Skocz do zawartości
4mass4

Astra G XEP 1,6 Twinport- nietypowy powracający problem

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!
Posiadam Opla Astrę G z silnikiem Twinport 1,6 XEP z LPG.
Od ponad roku zmagam się z dość nietypowym problemem. Usterka jest uciążliwa i co najgorsze, pojawia się nieregularnie, szczególnie na zimnym silniku.

Opis problemu:
Podczas jazdy na zimnym silniku, zdarza się, że auto traci moc, po wciśnięciu sprzęgła, lub próbie zmiany biegu auto gaśnie (w najlepszym wypadku obroty falują lub spadają do około 5000obr/min). Przeważnie towarzyszą temu warczenie, i głośna praca jakby dziura w tłumiku (a może i auto ma dziurawy tłumik). 
Podczas ruszania i jazdy w korku, ciężko jest ruszyć bez szarpania, mimo że sprzęgło puszczam powoli i z wyczuciem.

Występowanie problemu:
Prawie zawsze na zimnym silniku, nawet podczas jazdy prostą drogą. Jeszcze częściej przy podjeździe pod górkę, na wzniesieniach, czasem przy ostrzejszych zakrętach i na rondach.

Czasem jednak jakby problem znika i nie jest wyraźnie widoczny nawet na zimnym silniku (obroty falują i spadają, ale auto nie gaśnie). 

Na ciepłym silniku jest znacznie lepiej, ale nie idealnie. Przy zatrzymywaniu obroty falują, ale auto nie gaśnie.

Czasem auto nie pracuje na wszystkie cylindry (szczególnie przy dużym mrozie na zewnątrz), kontrolka check engine miga i silnik warczy, gaśnie za każdym wciśnięciem sprzęgła lub obroty spadają do około 5000. Po czym następnego dnia auto jeździ jakby nigdy nic.

Nie ma znaczenia czy auto jeździ na gazie czy na benzynie.

Błędy:
Kontrolka check engine obecnie nie zapala się, ale pojawiają się błędy:
Zawsze: sygnał pracy sondy lambda
Po pewnym czasie: wypadanie zapłonu 4, wszystkie czujniki i cała litania błędów, na co mechanicy rozkładają ręce.
Wymienione i zdiagnozowane elementy:
Podmieniałem dwukrotnie sonde lambda na inną i nie widać większych zmian. Czasem jest lepiej czasem gorzej, bez znaczenia jaka sonda.

Wymieniłem cewkę zapłonową i wszystkie świece.

Czyściłem przepustnicę. 

Czyszczenie wtryskiwaczy gazu i regulacja w najlepszym serwisie.

Według ostatniego elektromechanika kompresja na cylindrach jest w porządku, do komputera głównego nie można się przyczepić.

Dopływ powietrza uszczelniony i sprawdzany kilkukrotnie, czy nie dostaje się lewe powietrze. Sprawdzany przepływomierz.

Kupiłem też zapasową przepustnice i czujnik położenia wałka rozrządu, ale nie zmieniałem, bo według mechanika to nie jest przyczyną.

Byłem także u specjalisty od układów wydechowych, który stwierdził, że katalizator nie powinien być uszkodzony, bo nic nie stuka, nie przesuwa się a spaliny wylatują normalnie. Stwierdził to na podstawie ostukiwanie i przykładając rękę zatykając rurę wydechową.

Podsumowanie:
Panowie proszę o pomoc, bo już brakuje mi pomysłów co może się dziać. Nie chciałbym pozbywać się tego auta, bo sporo już zainwestowałem, a ogólnie jest całkiem dobrze utrzymane.
Moje podejrzenia padają teraz na układ wydechowy, ze względu na to, że najczęściej awarii towarzyszy dziwne warczenie i spadek mocy, jakby silnik krztusił się własnymi spalinami. Nie wiem jednak co dokładnie może się dziać. 
HELP!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
26 minut temu, 4mass4 napisał:

Błędy:
Kontrolka check engine obecnie nie zapala się, ale pojawiają się błędy:
Zawsze: sygnał pracy sondy lambda
Po pewnym czasie: wypadanie zapłonu 4, wszystkie czujniki i cała litania błędów, na co mechanicy rozkładają ręce.
Wymienione i zdiagnozowane elementy:
Podmieniałem dwukrotnie sonde lambda na inną i nie widać większych zmian. Czasem jest lepiej czasem gorzej, bez znaczenia jaka sonda.

