remont silnika 2.0 DTI

Rekomendowane odpowiedzi

Pisałem wiele razy że nie bawimy się pedałem gazu podczas zapisywania danych. Masz na jedynce lub dwójce tylko sprawić by auto jechało powiedzmy 15-20 km/h i wtedy zapiąć 4 lub 5 biegu odrazu, puścić sprzęgło i wcisnąć pedał gazu w podłogę. Tak trzymać, zapisywać dane aż się auto rozpędzi. Pik doładowania nawet 3 barowy na ułamek sekundy nic nie znaczy. 

Przeplywki z zamiennika dość często mają wskazania podwyższone niż na ori sprawnej. Przez to przelewają paliwem w dolnym zakresie obrotowym dając oczewiscie wrażenie większego kopa ale zasyfiaja turbinę itd oraz dużego Batorego z wydechu. Jednym słowem nic dobrego. Ten sam efekt jest jak rozwiercisz przeplywke by powietrze przepływające miało większy flow na element pomiarowy.  Są skróty klawiszowe na windowsa by ten nagrywał nawet filmik z pulpitu więc możesz nawet tak rejestrować dane. 


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem test tak jak pisałeś.

4bieg i but.

Kąty wtrysku i masa paliwa pokryły się.

Spadło natomiast doładowanie z 0.99bar a jak but to 0.96bat. .

Dodam że jak robiłem ten test to brat jechał za mną drugim autem i powiedział że vectra w pewnym momencie mocno zaczęła kopcić na czarno .

Sprawdziłem jeszcze raz dolot.

Ale tym razem nie że zatykam dolot i silnik gaśnie-tylko na metalową rurę od turbo dałem dętkę i pompowałem...ciśnienie wzrastało .

Psikałem dolot pianą brak bąbelków a i ciśnienie po ok.30min nie spadło(Napompowałem do 1.2bar i tak się trzymało).

Czystym przypadkiem spostrzegłem że trzpień od EGR jest jakoś dziwnie usyfiony jak by kuż i piasek.

Tulejka pod EGR też brudna.

A dolot czysty.

Wyczyściłem w środku tulejkę oraz trzpień EGR zrobiłem ok.120km kontrola i znowu jak by kurz i piasek osadził się na trzpieniu EGR i tulejce.

Zdemontowałem kol.wydechowy razem z turbo i na kanale doprowadzającym spaliny do EGR też był kurz i w dotyku jak by piasek.

 

Z kąt to się tam wzięło przecież tam nie powinno być żadnego syfu-nie licząc syfu ze spalin.

Aha pozostałe 4 kanały wydechowe były całe tłuste od sadzy.

 

Głowice remontowałem jakoś 2tyś.km temu turbo też było robione.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cytat z VKP

Cytat

leniwe wkrecanie się na obroty -to brak powietrza przez usterke WG ,nieszczelność dolotu ,walnieta przepływka która zaniża objetość powietrza zasysanego przez Turbo lub prozaiczne zabrudzenie filtra paliwa skutecznie blokujące jego przepływ w wymaganej ilości.

U mnie filtr paliwa i powietrza wymieniony.

Szczelność dolotu sprawdzana zarówno zatykając dolot jak i wdmuchując powietrze.Dolot szczelny.

Usterka WG,wykluczam,bo podpinałem podciśnienie pod gruszkę a dodatkowo dołożyłem spręzynę by było max.zamknięte. Wywala p1125 przy ok.3tyś rmp.

Przepływka...mam ich 5 albo 6 szt. i na każdej brak mocy.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 minut temu, omega napisał:

Przepływka...mam ich 5 albo 6 szt. i na każdej brak mocy.

Chcesz jeszcze ze 3 do kolekcji?

 

Nie ważne, ile ich masz, ważne co taki element pokazuje podczas pracy na swoim stanowisku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, ja37 napisał:

 

Skoro puszcza kopciucha to przeplywka nie ogranicza podlania paliwem. Albo wtrysk paliwa jest w niewłaściwym momencie albo powietrza mało. Doładowanie na poziomie 1900-1960 mbara jest dla dth prawidłowe.  Albo źle rozpyla paliwo, niskie ciśnienie otwarcia wtrysków abo niewłaściwy moment otwarcia mi to wygląda w tym aucie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wesol ... sumie co mi szkodzi wyjmę wtryski i dam do sprawdzenia(25zł/szt.bosch servis to chyba nie majątek?).

Myślę że max.godzina roboty i wtryski wyjęte.

 

A co do przepływki to macie może jakąś apkę typu oscyloskop by sprawdzić przepływkę?

 


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, omega napisał:

A co do przepływki to macie może jakąś apkę typu oscyloskop by sprawdzić przepływkę?

