Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

5 godzin temu, wesol napisał:

Zależy od wielkości dziury i przede wszystkim od prawej nogi kierowcy by turbo rozwalić. Czas też tej usterki i zrobionych kilometrów musi być odpowiedni by rozdupcyc turbo. 

 

No właśnie tak jak pisałem raczej nie piłowałem jej... dziura raczej mała (kamieniem dostała) ... raczej spokojna jazda przez miasto do pracy i z powrotem (10 km) zimą więc nawet silnik mi się nie rozgrzewał... 

Co do odpowiedzi na pozostałe pytanie ;)... wiem co to dziura z chłodnicy, oponie czy wydechu ale w intercoolerze właśnie nie bardzo ? rozumiem że spaliny zamiast krążyć w układzie turbiny wydostają się częściowo na zewnątrz.. Pytanie było jaki to może mieć wpływ negatywny na turbinę ? 

 

Edytowane przez micek1968
błąd
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, micek1968 napisał:

Co do odpowiedzi na pozostałe pytanie ;)... wiem co to dziura z chłodnicy, oponie czy wydechu ale w intercoolerze właśnie nie bardzo ? rozumiem że spaliny zamiast krążyć w układzie turbiny wydostają się częściowo na zewnątrz..

 

 

Widzę że faktycznie nie wiesz.

Spaliny a intercooler nie mają nic wspólnego.

A wystarczy wejść na wikipedię

https://pl.wikipedia.org/wiki/Chłodnica_międzystopniowa

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziura w dolocie - spadek nadciśnienia, który turbina próbuje nadrobić kręcąc się coraz szybciej.

Bardzo szybko można taka dziurą zabić turbinę.

Tym bardziej krótkie odcinki, co chwila światła, zmiana biegu.

Stała prędkość(autostrada) nie popsuje tak turbiny, jak miasto.

 

Kamień płakał, jak tą dziurę robił :)

Edytowane przez ja37
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zależy od wielkości dziury i obrotów silnika. Na obrotach niskich czyli powiedzmy do 3000 obr w dieslu to nie powinno się nic stać. Jazda z obrotami powiedzmy 4000 i dziura na dolocie czyli IC węże itd powoduje że turbo działa powyżej swojej  granicznej możliwości.  Dlatego też ecm ma w mapie coś takiego jak zabezpieczenie gdy nie osiąga wartości ciśnienia zadanej przez dłużej jak 5 sekund gdy pedał gazu jest wciśnięty na maca. Różnica ciśnienia doładowania jakie zapodaje ecm a jakie turbo wytwarza nie może być większa jak około 100 mbar czyli 0.1 bara. Będzie przeładowanie 0.2 bara trwało 6 sekund to wywali błąd i ograniczenie mocy. Tak samo przy niedoladowaniu bo przecież jest dziura w IC to też błąd itd. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Zanim założysz temat opisując swój problem, zapoznaj się z naszymi zaleceniami

  • Przeszukaj forum - skorzystaj z wyszukiwarki i przeszukaj forum, być może ktoś omówił podobne zagadnienie,
  • Podaj wersję modelu - nie zapomnij o podaniu wersji modelu auta, którego dotyczy opisywany problem,
  • Oznaczenie silnika - podaj nam jak najwięcej danych, które dotyczą Twojego silnika,
  • Opis problemu - opisz swój problem w sposób zrozumiały dla innych
Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.