 

 

Kody błędów?

 

Mechanik powinien podpiąć do komputera i się przejechać autem sprawdzając parametry.

No i zawsze jak to bywa przy LPG jazda na samym Pb z tydzień i sprawdzanie czy coś się zmieni.

 

 

A podsumowując jakie masz luzy na zaworach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

 

17 godzin temu, adam1954 napisał:

Kody błędów?

 

Mechanik powinien podpiąć do komputera i się przejechać autem sprawdzając parametry.

No i zawsze jak to bywa przy LPG jazda na samym Pb z tydzień i sprawdzanie czy coś się zmieni.

 

 

A podsumowując jakie masz luzy na zaworach?

Dokładnych kodów błędów nie znam.

Auto było u kilku mechaników, przez dwa miesiące, którzy zrobili nim więcej niż 400km i każdy rozkłada ręce.

Jeździłem na samym Pb nie ma różnicy.

Edytowane przez 4mass4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co ci można doradzić jak nawet kodów nie wiesz?

 

Chociaż mam radę .

Przeczytaj ten temat

 

 

Kup jeden z dwóch interfejsów 

Podasz kody 

Ktoś na forum ci doradzi co robić i sam zacznij działać przy aucie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam, że kody błędów dotyczące wypadania zapłonu na poszczególnych cylindrach oraz błędy z bogatą lub ubogą mieszanką, bo to jest właśnie LPG, dawno zakładane było? Z tego co słyszałem podpinają instalację na żywca, czyli przecinają oryginał wiązkę i lutują aby sprzężyc ECU z kompem czy sterownikiem LPG, w czym jest rzecz? A w tym, że kable mają oporność tak jak i czujniki, wszystko związane z przesyłem danych pomiędzy czujnikami i osprzętem do ECU, mieliśmy takie auto z instalacją Lovato, na benzynie malina, przyspieszenie itp. a na gazie szarpanie, skakanie obrotów, no nienawidziłem tym jeździć, regulacja i po 1000-2000km znowu cyrk, jakbyś furmanką leciał po wertepach. Nic tylko zlokalizuj błędy interfejsem diagnostycznym, przyzwyczaj się do Check Engine i tankuj LPG na dobrych stacjach i dbaj o wszystkie filtry i obsługę związaną z całą instalacją LPG. Racje bytu mają fabryczne LPG i te wszystkie warsztaty, które potrafią naprawdę dobrze skonfigurować całą instalację pod konkretne auto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 11.03.2019 o 19:54, adam1954 napisał:

A co ci można doradzić jak nawet kodów nie wiesz?

 

Chociaż mam radę .

Przeczytaj ten temat

 

 

Kup jeden z dwóch interfejsów 

Podasz kody 

Ktoś na forum ci doradzi co robić i sam zacznij działać przy aucie.

 

 

https://allegro.pl/oferta/interfejs-diagnostyczny-elm327-bluetooth-z-pl-odb2-7404690823

Czy taki interfejs będzie dobry?

 

LPG było regulowane i nie ma różnicy czy auto pracuje na LPG czy Pb, problem zawsze jest ten sam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest zabawka

Podałem ci przecież linka.

Jest tan nazwa tego interfejsu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj gdzie indziej, masz tu linki: 

 

https://www.olx.pl/oferty/q-op-com/ 

 

https://www.olx.pl/oferty/q-delphi-interfejs/ 

 

Ja osobiście mam Opcoma, ale znajomy przyjechał do mnie z Delphi DS150E i miał o wiele więcej funkcji i możliwości, ale to też zależy od wersji i oprogramowania. 

 

Na Aliexpress.com też są Opcomy i Delphi w niskich cenach, ale to są podróbki i też śmigają. I czeka się tam długo na paczkę. W sumie tych podróbek u nas nie brakuję, dobry interfejs kosztuje nawet kilka tysi z oprogramowaniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, 4mass4 napisał:

Taki będzie ok?