 

Czytanie forum cię nie interesuje?

https://forum.opel24.com/topic/83023-opcom-podsumowanie-procesu-diagnostyki-tym-interfejsem/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No w 2.0 raczej tak szybko wtrysków nie wyszarpiesz z głowicy. Przeplywke to zawsze można zmistkowac, podać napięcie na linie zwrotnej i nie będzie ciąć dawki paliwowej. Ale tak jak Grześ raczej nie tu jest problem. Niskie wartości będą na przepływie jak turbo nie pompują albo słaby przedmuch na głowicy bo tam żeby powietrze weszło do komory to muszą spaliny wpierw wyjść.  Czyli jeśli zawory się nie otwierają za dobrze czy przypchany wydech to maf będzie mieć niskie wskazania. Tak samo jak jest dziurka na rurze za przeplywka. Dziurka taka jak kuna by pogryzła.  Itd itd. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie wtryskiwacze mam.

CAM00084.thumb.jpg.c206b45d7393cf183c853859c38b9471.jpg

 

 

Jutro podeślę kartkę z protokołu wtryskiwaczy.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie coś mam...

CAM00086.thumb.jpg.2ada57ee2fc34d976dd45f62269d5941.jpg

 

 

Wtryski ponoć dobrze rozpylają nie leją.

Oczywiście podkładki i uszczelniacze na wtryski dałem nowe.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziwne,po włożeniu wtryskiwaczy silnik pracuje wyraźnie ciszej i jak na postoju dam ostro w palnik to nie kopci na czarno.

Szkoda tylko że auto dalej nie ma mocy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Adam mógł byś dokładniej opisać jaki program zainstalować (typu oscyloskop) do op coma by sprawdzić parametry przepływki?.

 

Ja mam op com krótko a moja wiedza na dzień dzisiejszy ogranicza się do odczytania/skasowania błędu.

A z pomiarem przepływki sobie nie radzę,bo jest tylko aktualny pomiar nie ma opcji jaką ecu żąda w danej chwili.

Sam się drapię po głowie bo Turbo dmucha-wartości wymagane i rzeczywiste się pokrywają,masa paliwa-wymagana i aktualna się pokrywa a auto nie ma mocy.

 

Aha,po sprawdzeniu wtrysków zrobiłem ok.150km. i spadło mi średnie spalanie-z 8 na 7.Niby litr mniej ale to dużo.Praca silnika też lepsza(miękka i cicha)-wcześniej był głośny a teraz w czasie jazdy ledwie co go słychać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Android i Torque.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok zaraz pogoogluję...

 

Tymczasem zrobiłem jeszcze ok.10km z wpiętym miernikiem w przewód sygnałowy przepływki 2bieg i but.

Wynik?

Przepływka z "rezystorem pomiarowym" 3.85V

bosch 3.90V -4.20V

pierngurg 4.50V

 

Na postoju wyłączony silnik 1.05V.

Jak przyśpieszałem to napięcie wzrastało szybciej niż na bosch.

Natomiast na bosch na postoju wynosi 0.95 do 1V.

 

Jak rozgryzę kostkę czujnika doładowania to też pomierzę napięcia na postoju i 2gieg i but.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Adaś dobrze radzi, po co kombinować, jak wsio będziesz miał w programie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeplywka jest ogranicznikiem podlania. Nie powoduje w żadnym wypadku że auto będzie paluch więcej. Kolega nie rozumie istoty przepływomierza i po co on jest. Nie czepiaj się przeplywki bo ona nie jest od tego by auto paliło mniej czy więcej. Diesel to nie benzyna i nie może palić więcej by mocy nie było więcej bo wali w komin. Przeplywka jest ograniczeniem dawki paliwa by auto było ekologiczne by nie dymiło nadmiernie puki turbo nie wstanie czyli nie zacznie już pompować tyle ile żąda ecm. Skoro doładowanie masz okej czyli wymagane pokrywa się rzeczywistym a dawka też się tak pokrywa to problem masz gdzie indziej. Nie wiem pompa, rozrząd kompresja zawory. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wesol wiem ze przepływka na podst.ilości powietrza dawkuje paliwo.

Robienie dziurki w przepływce bosch 2mm i od razu błedy p400 i chyba p100 a o kopceniu na czarno nie wspominam.

Turbo po ominięciu EZ potrafi wywalić p1125

Z kolei p1125 wyklucza nie domknięty EGR.

Wtryskiwacze z tego co wyczytałem trzymają parametry.

Kompresja ok.31bar.

Pompa,fakt był błąd p1220 ale po regeneracji już nie wystąpił.

Czyż by pompa była źle zrobiona np.za małe ciśnienie i już mam bez checkowego muła?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.