Skocz do zawartości
schalker

Wyciek chłodniczka oleju a14net

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam wyciek z chłodniczka oleju. Olej kapie na wydech. Czy wystarczy wymiana 3 uszczelek ? Czy trzeba demontować turbinę czy wystarczy wydech i katslizator. Z góry dziękuję za odpowiedź .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba wywalić WSZYSTKO. Robota na cały dzień.

Tu: 

 

oraz tu:

 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

O masz ... to wymyślili ...

możesz zdradzić mniej więcej koszt robocizny takiej operacji (uszczelnienie chłodniczki oleju) ?

 

jak już wszystko trzeba wywalić to warto wymienić coś jeszcze przy okazji z uszczelnień co i tak z czasem lubi puścić ...

Edytowane przez schalker

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Standardowo wymieniamy komplet uszczelek podstawki filtra, chłodniczki oleju i oringi na przewodach oraz magistrali wodnej, a także podkładki przewodu dopływu oleju i spływu do misy. Często pęka plastikowy spływ i trzeba ten przewód też wymienić. Stosujemy zawsze zestaw montażowy turbiny czyli nowe nakrętki, nowe szpilki, nowa uszczelka pod kolektor, nowa uszczelka turbina-katalizator i nowa uszczelka katalizator-wydech. Całość z częściami oscyluje w okolicy 1200-1400zł. Same uszczelki do chłodniczki kosztują kilka stówek, bo nie ma zamienników i trzeba kupić oryginały w ASO. Zestaw montażowy turbiny też pod 400 podchodzi. Robocizna wychodzi jakieś 500-600 zł. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej, postanowiłem napisać bo jestem już po wymianie uszczelnień chłodniczki oleju. Jak się okazało w Zafirze C 1.4 140 km A14NET dało się wymienić uszczelki bez demontażu turbiny. Było ciężko bo dostęp nie jest łatwy ale dało się to zrobić - także kilkaset złotych na części i robociznę zaoszczędzone. Być może w Merivie lub Astrze jest mniej miejsca i dlatego też nie dało sie tego wykonać.

 

Dla innych - bo pewnie prędzej czy później i was też to będze czekać - jeśli ktoś jest ze Śląska potwierdzam, że w ASO Kanclerz na hasło forum opel24 możecie otrzymać 15% rabatu na te uszczelki - wtedy koszt tych 3 uszczelek wychodzi około 290 zł.

 

Odnośnie samych części nasunęła mi się pewna refleksja jak my europejczycy jesteśmy ładnie kantowani przez GM. Te same uszczelki (oryginał GM) w Stanach Zjednoczonych kosztują ponad połowe mniej (tam używane m.in. w Buick Encore, Chevroletach Trax).

Przykład: 

GM 55568539 - USA 12 dolarów - Polska 98 zł

GM 55565385 - USA 18 dolarów - Polska 154 zł

GM 55568536 - USA 8 dolarów - Polska 50 zł

 

Już nie wspomnę o chińczykach u których na aliexpress komplet uszczelnień razem z wysyłką kosztuje razem z dostawą 6 dolarów :) -  jednak tam prawo patentowe nie istnieje więc mogą sobie produkować co chcą , natomiast ciężko powiedzieć czy jakość tych uszczelek jest zbliżona do oryginału.

 

 

 

 

 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję... Oby tylko nie trzeba było niedługo robić tego samego. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba demontować kolektora wydechowego z turbosprężarką. Da się to wyciągnąć a turbo zostaje na miejscu. Mam zdjęcia z naprawy bez wyciągania turbo. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

 

Czy możesz podesłać zdjecia jak zrobiłeś naprawę bez demontażu turbiny. U mnie też pojawił się wyciek. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No własnie 1.4 T i wspomiana Chłodniczka oleju.... osad na korku wlewu oleju i wolny wyciek na wydech tzn trzeba wymienić  same uszczelki czy cały komplet z filterem też?  
Vx Zafira Tourer 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
W dniu 20.05.2019 o 16:44, Łukasz8 napisał:

Nie trzeba demontować kolektora wydechowego z turbosprężarką. Da się to wyciągnąć a turbo zostaje na miejscu. Mam zdjęcia z naprawy bez wyciągania turbo. 

Czy mozna prosic o zdjecia bez demontażu  mam ten sam problem

W dniu 25.09.2019 o 13:09, damian35a napisał:

Cześć.

 

Czy możesz podesłać zdjecia jak zrobiłeś naprawę bez demontażu turbiny. U mnie też pojawił się wyciek. 

Witam udalo sie naprawic wyciek bez demontażu turbiny czy ma pan jakies zdjecia 

Edytowane przez GrzegorzCosmo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.