 

W podanym linku przeze mnie napisałem to:

 
,,A do tego mam LegatoVgate+ScanMyOpel na smartfona który działa podobnie z dodatkiem takim że możesz zrobić
wykresy pracy czujników.
Ale nie wpiszesz kluczyków itp.
Ale jest mobilny.
Można też mieć Torque i też będzie dobrze pracowało.,,
 
Po co ja sie wcześniej męczyłem i zrobiłem mini poradę?
Jak myślisz?
 
 
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Dzięki, ale mam wątpliwości, czy chce inwestować w zaawansowany interfejs skoro "profesjonaliści" mający dostęp do takiego sprzętu nie byli w stanie poprawnie zdiagnozować usterki. 

Jeden mechanik za diagnoze zażyczył sobie 200zł, stwierdził, że przyczyną jest kolektor ssący i może mi go sprowadzić z Niemiec za 3000 zł bo w Polsce nie dostanie.

Zmieniłem kolektor i oczywiście to nie była przyczyna. 

 

Diagnozowało go już czterech mechaników. Każdy 50-100zł za usługę i nikt dobrze nie zdiagnozował. Nie mówiąc o kosztach części, które wymienili.

 

Analiza błędów jakie wyświetla komputer nie daje jasnej informacji co się dzieje. 

 

Mogę kupić ten podany w ostatnim linku allegro, ale nie sadze, że da to odpowiedź.

 

Czy na podstawie opisu problemu z pierwszego postu ktoś jest w stanie coś zasugerować?

Jeszcze raz podkreślam najważniejsze informacje: Problem pojawia się najczęściej na zimnym silniku podczas jazdy pod górkę (jakby samochód dusił się spalinami)

Edytowane przez 4mass4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, 4mass4 napisał:

Jeszcze raz podkreślam najważniejsze informacje: Problem pojawia się najczęściej na zimnym silniku podczas jazdy pod górkę (jakby samochód dusił się spalinami)

 

Na oko ci na pewno powiedzą.

Po to jest interfejs aby wejść w parametry pracy i patrzeć na odstępstwa od prawidłowej 

Ciekawe który mechanik podpiął się do auta i zrobił jazdę aby wywołać problem.

10 minut temu, 4mass4 napisał:

Mogę kupić ten podany w ostatnim linku allegro, ale nie sadze, że da to odpowiedź.

 

Ja ci podałem co sam sprawdziłem.

Reszta to rób jak uważasz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Ok, nie poddaje się, zakupie ten interfejs. Napisze jakie błędy się pojawiają

 

Cytat

Na oko ci na pewno powiedzą.

Po to jest interfejs aby wejść w parametry pracy i patrzeć na odstępstwa od prawidłowej 

Ciekawe który mechanik podpiął się do auta i zrobił jazdę aby wywołać problem.

 

Każdy z nich, zatrzymywał auto, jeździł i sprawdzał. Rekordzista od kolektora ssącego trzymał go przez miesiąc.

 

W ostatnim przypadku, podobno nie pojawiały się żadne błędy poza sygnałem sondy lambda. Zmieniłem sondę i nic, ani lepiej ani gorzej.

 

 

 

Edytowane przez 4mass4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problemy z sondą nie muszą świadczyć o sondzie.

Sonda jest podpięta do sterownika przewodami.

One tez mogą wywołać błędy sondy.

Pierwsze się mierzy aby się upewnić czy to sama sonda czy nie.

Mając taki interfejs jesteś w stanie sprawdzić jak pracuje wszystko w aucie i podać na forum aby ktoś coś doradził.

Potrzebny jest też miernik uniwersalny aby sprawdzić tak sondę jak przewody

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Ok, zamawiam interfejs z powyższego linku allegro, miernik i działam

Dzięki za pomoc:beer:

Opisze błędy.

 

Wystarczy zainstalować aplikacje na telefon, połączyć bluetooth, jeździć i zczytać błędy i parametry pracy?

 

Potrzebuje do tego jakiś adapter/przedłużacz? 

Edytowane przez 4mass4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ściągasz pakę Scan My Opel . instalujesz na smartfonie .

Wpinasz Vgate do wtyku diagnostycznego i uzyskujesz połączenie .

Masz tam odczyt błędów , parametrów pracy i wykresy.

 

Torque też jest fajny.

 

Możesz jechać o obserwować parametry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A po co ci?

Gniazdo diagnostyczne masz pod dźwignią ręcznego .

Zdejmujesz klapkę (osłonę) i wkładasz do wtyku Vgate.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.